Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نمایشگاه نامه ٣ بازهم روز شلوغی را پشت سرگذاشتیم... انگار بورس ما «میکاپ» شده ؛ بیشتر بازدیدکنندگان نمایشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مجبورند از کنار سالن های فاینکس ٢٠١٩ عبور کنند!! گفتند امروز هم ٩٠٠٠ بازدید ثبت شده ؛ ان شا الله که این آمار و ارقام درست است ؛ چون با وجود برگزاری سه نمایشگاه دیگر همزمان با رویداد «فاینکس» تشخیص مخاطب بورسی و غیر بورسی برای همه سخت شده... امروز مدیرعامل بورس کالا خبرهای خوبی برای مخاطبان این بازار داشت... افق کوروش هم همچنان در حال رکورد شکنی است... غرفه بورس ٢۴ هم پربازدید بود...

«فاینکس» ؛ یک روز مانده به خط پایان

بورس24 :سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هم با دست پر به کار خود پایان داد. نمایشگاهی که علی رغم انتظارات همچنان پر رونق به کار خود ادامه می دهد.

گرچه برخی معتقد بودند این نمایشگاه هر چه از روز افتتاحیه فاصله بگیرد مورد بی توجهی قرار خواهد گرفت، اما این طور نشد. امروز شاهد حضور بی سابقه مردم و بازدید آن ها از غرفه های نمایشگاه بودیم. از حضور زوجی که همراه با فرزندان خردسال خود آمده بودند تا کودکان و نوجوانانی که پر از همهمه و سر و صدا مشغول سلفی گرفتن با غرفه ها و دیدنی های این نمایشگاه بودند.

اما نکته قابل توجه در این خصوص می توان به برگزاری همزمان نمایشگاه وسایل آرایشی و بهداشتی اشاره کرد. همین مهم نیز اعتراض برخی از فعالان و حاضران نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را برانگیخته است. چرا که موجب ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به نمایشگاه از جمله بزرگراه چمران و خیابان سئول در آغاز و پایان ساعات کاری نمایشگاه شده است. به همین دلیل نیز بیشتر برنامه های نشست خبری و یا پنل های آموزشی با حدود یک ساعت تاخیر برگزار می شود.

اما علاوه بر این ها گویی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه سرمای زمستان را هم با خود آورده است. به طوری که اغلب ، هوا بارانی و سرد است و حاضران در این نمایشگاه ترجیح می دهند هر چه زودتر خود را به سالن های نمایشگاه برسانند تا از سرمای فضای بیرونی آن در امان باشند. آنچه که در این خصوص می توان ذکر کرد این است که همین افت دمای هوا نیز حتی دلیلی بر بی رونق ماندن نمایشگاه نشده است.

از سویی حضور خانواده ها، دانش آموزان و مردم عادی نشان دهنده این است که مردم به اهمیت سرمایه گذاری در بازار سرمایه پی برده اند. کمک به رونق تولید هر چند هم کم می تواند به اقتصاد کشور کمک شایان توجهی کند. از سوی دیگر نیز بازارهای موازی بورس مانند بازار مسکن، طلا، سکه، ارز و... نیز به دلیل بی ثباتی که دارند مردم را توجیه کرده است که می توانند سرمایه های سرگردان خود را به سمت و سوی بازار سرمایه بکشانند و چه مکانی بهتر از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که در شناساندن این بازار می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سال 97 ، سال رکورد شکنی بورس کالا بود

صبح امروز نشست خبری بورس کالا با حضور حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا و همچنین خبرنگاران با یک ساعت تاخیر در سالن نشست های نمایشگاه برگزار شد. در این نشست مدیرعامل بورس کالا به اظهار اقدامات انجام شده و آمار و ارقام یک سال گذشته این بازار پرداخت.

وی سال 97 را سال رکوردهای بورس کالا نامید و گفت: اگر بخواهیم سال 97 را سال رکوردهای بورس کالا بنامیم ، سخن گزافی نیست. رکورد حجم معاملات در خصوص محصولات پتروشیمی شکسته شد. چهار میلیون و 600 هزار تن از محصولات پتروشیمی در سال 97 مورد معامله قرار گرفت. سی هزار و 700 میلیارد تومان ارزش معاملات محصولات پتروشیمی در سال 97 بود. در حوزه محصولات معدنی و صنعتی ارزش معاملات به رقم 32 هزار میلیارد تومان رسید. در مجموع حجم بازار فیزیکی ما در سال97، 88 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است. از دستاوردهای مهم امسال برای بورس کالا این بوده است که در بورس اوراق بهادار پذیرفته شدیم.

مدیرعامل بورس کالا همچنین در خصوص برنامه های آتی برای سال پیش رو گفت: درصدد هستیم محصولاتی که توان قرار گرفتن در ابزار مشتقه را دارند ، وارد این بازار کنیم. بازار گواهی سپرده کالایی را در دو کالای زیره و شمش طلا قرار خواهیم داد. از سوی دیگر ابزارهای مبتنی بر کالا را توسعه داده و ایجاد قراردادهای آتی یک روزه از جمله برنامه های ما برای سال پیش رو هستند.

بازهم درباره غرفه شلوغ «نوین» و «تمدن»

از دیگر برنامه های سومین روز نمایشگاه بورس، بانک و بیمه می توان به برگزاری پنل ابزارهای نوین مالی با تاکید بر اوراق بهادار اسلامی منفعت که در غرفه تامین سرمایه تمدن برگزار شد ، اشاره کرد. در این پنل مریم منصوری مشاور تامین مالی شرکت تامین سرمایه تمدن سخنرانی مبنی بر همین موضوع داشت.

وی به بیان ارکان اوراق منفعت اشاره کرده و هر کدام را به صورت مجزا برای حاضران تشریح کرد.او ناشر، بانی، عامل، ضامن، متعهد پذیره نویسی، بازار گردان و امین را از ارکان اوراق منفعت نام برده و گفت: نهاد واسط در غالب «شرکت با مسئولیت محدود» توسط شرکت مدیریت دارایی مرکزی بر اساس مقررات، تشکیل می شود. فعالیت شرکت و اداره آن بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت انجام خواهد شد. بانی شخص حقوقی است که نهاد واسط برای تامین مالی وی در قالب عقود اسلامی، اقدام به انتشار اوراق منفعت می نماید. ضامن توسط بانی و با تایید سازمان صرفا از میان بانک ها، موسسات مالی و اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت های تامین سرمایه، صندوق های بازنشستگی و شرکت های سرمایه گذاری و شرکت های مادر ثبت شده نزد سازمان، نهادهای عمومی و شرکت ها و موسسات دولتی انتخاب می شود.

این موارد تنها بخشی از پنل تخصصی ابزارهای مالی با تاکید بر اوراق بهادار اسلامی منفعت بود که متن کامل آن در دیگر بخش های خبری عنوان شده است.

تامین سرمایه تمدن امروز از لوگوی سامانه سپر ریسک خود هم رونمایی کرد.

در غرفه تامین سرمایه نوین امروز دکتر تیمور رحمانی اقتصاددان شناخته شده به تحلیل وضعیت اقتصادی کشور و موقعیت بانک ها پرداخت.او دلیل شوک های هزینه ای را در این پنل ویژه تشریح کرد و این که چشم انداز صنعت بانکداری ما چگونه خواهد بود؟

نوینی ها امروز همچنان به ثبت نام کنندگان در صندوق های سرمایه گذاری جایزه دادند و پنلی هم با موضوع تامین مالی شرکت های بزرگ و کوچک برگزار شد که جذاب بود.

همچنین در سومین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در غرفه شرکت تامین سرمایه نوین حضور یافت و از این نهاد مالی به عنوان نهادی پیشرو در تامین مالی پروژه ها یاد نمود.

طرح های پترول راه بیفتد ، 200 هزار نفر شاغل می شوند

احمد اشرف زاده مدیرعامل پترول در نشست خبری که در غرفه هلدینگ خلیج فارس برگزار شد ، گفت: طرح های در دست اجرای این شرکت بین 25 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که از بین این طرح ها دو طرح در مرحله پیش راه اندازی قرار دارند.پتروشیمی ایلام با تولید 500 هزار تن محصولات تولیدی پلی پروپیلن شهریور امسال به بهره برداری می رسد و در حال حاضر در مرحله پیش راه اندازی است.

وی در زمینه پتروشیمی لردگان اظهار داشت: پتروشیمی لردگان با تولید یک میلیون و 700 هزار تن اوره و آمونیاک، بخش یوتیلیتی آن اردیبهشت امسال، بخش آمونیاک در مرداد ماه و بخش اوره آن در آبان ماه 98 به بهره برداری می رسد.

به گفته اشرف زاده ، با افتتاح این دو طرح دو میلیون و 200 هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی شرکت افزوده خواهد شد. همچنین با راه اندازی این دو طرح به اشتغال زایی دو هزار نفر کمک خواهیم کرد.

چرا پترول پرطرفدار شد؟

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 در خصوص اقبال به این سهم گفت: به هر حال با توجه به این حجم از طرح های توسعه پیش روی پترول ، این موضوع کاملا طبیعی است و رشد قیمت سهم معقول به نظر می رسد. وی همچنین در خصوص برنامه این شرکت برای گچساران گفت: افزایش سرمایه یا واگذاری سهام این شرکت و یا هر برنامه دیگری که به نفع پترول باشد در دستور کار قرار دارد.

شاپور محمدی از تمامی غرفه ها بازدید کرد

شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عصر سومین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در این نمایشگاه حضور یافت و از اکثر غرفه های این نمایشگاه بازدید به عمل آورد. فین تک دانش آموزی از جمله غرفه های جالب نمایشگاه امسال است که هر روزه دانش آموزان مقاطع مختلف در آن جا حضور یافته و متخصصان بازار سرمایه به تشریح و معرفی بورس به آن ها می پردازند. نکته قابل توجه در این نمایشگاه این است که هیچ غرفه ای خالی نبود و همواره بازدیدکنندگان زیادی مقابل درب این غرفه ها ایستاده و از خدمات مورد نظر خود استفاده می کنند. از جمله این غرفه های پر ازدحام می توان به تامین سرمایه تمدن، تامین سرمایه امین، تامین سرمایه نوین، شرکت کارگزاری فارابی ، کارگزاری مفید ، کارگزاری راهبرد و هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد. از دیگر حاضران در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه می توان به نشر چالش اشاره کرد که اقدام به انتشار کتب تخصصی حوزه بورس می کند. استقبال بی نظیر از این غرفه نشان دهنده آن است که سرمایه گذاران تمایل دارند با مفاهیم تخصصی بازار سرمایه به صورت علمی آشنا شوند تا ریسک های سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانند.

هدایت اله خادمی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز امروز با حضور در غرفه بیمه ایران در نمایشگاه فاینکس2019 علاوه بر استماع گزارش اقدامات بیمه ایران در سیل های اخیر، از خدمات گسترده این شرکت در مناطق مختلف کشور تقدیر کرد و استمرار این خدمات را خواستار شد.

مردم مراقب باشند ؛ آن هایی که با بورس آشنایی ندارند

سعید فلاح پور عضو هیات مدیره سازمان بورس در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با اشاره به پرشور بودن رویداد فاینکس گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از موقعیت خوبی برخوردار بود و بیشتر مردم عادی، سهامداران حقیقی و... حضور داشتند. با توجه به وضعیت مناسب بازار، توصیه می کنیم سهامداران خرد و عامه که در مورد اقتصاد اطلاع کمتری دارند، یا رشته تحصیلی شان نبوده و یا در بازار نیستند ، احتیاط کنند و به طور حتم با تحلیل گران مشورت نمایند.

امروز مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کورش در بازدید از غرفه بورس24 خبر از افتتاح هزار و سیصد و هفتاد و سومین شعبه این فرانچایز داد و گفت: ما 21 خردادماه به مجمع می رویم و احتمالا تقسیم سود بالایی خواهیم داشت.

مدیرعامل گوهران امید ، مدیرمسئول سایت تابناک ، معاون اقتصادی پتروشیمی خارک و معاون اقتصادی هلدینگ خلیج فارس در کنار صدها مخاطب حقیقی دیگر از مهمانان امروز غرفه پرترافیک بورس24 در نمایشگاه بازار سرمایه بودند.

نگاهی آماری به چادر ملو

در حاشیه برگزاری فاینکس 2019 هادی بشیری راد مدیر برنامه ریزی و اداری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز به خبرنگار بورس24 در خصوص عملکرد شرکت در سال 97 گفت: در سال گذشته بیش از 16 میلیون تن سنگ آهن از معدن چادرملو استخراج شده است که از این مقدار نزدیک به 10 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و 440 هزار تن سنگ آهن دانه بندی تولید کرده است.

وی سایر محصولات تولیدی چادرملو در سال گذشته را شامل تولید گندله به میزان سه میلیون و 575 هزار تن شمش فولاد به میزان 880 هزار تن و 240 هزار تن آهن اسفنجی عنوان کرد که تماما نسبت به سال پیش از آن به طور میانگین از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.

او در خصوص طرح های آتی این شرکت افزود: از جمله طرح های آتی که در دورنمای توسعه شرکت ترسیم شده است، بهره برداری از پهنه معدنی آنومالی D19، ساخت کارخانه گندله سازی جدید با ظرفیت چهار میلیون تن در سال با برآورد سرمایه گذاری حداقل 9 هزار میلیارد ریال و طرح احداث کارخانه نورد با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در سال با پیش بینی سرمایه گذاری حداقل به میزان چهار هزار میلیارد ریال با استفاده از فاینانس خارجی است. همچنین شرکت چادرملو در طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع معدنی مرکز ایران، به میزان 22 درصد مشارکت دارد.

فردا آخرین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه است. نمایشگاهی که شرکت های بیمه ای، سرمایه گذاری ها، بانک ها و رسانه ها حضور فعال در آن داشتند و تمام تلاش خود را کردند تا دستاورد یک ساله خود را در این نمایشگاه به منصه ظهور بگذارند. هر کدام به نوعی قصد دارند تا سهم خود را از کیک اقتصادی ایران داشته باشند اما هدف همه آن ها یکی است؛ حمایت از تولید و تلاش برای برون رفت از بحران اقتصادی کشور.

آنچه که می توان درباره روز سوم نمایشگاه بورس به طور خلاصه عنوان کرد این است : «هر چند فاینکس 2019 مصادف شده با نمایشگاه لوازم آرایشی ، شوینده ، بهداشتی ، کاریابی و تجهیرات دندان پزشکی ؛ اما همه از تونل نمایشگاهی بورس باید به نمایشگاه های دیگر بروند.روز سوم نمایشگاه پرشور بود.بازهم گفتند که حدود 9000 نفر فقط وارد نمایشگاه بورس شده اند چون در زمان ورود از همه سوال می شود که مخاطب کدام نمایشگاه هستید؟»

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24