Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سعید درخشانی تحلیل گر بورس : بازارهای موازی در حالت اشباع قرار دارند... ورود پول های جدیدتر به بورس بعید نیست...

معرفی ۴ صنعتی که در بورس همچنان فرصت رشد دارند

بورس24 : بازار سرمایه این روزها شاهد تداوم روند مثبت و افزایش شاخص کل بورس تهران است و شاهد معاملاتی روان در سهام شرکت ها هستیم ، شرایطی که نشان دهنده افزایش عمق بازار و افزایش نقد شوندگی در بازار است.

حال با توجه به عبور شاخص کل از مرز 220 هزار واحد آیا تداوم روند مثبت در بازار سرمایه ادامه دار خواهد بود و کدام صنایع برای سرمایه گذاری در این شرایط بهتر و در حاشیه امن بیشتری برای سرمایه گذاری قرار دارند؟

ورود پول جدیدتر به بورس بعید نیست

سعید درخشانی تحلیل گر بورس درباره تداوم روند صعودی بازار سرمایه به بورس24 گفت: وضعیت کلان اقتصادی در شرایط تورمی قرار دارد و شاهد رشد قیمت ارز و کالا ها در بازار هستیم، از طرفی بازار سرمایه به نسبت سایر بازارها رشد بسیار کمتری داشته به طوری که قیمت املاک، ارز، طلا ، خودرو و ... که عموما نقدینگی بازار را به سمت خود جذب می کند به دلیل رشد های اخیر در شرایط اشباع قرار دارند و بازار سرمایه همچنان از این بازار ها عقب است ، بنابراین این انتظار که شاهد تداوم ورود جریان نقد از بازارهای رقیب به بازار سرمایه باشیم ، اصلا دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: باید به این موضوع نیز توجه داشت که نقدینگی در کشور به طور متوسط سالانه در حدود 20 درصد رشد دارد که منجر به افزایش تورم در بازار می شود. مادامی که شیب رشد تورم در کشور صعودی است رشد شاخص کل بازار سرمایه نیز متناسب با رشد تورم حرکت می کند تا بازار سرمایه با تورم به توازن برسد اما این مساله که کدام صنایع می تواند ریسک کمتری برای سرمایه گذار داشته باشد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

این 4 صنعت را زیر نظر داشته باشید

درخشانی درباره صنایعی که بازده بیشتری برای سرمایه گذاری خواهند داشت نیز گفت: به طور طبیعی سهامداران باید بر اساس تحلیل و بررسی صورت های مالی شرکت ها و بررسی روند فعلی و سودآوری آتی شرکت ها اقدام به سرمایه گذاری کنند اما با توجه به شرایط کلی کشور و بحث تحریم ها صنایعی در اولویت قرار دارند که در حاشیه امن بیشتری قرار داشته باشند مانند صنایع غذایی، دارویی،کشاورزی و شوینده که در شرایط تحریمی با توجه به مصرفی بودن همواره فروش خود را حفظ خواهند کرد و با مشکلات زیادی از بابت واردات مواد اولیه نیز مواجه نخواهند بود ؛ از طرفی صنایع مصرفی به دلیل این که تولید کننده کالاهای اساسی خانوار نیز هستند همواره مورد توجه و حمایت دولت ها نیز بوده اند و این موضوع منجر می شود تا از عوامل خارجی آسیب کمتری ببینند و این امر خود منجر به کاهش ریسک سرمایه گذاری می شود. همچنین سایر صنایعی که ارزآوری دارند جزو صنایعی هستند که بازدهی خوبی به جهت رشد قیمت ارز خواهند داشت اما باید تولید و فروش آن ها به دلیل شرایط بیرونی از جمله تحریم مورد بررسی قرار داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24