Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نمایشگاه نامه ۴ عصر روز پنجشنبه دوازدهمین نمایشگاه بورس به کار خود پایان داد ؛ رویدادی که به دلیل همزمانی با برگزاری سه نمایشگاه لوازم آرایشی ، تجهیزات دندان پزشکی و ایران جابکس اجبارا بازدیدکنندگانی با چهره هایی متفاوت داشت!! برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه لوازم آرایشی با حضور در فاینکس ٢٠١٩ ، این سوال تکراری را می پرسیدند «می خوام بورس بخرم؛چکار کنم؟» ، آن ها به غرفه تامین سرمایه ها و کارگزاری ها برای دریافت کد سهامداری و البته آموزش هدایت می شدند... رقابت غرفه داران در ایجاد کافی شاپ ها و سرو انواع قهوه و نسکافه مثال زدنی بود ؛ اتحادیه کافی شاپ داران قراراست طی بیانیه ای از تلاشی بورسی ها برای رونق کسب و کار این صنف در ۴ روز گذشته قدردانی کند! ۴٠ هزار بازدید ثبت شد ، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه به ما گفت که خودش هر روز بلیت می خریده و این آمار ۴٠ هزار بازدید درست است... خلاصه امسال «متولی امام زاده ، حرمت را نگاه داشت» و رئیس بورس و مدیران ارشد بازار هر روز نمایشگاه بودند...

تمام شد!

بورس24 : «به پایان آمد این دفتر ، حکایت همچنان باقیست» ،بالاخره پس از چهار روز پر مشغله و پر ازدحام ، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه نیز خاطره شد. اما، یادآوری آنچه که در این روزها گذشت، به طور قطع برای بیشتر اهالی بازار سرمایه مرور روزهای بهاری امیدوار کننده است.

طعم خوش این روزها را اینگونه تعبیر می کنیم ، با تداخل برگزاری نمایشگاه های تخصصی که به هم هیچ ارتباطی نداشتند یعنی «بورس، لوازم آرایشی ، تجهیزات دندانپزشکی و ایران جابکس» ؛ این همزمانی حضور چهار قشر مختلف از مردم در این نمایشگاه ها موجب شد بیشتر آن ها حتی شده برای تماشا، سری هم به غرفه های بازار سرمایه بزنند ، گرچه این همزمانی ترافیک بی سابقه ای را در پشت درب های نمایشگاه به وجود آورد!!

اما، این حجم از جمعیت برای حضور در چنین رویداد اقتصادی و تخصصی؛ که بازدید کننده آن روزانه به حدود ۷ تا ۱۰ هزار نفر می رسید بی سابقه و کم نظیر بود.

ستاد برگزاری نمایشگاه آمار داده که ۴۰هزار نفر ویترین اقتصاد کشور را حضورا" در فاینکس 2019 بازدید و تماشا کردند ، حالا شاید در همین روزها و به همین بهانه بازار سرمایه پر رونق تر از گذشته و با امید بیشتری نسبت به آینده حرکت کند ، رونقی که فقط پشت پرده آن تورم نباشد بلکه رشد اقتصادی باشد و البته چرخش چرخ تولید!

نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه «نوبرانه اقتصادی بهار 98» و بهترین تحفه برای عموم مردم بود، چه سهامدارانی که از گذشته با بورس آشنایی داشتند و چه کسانی که برای نخستین بار ، با واژگان این بازار بزرگ آشنا می شدند.

با وجود تمام اتفاقاتی که در این چند روز اخیر از گوشه و کنار اقتصاد و عالم سیاست رخ داده، بازار سرمایه همچنان در رتبه نخست بازدهی و اقبال مردمی قرار گرفته است.

در چهار روز برگزاری نمایشگاه همه به دنبال سرمایه گذاری در یک بازار مطمئن و پر بازده بودند و اغلب به تمام غرفه ها سر می زدند. اما، سالن های 35 ،38 و 41 نمایشگاه که مربوط به ارکان بازار ، کارگزاری ها و تامین سرمایه ها و همچنین فین تک ها بود ، پرحجم ترین صف های خرید را به خود اختصاص داد.

حضور رده سنی بین 13تا 30 سال نشان دهنده بلوغ بازار و حرکت به سوی شکوفایی این بخش مسکوت مانده از اقتصاد ایران است. از یک سو نوجوانانی که مشتاقانه و خلاقانه برای ثبت یک رویداد تخصصی تلاش می کردند و از طرفی جوانانی که برای شروع سرمایه گذاری های خود در صف های آموزش بودند؛ مسئولیت را برای مدیران کاربلد و قدیمی بازار سخت تر خواهد نمود ، چرا که مسیر باید به گونه ای هموار و مشخص به نظر بیاید که جذابیت آن همچنان حفظ شود.

«آقا ، آقا از خانه بیرون می آید» حکایت خودمان است، یعنی اگر خودمان برای خودمان ارزش قائل شویم ، همه به ما احترام می گذارند. شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نمایشگاه امسال سنگ تمام گذاشت و طی چهار روز ، علی رغم مسئولیت های دیگر خود ، در این نمایشگاه حضور داشت که این اهمیت دادن او به خانه خود و ارق به بازار سرمایه ، ما را به یاد این ضرب المثل معروف انداخت که «حرمت امام زاده با متولی آن است».

از میزبانی غرفه داران همین بس که در ایجاد کافی شاپ و سرو انواع قهوه تلخ ، نسکافه و اسپرسو با هم رقابت داشتند ، به نظرم اتحادیه کافی شاپ داران و آبمیوه و بستی فروشان بزودی در بیانیه ای از برگزار کننده نمایشگاه بورس به دلیل رونق کسب و کار این صنف در 4 روز گذشته تشکر و قدردانی کند!

همه چیز برای این ضیافت آماده بود. حالا، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هم تمام شد ، شاید حسرت به دلیل عدم حضور برخی حاضران در دوازدهمین نمایشگاه صنعت مالی باقی بماند، برای همان کارگزاران و شرکت هایی که معتقد بودند به نسبت هزینه ای که برای برگزاری این گونه نمایشگاه ها می شود، بازخورد لازم وجود ندارد!چون به واقع امسال نمایشگاه بورس آبرومندانه و با چهره ای متفاوت برگزار شده بود.

برگی از دفتر اول

*شاپور محمدی رئیس سازمان بورس از کاهش مالیات خرید و فروش سهام از 0.5 به 0.01درصد خبر داد.

*غلامرضا سلیمانی امیری، رییس کل بیمه مرکزی در این آئین سخنرانی نمود و گفت : صنعت بیمه باید رابطه بیشتری با بورس داشته باشد.

*سورنا ستاری،معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و فرهاد دژ پسند، وزیر اقتصاد و دارایی با حضور و سخنرانی خود آئین گشایش رسمی نمایشگاه را برعهده گرفتند.

*نور الله بیرانوند معاون برنامه ریزی راه آهن در غرفه تامین سرمایه تمدن حضور داشت و درباره اقدامات «تمدن» در باب تامین مالی و کمکی که تامین سرمایه ها می توانند به صنعت حمل و نقل ریلی در توسعه کنند، صحبت کرد.

*تامین سرمایه نوین نیز میزبان سهامداران حقیقی بود که در غرفه این شرکت، برای پنل های تخصصی با محوریت کارگاه فرصت های سرمایه گذاری در صندوق ها و چشم انداز بازار های سرمایه گذاری سال در 98 حضور داشتند.

*هلدینگ گلرنگ با یک پنل تخصصی در خصوص اقتصاد کلان و چشم انداز بازار جلسه آموزشی خود در روز نخست را به پایان رساند.

*فروغ آقا جانی مدیر گروه تحلیل کارگزای امین آوید در خصوص روند بازار سرمایه در سال 98 گفت: بازار سرمایه متاثر از مسائل داخلی و خارجی زیادی خواهد بود که مهمترین عامل خارجی آن جنگ تجاری بین آمریکا و چین است.

برگی از دفتر دوم

*امضای تفاهم نامه همکاری انجمن بین‌المللی روابط عمومی (Ipra) با سازمان بورس و اوراق بهادار

*بازدید جشمید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از فین‌استارز پلاس

*امضای توافق نامه تامین سرمایه امین و تجارت الکترونیکی ارتباط فردا

*جلسات وکارگاه های آموزشی در تامین سرمایه نوین و اهدای جوایز در پایان روز کاری نمایشگاه

*حجت‌اله صیدی ، مدیر عامل بانک صادرات بازدید کننده نمایشگاه بود و گفت: رشد 11 درصدی نرخ «وبصادر» در اولین روز بازگشایی، نشان از پتانسیل های بنیادین این بانک دارد.

*جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در حاشیه بازدید از فاینکس 2019 گفت: ما منتظر ارائه صورت‌های مالی پتروشیمی نوری در سال 97 هستیم تا عرضه سهام نوری در بورس انجام شود.

*مدیران عامل بورس تهران و فرابورس هم نشست خبری برگزار کردند.

*حسن قالیباف اصل، مدیرعامل سابق بورس تهران بازدید کننده این دوره نمایشگاه بود.او گفت که بازار سرمایه رشدی است اما سرمایه گذاران باید احتیاط کنند!

برگی از دفتر سوم

*حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا به اظهار اقدامات انجام شده و آمار و ارقام یک سال گذشته این بازار پرداخت.

*برگزاری پنل ابزارهای نوین مالی با تاکید بر اوراق بهادار اسلامی منفعت که در غرفه تامین سرمایه تمدن برگزار شد.

*احمد اشرف زاده مدیر عامل پترول در حاشیه بازدید از فاینکس 2019 در پاسخ به خبرنگار بورس24 در خصوص اقبال به این سهم گفت: به هر حال با توجه به این حجم از طرح های توسعه پیش روی پترول ، این موضوع کاملا طبیعی است و رشد قیمت سهم معقول به نظر می رسد.

*شاپور محمدی رییس سازمان بورس همچنین عصر سومین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در این نمایشگاه حضور یافته و از بیشتر غرفه های این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

*هدایت اله خادمی نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه بیمه ایران در نمایشگاه فاینکس2019 علاوه بر استماع گزارش اقدامات بیمه ایران در سیل های اخیر، از خدمات گسترده این شرکت در مناطق مختلف کشور تقدیر کرد و استمرار این خدمات را خواستار شد.

*سعید فلاح پور عضو هیات مدیره سازمان بورس در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ، با اشاره به پرشور بودن فاینکس امسال گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از موقعیت خوبی برخوردار بود و بیشتر مردم عادی، سهامداران حقیقی و... حضور داشتند. با توجه به وضعیت مناسب بازار، توصیه می کنیم سهامداران خرد و عامه مردم که در مورد اقتصاد اطلاع کمتری دارند، یا رشته تحصیلی شان نبوده و یا در بازار نیستند احتیاط کنند و با تحلیل گران مشورت نمایند.

برگ آخر

در روز چهارم نمایشگاه علی آزاد، رییس هیات مدیره بیمه کارآفرین با حضور در نمایشگاه به غرفه های صنعت بیمه سری زد. همچنین مدیر عامل لوتوس پارسیان در بازدید از غرفه بورس24 در نمایشگاه بازار سرمایه گفت: تامین سرمایه ها در توسعه بازار نقش عمده ای داشته و دارند. او اشاره به این مهم کرد که صندوق ها جذب حدود 150 هزار میلیارد تومان نقدینگی داشته اند.

وی گفت: پیشرفت کیفی فاینکس در این دوره به خوبی مشهود بود و این رویداد با استقبال بسیار خوب مردم نیز روبرو شد . همچنین فرصتی فراهم شد تا عامه مردم و سهامداران با ابزارهای جدید مالی و قابلیت های سرمایه گذاری آشنا شوند.

نیما جوادیان کارشناس بازار سرمایه در کارگاه تامین سرمایه نوین در مورد چشم انداز بازار سرمایه در سال 98 و همچنین نحوه خرید و فروش سهام بر اساس تاثیرات دلار برآن ها توضیحاتی داد. همچنین حامد مددی کارشناس بازار سرمایه از چند سناریو درباره وضعیت اقتصاد ایران صحبت کرد و احتمال رشد 20درصدی بازار را خبر داد.

از دیگر رخدادهای روز پنج شنبه این بود که، تامین سرمایه نوین به دلیل حضور متفاوت در نمایشگاه بورس از جمله برگزاری 14 نشست آموزشی با محتوای غنی و جذب 3000 نفر به بازار سرمایه از طریق برگزاری قرعه کشی جذاب کمپین پیوستن به صندوق های سرمایه گذاری ، از ستاد برگزاری فاینکس 2019 تندیس ویژه گرفت.

افزایش سرمایه می دهیم، دارایی می فروشم

امیر حسین اسمائیل پور، مدیر عامل شرکت کارتن ایران گفت: هر یک از سهامداران ما که مشتری در حوزه بسته بندی بیاورد، 3درصد مبلغ معرفی را به وی پورسانت می دهیم.

او گفت: برای سال 98 اوراق صکوک منتشر خواهیم کرد که از فروش آن تامین مواد اولیه کرده و خط تولید زغال نانو را ره اندازی خواهیم کرد.

به گفته وی، تبدیل دارایی های غیر مولد به مولد در دستور کار است و با چند نهاد و خریدار در این باره صحبت شده است.ما به سمتی رفته ایم که بخش اصلی مطالبات را وصول کرده ایم و زمین منطقه یافت آباد را به عنوان یک دارایی غیر مولد واگذار کرده ایم ، به همین دلیل نماد شرکت متوقف شده و با ارسال اطلاعات نماد بازگشایی می شود.

وی گفت: افزایش سرمایه ای از محل سود انباشته در اختیار داریم که قبل از مجمع عادی انجام خواهد شد.

خرداد، ماه عرضه های بورس

اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران در حاشیه آخرین روز از دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص عرضه های اولیه سال پیش رو و این که چه شرکت هایی عرضه اولیه خواهند شد، گفت: روز گذشته شرکت صدر تامین را آگهی کردیم. امسال نیز هدف گذاری پذیرش 15 شرکت با عرضه اولیه هشت شرکت را در دستور کار قرار داده ایم. اما با توجه به این شرایط گمان می کنم بیشتر از این تعداد بتوانیم عرضه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همان طور که مستحضرید بخش عمده عرضه های اولیه بستگی به اتمسفر بازار و استقبالی است که سرمایه گذاران می کنند دارد ، البته اراده سهامداران عمده نیز برای عرضه شرط مهمی است. به همین دلیل یک مقدار فضای چند بعدی به وجود آمده است و در حقیقت صرفا دست خود بورس تهران نیست اما تلاش ما این است که این اهداف را محقق سازیم.

مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران همچنین افزود: هم اکنون شرکت های پلی پروپلین جم را پس از صدر تامین داریم، شرکت تخم مرغ سیمرغ و شرکت پتروشیمی نوری را نیز خواهیم داشت ، این ها شرکت هایی هستند که آماده اند و یکسری شرکت های دیگر نیز خواهیم داشت.

وی در پایان اذعان کرد: در خصوص شرکت هایی که از آن ها نام برده شد تلاش می کنیم تا نهایتا تا خرداد ماه سال جاری عرضه آن ها بر اساس الزامات افشای اطلاعاتی که دارند صورت بگیرد.

در چهار روز برگزاری نمایشگاه صنعت کارگزاری بسیار متفاوت ظاهر شد ؛ غرفه کارگزاری های فارابی ، اقتصاد بیدار ، راهبرد و تدبیرگران فردا و مفید در این 4 روز با استقبال بسیار زیاد مخاطبان مواجه بودند.

غرفه بورس24 هم در فاینکس 2109 با مراجعه مدیران و مخاطبان زیادی مواجه بود.از همه آن ها ممنونیم که با حضور خود در نمایشگاه و البته غرفه بورس24 قوت قلبی بودند برای ادامه فعالیت ما در عالم پرهیجان و البته مملو از استرس رسانه.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24