Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تحلیل بهروز خدارحمی از اوضاع بورس : این بازار چاره ای جز بالا رفتن ندارد... بهتر بود که پایان معافیت برخی کشور ها از خرید نفت ایران به عنوان یک تهدید باقی نمی ماند...

پایان معافیت تحریم ها آخرین تیر ترکش ترامپ بود

بورس24 : روز دوشنبه بازار به خبرهایی که جسته و گریخته درباره عدم تمدید مجدد فروش نفت ایران منتشر می شد، واکنش نشان داد و بازار که در ابتدای زمان معاملات بیشتر خریدار بود و 2هزار واحد رشد کرده بود با 50 واحد منفی آن روز را سپری کرد.همان شب دونالد ترامپ رسما پایان معافیت 5 کشور برای خرید نفت ایران را اعلام کرد و روز گذشته بازار کار خود را با افت 1400واحدی خاتمه داد.

روز گذشته شاخص افت داشت اما معاملات همچنان روان و با حجم قابل قبولی در حال انجام بود ، اما جو روانی منجر شد تا عده ای نقد بودن را بر سهامداری ترجیح دهند.

شاید بهتر است بگوئیم اولین شرط سرمایه گذاری در بورس ریسک پذیری است، امری که منجر می شود سرمایه گذاران بازده های خوبی را کسب کنند و در دورانی که تحلیل ها روند را صعودی نشان می دهند روزهای منفی زمان ورود است تا خروج از سرمایه گذاری و طبیعتا باید به این نکته توجه داشت که فروش نفت تحریم شده ، نه فروش شرکت های فعال در بازار سرمایه!!

بهروز خدارحمی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات درباره افت شاخص و رویکرد سهامداران در مواجهه با این رخداد به بورس24 گفت: کاهش شاخص در روزهای گذشته مانند همیشه ناشی از جو روانی است و اتفاق خاصی رخ نداده است که برای بازار شرایط نگران کننده ای را ایجاد کند.

وی ادامه داد: معمولا خبرهای منفی قبل از قطعی شدن ، شوکی به بازار وارد می کند و پس از اعلام قطعی ، آثار منفی کمتری بر بازار می گذارد.

چشم انداز بورس روشن است

خدارحمی گفت: در شرایط حال حاضر هم بسیاری از سرمایه گذاران به این جمع بندی رسیده اند که بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارهای رقیب بازدهی بهتری خواهد داشت و در شرایط فعلی جذاب ترین بازار برای سرمایه گذاری ، بازار سرمایه است و سایر بازارها در حالت اشباع قرار دارند، دربازار ارز و طلا شاهد محدودیت هایی هستیم و برخی بازار ها مانند خودرو و املاک نیز بیش از ارزش خود قیمت گذاری می شوند و نیاز به اصلاح قیمتی دارند ، بنابراین بازار سرمایه از نظر بازدهی و رشد چشم انداز روشن تری دارد.

آخرین تیر در ترکش ترامپ

وی گفت: به طور طبیعی با فروکش کردن جو روانی موجود این انتظار که بازار سرمایه به روال عادی و طی کردن روند صعودی خود ادامه دهد ، وجود دارد.

خدارحمی گفت: طبیعتا اقدام اخیر آمریکا در رابطه با فروش نفت ایران در بعد کلان اقتصادی اثرات منفی خواهد داشت اما این اقدام به نوعی تیر خلاصی بود که اگر به صورت تهدید ادامه می یافت آثار مخرب تری بر بازار سرمایه داشت ، این آخرین تهدید اقتصادی ترامپ بود که می توانست اثرات منفی بر اقتصاد داشته باشد و بیشتر نیز با رویکرد اثر کلامی و محتوایی و رسانه ای عملیاتی شد و نمی توان این انتظار را داشت که منجر به آثار منفی مداوم بر بازار سرمایه شود و به طور قطع بازار مسیری را که در پیش گرفته ، به سمت صعود ادامه خواهد داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • As Fa
    As Fa

    عالی بود.

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24