Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : یک کارشناس بازار سرمایه در پنل بررسی فرصت های سرمایه گذاری بر اساس روش قیمت های نسبی تحلیل صنعت خرده فروشی که عصر دومین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در غرفه سبد گردان کوروش برگزار شد ، گفت: در اقتصاد حجم نقدینگی می تواند منجر به تورم شده و آن تورم نیز می تواند منجر به افزایش نرخ ارز بشود...

تحلیل آخرین وضعیت بازارها در غرفه سبدگردان کوروش / مسکن و بورس را چه می شود؟

بورس24 : یک کارشناس بازار سرمایه در پنل بررسی فرصت های سرمایه گذاری بر اساس روش قیمت های نسبی تحلیل صنعت خرده فروشی که عصر دومین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در غرفه سبد گردان کوروشبرگزار شد ، گفت: در اقتصاد حجم نقدینگی می تواند منجر به تورم شده و آن تورم نیز می تواند منجر به افزایش نرخ ارز بشود.

محمد نوربخشتوضیح داد : چنانچه در اقتصاد کشوری پول بیش از حد چاپ شود باید متناسب با آن نرخ ارز نیز روند افزایشی پیدا کند. دهه ۸۰ در اقتصاد کشور دهه خاصی به شمار می رود چنانچه می بینیم شکل و سبک زندگی خانواده ها نیز حتی تغییر محسوسی پیدا کرد. علت آن را می توان ارز ارزانی که در آن سال ها وجود داشت ، بیان کرد که به نوعی این رفتار را در اقتصاد بیماری هلندی نام نهاده اند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی تولید کنندگان بررسی می کنند تا چه کالایی را به تولید برسانند که دولت نتواند آن کالا را با ارز ارزان وارد کرده و ارزان تر از محصول آن ها در بازار به فروش برساند. تنها کالایی که دولت امکان وارد کردن آن را ندارد ، مسکن است. بنابر این ساخت و سازها در آن دهه افزایش و قیمت مسکن مدام رشد پیدا کرد. اما پس از یک دوره و با اشباع شدن بازار آن مسکن به لحاظ دلاری ارزان شد تا این که در سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسید. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا قیمت مسکن باز هم البته به لحاظ دلاری ارزان تر خواهد شد یا خیر؟

وی بیان کرد: از این پس در بازار مسکن شاهد کاهش و یا ثبات قیمت نخواهیم داشت. در هر اقتصادی تعدادی خانه خالی وجود دارد که چند عامل سبب آن هستند. از جمله این دلایل می توان شهرهای ساحلی، متراژ خانه ها و نسبت خانواده ها به واحدهای مسکونی را نام برد. از سال ۸۰ قدرت خرید مردم نسبت به قیمت مسکن به دلیل کاهش نرخ ارز بالا رفت. اما هم اکنون قیمت مسکن نسبت به قدرت خرید مردم بسیار افزایش پیدا کرده است به طوری که بساز و بفروش ها به سمتی می روند که واحدهای کوچکتری بسازند. با توجه به همه این مسائل قیمت مسکن همچنان روند افزایشی را طی خواهد کرد.

محمد نوربخش عنوان کرد: اما بورس نسبت به دلار چه واکنشی نشان داد؟ ۷۰ درصد ارزش بازار ما شرکت های کامودیتی محور هستند که البته صادرات هم انجام می دهند. ریسک های بازار بسیار افزایش پیدا کرده است. چنانچه سناریویی اتفاق بیفتد و ریسک های سیاسی بازار سرمایه از بین بروند شاخص کل تا ۲۷۰ هزار واحد نیز جهش خواهد کرد. اما آنچه که رخ داده بازار سرمایه به تدریج نسبت به ریسک ها واکسینه شده است. از بابت قیمت دلار تهدیدی خاصی متوجه بازار سرمایه نیست ، بورس ما از قیمت های جهانی ممکن است یک مقدار تاثیر بپذیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24