Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با توجه به اطلاعات ارائه‌شده شرکت، میزان افزایش در نرخ محصولات در سال ٩٨، ۵٠درصد محاسبه گردیده است، می توان تحلیل کرد که...

«چکاپا» سالی شگفت انگیز را شروع کرده است...

بورس24 : طی گزارش‌های ماهانه شرکت طی اسفندماه 97، میزان تولید 4980 تن انواع محصولات گزارش‌شده است که به نسبت میزان تولید 12 ماهه سال 97 به میزان 69705 تن، کاهش 16درصدی در میانگین تولید ماهانه را نشان می‌دهد. همچنین تولید اسفندماه نسبت به 3 ماهه اول 98 نیز 9درصد کاهش در تولید را نشان می‌دهد. این در حالی است که با توجه به اطلاعات ارائه‌شده شرکت، میزان افزایش در نرخ محصولات در سال 98، 50درصد محاسبه گردیده است.

مقدار تولید

محصول

9ماهه97

12ماهه97

3ماهه 98

اسفندماه

کاغذ رول سفید

۱۰,۷۹۰

۱۲,۹۱۰

۴,۷۶۰.۰۰

۱,۵۱۰

خمیر ویرجین

۳۰,۸۳۰

۴۱,۰۸۰

۶,۷۱۰.۰۰

۱,۶۹۰

رول فلوتینگ

۱۱,۵۸۰

۱۵,۷۱۵

۴,۷۹۰.۰۰

۱,۷۸۰

سایر

۰

۰

۲۴۰.۰۰

۰

جمع

۵۳,۲۰۰

۶۹,۷۰۵

۱۶,۵۰۰

۴,۹۸۰

مبلغ فروش

محصول

9ماهه

12ماهه

3ماهه 98

اسفندماه

کاغذ رول سفید

۵۳۴,۰۵۰

۶۹۵,۵۳۴

۳۳۹,۴۱۵.۰۰

۱۳۰,۴۸۵

خمیر ویرجین

۱,۲۶۰,۲۹۳

۱,۹۹۴,۳۹۶

۳۴۵,۵۹۵.۰۰

۱۴۳,۳۵۳

رول فلوتینگ

۲۴۱,۶۸۲

۴۱۵,۰۷۷

۲۵۳,۹۳۴.۰۰

۶۰,۰۹۹

سایر

۰

۱۲,۶۳۴

۴۲,۵۳۶.۰۰

۲۹۶

جمع

۲,۰۳۶,۰۲۵

۳,۱۱۷,۶۴۱

۹۸۱,۴۸۰

۳۳۴,۲۳۳

نرخ فروش

محصول

9ماهه97

12ماهه97

3ماهه 98

اسفندماه

کاغذ رول سفید

۴۹,۴۹۴,۹۰۳

۵۳,۸۷۵,۶۰۰

۷۱,۳۰۵,۶۷۲

۸۶,۴۱۳,۹۰۷

خمیر ویرجین

۴۰,۸۷۸,۷۸۷

۴۸,۵۴۹,۰۷۵

۵۱,۵۰۴,۴۷۱

۸۴,۸۲۴,۲۶۰

رول فلوتینگ

۲۰,۸۷۰,۶۳۹

۲۶,۴۱۲,۷۹۰

۵۳,۰۱۳,۳۶۱

۳۳,۷۶۳,۴۸۳

سایر

  

۱۷۷,۲۳۳,۳۳۳

 

محصول

3ماهه به 9ماهه 97

3ماهه 98 به 3ماهه چهارم

اسفندماه به 12ماهه 97

 
 

کاغذ رول سفید

54%

6%

60%

 

خمیر ویرجین

75%

28%

75%

 

رول فلوتینگ

101%

26%

28%

 

کل

71%

9%

50%

 

بهای تمام‌شده محصولات و افزایش نرخ با توجه به صورت‌های مالی 9 و 12 ماهه 97 و 3ماهه ابتدایی 98

میزان فروش

محصول

9ماهه

12ماهه

3ماهه98

کاغذ رول سفید

۱۵,۷۶۵

۱۷,۸۴۰

۳,۹۸۱

خمیر ویرجین

۸,۹۷۶

۱۱,۷۷۸

۳,۴۲۵

رول فلوتینگ

۹,۳۹۵

۱۳,۵۹۲

۵,۸۸۸

سایر

۰

۲۰۳

۶۷۴

جمع داخلی

۳۴,۱۳۶

۴۳,۴۱۳

۱۳,۹۶۸

کاغذ رول سفید

۰

۲۴

۰

خمیر ویرجین

۲۳,۰۹۴

۲۹,۷۶۶

۱,۷۴۲

رول فلوتینگ

۲,۰۲۳

۲,۰۲۳

۰

سایر

۰

۰

۰

جمع خارجی

۲۵,۱۱۷

۳۱,۸۱۳

۱,۷۴۲

جمع کل

۵۹,۲۵۳

۷۵,۲۲۶

۱۵,۷۱۰

بهای تمام‌شده فروش

محصول

9ماهه

12ماهه

3ماهه98

کاغذ رول سفید

۳۲۱,۱۲۰

۴۷۶,۲۰۲

۲۱۵,۷۳۳

خمیر ویرجین

۱۵۷,۳۰۵

۲۳۶,۸۸۸

۱۱۸,۵۲۰

رول فلوتینگ

۱۴۱,۲۵۰

۲۸۳,۸۶۲

۱۹۳,۱۳۱

سایر

۰

۲,۹۴۲

۸,۹۵۲

جمع داخلی

۶۱۹,۶۷۵

۹۹۹,۸۹۴

۵۳۶,۳۳۶

کاغذ رول سفید

۰

۱,۴۵۵

۰

خمیر ویرجین

۵۶۵,۵۱۰

۸۲۰,۵۱۱

۵۵,۲۵۰

رول فلوتینگ

۵۶,۷۹۰

۵۱,۶۷۳

۰

سایر

۰

۰

۰

جمع خارجی

۶۲۲,۳۰۰

۸۷۳,۶۳۹

۵۵,۲۵۰

جمع کل

۱,۲۴۱,۹۷۵

۱,۸۷۳,۵۳۳

۵۹۱,۵۸۶

حال با توجه به میزان تولید محصولات شرکت و همچنین بهای تمام‌شده محصولات در هر گروه، نرخ بهای تمتم شده و میزان رشد هرکدام را به‌طور تقریبی محاسبه کرد.

در جدول زیر نرخ بهای تمام‌شده و میزان افزایش در نرخ مربوط به 3ماهه آخر سال مالی منتهی به 97.8.30 به 6 ماهه همین سال و همچنین میزان افزایش 3 ماهه اول سال مالی منتهی به 98.9.30 در مقایسه با سال 97 محاسبه‌شده است که با توجه به اطلاعات ارائه‌شده، 51درصد افزایش در بهای تمام‌شده مشاهده می‌شود.

نرخ بهای تمام‌شده فروش

نرخ رشد به نسبت سه‌ماهه آخر

نرخ رشد به نسبت سال 97

محصول

9ماهه

سه‌ماهه آخر 97

3ماهه98

کاغذ رول سفید

۲۰,۳۶۹,۱۷۲

۷۴,۷۳۸,۳۱۳

۵۴,۱۹۰,۶۵۶

27%

103%

خمیر ویرجین

۱۷,۵۲۵,۰۶۷

۲۸,۴۰۲,۲۱۳

۳۴,۶۰۴,۳۸۰

22%

72%

رول فلوتینگ

۱۵,۰۳۴,۵۹۳

۳۳,۹۷۹,۵۰۹

۳۲,۸۰۰,۷۸۱

3%

57%

سایر

-

۱۴,۴۹۲,۶۱۱

۱۳,۲۸۱,۸۹۹

8%

8%

جمع داخلی

۱۸,۱۵۳,۱۲۳

۴۰,۹۸۵,۱۲۵

۳۸,۳۹۷,۴۸۰

6%

67%

کاغذ رول سفید

-

۶۰,۶۲۵,۰۰۰

-

-

-

خمیر ویرجین

۲۴,۴۸۷,۳۱۳

۳۸,۲۱۹,۵۷۴

۳۱,۷۱۶,۴۱۸

17%

15%

رول فلوتینگ

۲۸,۰۷۲,۱۷۰

-

-

-

-

سایر

-

-

-

-

-

جمع خارجی

۲۴,۷۷۶,۰۴۸

۳۷,۵۳۵,۶۹۳

۳۱,۷۱۶,۴۱۸

16%

15%

جمع کل

۲۰,۹۶۰,۵۴۲

۳۹,۵۳۹,۰۹۷

۳۷,۶۵۶,۶۵۲

5%

51%

با توجه به جدول فوق می‌توان مشاهده کرد که نرخ‌ها برای سال 98 به میزان 5درصد نسبت به 3ماهه آخر 97 کاهش داشته‌اند ولی در مقایسه با کل سال 97، با افزایش 51 درصدی مواجه بوده‌اند که می‌توان آن را حاصل افزایش قیمت سریع در بهای تمام‌شده ناشی از نوسانات نرخ ارز و هیجانات بازار در 6 ماهه دوم 97 دانست که با کم شدن هیجانات در پایان سال و سال جدید، کاهش 5درصدی در بهای تمام‌شده را به همراه داشته است. با توجه به صادرات 42درصد از میزان محصولات تولیدی، افزایش در نرخ دلار برای این شرکت می‌تواند بسیار تأثیرگذار و امیدبخش باشد چراکه با کاهش ارزش پول ملی، می‌تواند با کاهش قیمت سهم بازار بیشتری را در بازار خارجی کسب نماید و همچنین سودآوری بیشتری برای سهامداران خود داشته باشد.

درنهایت، افزایش در نرخ محصولات به میزان 50درصد و بهای تمام‌شده 51درصدی، نمی‌تواند تأثیر چندانی در بالا رفتن نرخ حاشیه سود برای این شرکت داشته باشد به‌طوری‌که در 9 ماهه، حاشیه سود برابر 38.9 درصد، برای 12 ماهه برابر 39درصد و همچنین در 3ماهه 98 نیز نرخ حاشیه سود 39.7 درصد بوده است ولی افزایش میزان صادرات با توجه به معافیت‌های مالیاتی مربوط به آن و همچنین نرخ حاشیه سود بالاتر ان نسبت به بازار داخلی می‌تواند حاشیه سود شرکت را افزایش دهد. بااین‌حال با توجه به اینکه افزایش در سود هر سهم ناشی از افزایش در میزان فروش می‌باشد، سود هر سهم برای سال 98 افزایش چشمگیری خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24