Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، آخرین وضعیت خرید هواپیما و توسعه ناوگان توسط شرکت‌های هواپیمایی را تشریح کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تشریح کرد؛ آخرین وضعیت خرید هواپیما توسط ایران؛ از امبرائر و بمباردیه تا سوخو

بورس24 : مقصود اسعدی سامانی ضمن تشریح برنامه‌ها و آخرین وضعیت توسعه ناوگان شرکت‌های هواپیمایی، اظهار کرد: شرکت‌ها در تلاش هستند که بتوانند به نحوی هواپیمای جدید به ناوگان خود وارد کنند، اما با اعمال محدودیت‌ها شرایط تأمین هواپیما سخت شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی ایرباس، بویینگ و ATR مشکل مجوز اوفک دارند و شرکت‌های بمباردیه و امبرائر نیز با توجه به این‌که برای فروش هواپیما نیازمند مجوز اوفک هستند و به دلیل وابستگی بیش‌تر تأمین قطعات خود به آمریکایی‌ها، برنامه‌ای برای این‌که قطعات آمریکایی خود را به کمتر از ۱۰ درصد کاهش دهند، ندارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که سوخو یکی از هواپیماهایی بود که اعلام کرد می‌تواند میزان قطعات آمریکایی خود را به کمتر از ۱۰ درصد کاهش دهد، گفت: سوخو بعد از اجرایی شدن برجام تلاش کرد که در بازار ایران حضور پیدا کند.

سامانی افزود: با رایزنی‌هایی که صورت گرفت و مطالعاتی که انجام شد، هواپیمای سوخو سوپرجت نیز به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای حضور در بازار ایران مورد بررسی قرار گرفت و مذاکراتی با سوخو انجام شد که در دو مرحله هواپیمای سوپر جت به ایران آمد و به فعالان صنعت هوایی معرفی شد و حتی قراردادهایی هم به صورت اجاره یا خرید با برخی از شرکت‌ها منعقد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بیش از ۱۰ درصد از قطعات سوخو سوپرجت را آمریکایی‌ها تولید می‌کنند، فروش این هواپیما نیز منوط به اخذ مجوز اوفک است و روسیه موفق به دریافت مجوز اوفک نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که روس‌ها اعلام کردند در تلاش هستند که تغییراتی در برخی از قطعاتی که نیاز به مجوز اوفک دارد، انجام دهند که نیازی به اخذ این مجوز نباشد و این برنامه زمان‌بری است، اظهار کرد: در هر حال این آمادگی در شرکت‌های هواپیمایی ایران برای استفاده از هواپیمای سوخو با توجه به بررسی‌ها وجود دارد و مذاکرات با تأمین کننده روس در جریان است و امیدواریم روس‌ها زودتر بتوانند مجوز اوفک اخذ کنند و یا تغییراتی در هواپیما ایجاد کنند که بتوانند بدون محدودیت اوفک، هواپیما را به ایران بفروشند.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24