Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

متوجه شدیم که در کنار نمایشگاه بورس در چند سالن آن طرف تر نمایشگاه آرایشی و بهداشتی ، نمایشگاه تجهیزات دندان پزشکی و جشنواره کاریابی هم هست... اما چه باک ؛ نمایشگاه بورس ما سلبریتی همه این نمایشگاه هاست... ٩٨٠٠ نفر سه شنبه بازدید کننده فاینکس بودند... بزرگانی هم آمدند و رفتند.... خبرهایی از بانک صادرات ، عرضه پتروشیمی نوری ، رویداد فین استارز و گزارشاتی از غرفه های جذاب تامین سرمایه نوین و امین...

بورس در کنار لوازم آرایشی و بهداشتی!

بورس24 : هر جور که حساب می کنیم ، هیچ چیز به خوبی فروردین و اردیبشهت سال گذشته نیست ؛ از وضعیت اقتصادی و شاخص منفی این روزها گرفته تا سرمای هوا و ترافیک و هر آنچه که می توانست مانع آمدن بازدیدکنندگان به نمایشگاه بورس شود.

اما هیچ یک از این موانع راه به جایی نبرد و مردم در روز دوم فاینکس 2019 همچنان پر شورتر از روز نخست با حضورشان ، به نمایشگاه بازار سرمایه رنگ و بوی دیگری دادند.

«سه شنبه شلوغ» تنها اصطلاحی است که می توان به نمایشگاه روز سه شنبه نسبت داد. نمایشگاهی که در آن بورس، بانک و بیمه و یا به تعبیری واضح تر «فرهنگ سرمایه گذاری» با چیزهایی همچون لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات دندانپزشکی و جشنواره کاریابی و ... در همان محوطه نمایشگاه باهم در رقابت بودند. بگذریم از این که معمولا این نمایشگاه های تخصصی نباید تداخلی با سایر نمایشگاه ها داشته باشند! ولی به هر حال هر کس که گذرش به این سوی بازار «نمایشگاه بورس، بانک و بیمه» می افتد ؛ خواسته یا ناخواسته به سمت نهاد های مالی و کارگزاری ها کشیده می شود ؛ می دانید که روزگار ، روزگار بی پولی و تورم است و مردم تلاش می کنند با هر نوع روش سرمایه گذاری به سختی ارزش 1000 تومان دارایی خود را نیز حفظ کنند.

روز سه شنبه آنچه که در اولین نگاه ، بسیار مورد توجه قرار می گرفت نوع سوالات بازدیدکنندگان و توجه شان به کارگاه های تخصصی بود. جای خوشحالی دارد وقتی می شنوی عموم مردم با این حجم از اطلاعات مالی از خرد و کلان اقتصاد ؛ به دنبال سرمایه گذاری در یک بازار مطمئن و پر بازده هستند؛ یعنی مردم نیز می دانند در نهایت خواستگاه جذب سرمایه ها در بازار سرمایه آن کشور است.

شاید روزی برسد که در یک روز آفتابی و مطلوب و در یک اقتصاد پویا و تولید ملی محور با حجم بیشتری از استقبال مردم برای حضور در بورس و نمایشگاه آن روبه رو شویم ، کسی چه می داند؟!

حالا می رسیم به قسمت شلوغ و جذاب نمایشگاه...

روز سه شنبه نیز ، همچنان تلاش نهاد های مالی و رقابت شان در نحوه بازاریابی و آموزش بورس و معرفی سایر ابزار های مالی ، سرمایه گذاران خرد تازه وارد را به خرید و فروش سهام و سرمایه گذاری ترغیب می کرد.

در جریان برگزاری «نمایشگاه بورس، بانک و بیمه» بیست و هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نمایشگاه برگزار شد و در این هنگام انجمن بین‌المللی روابط عمومی (Ipra) با سازمان بورس و اوراق بهادار تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

بازدید جشمید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از «فین‌استارز پلاس» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ، سالن 41 هم در نوع خود اتفاقی بود که سبب شد برای دقایقی این سالن شلوغ تر از حد محمول شود و تنفس در آن مشکل.البته یکی از ایرادات همیشگی این سالن عدم تهویه مناسب است.

ولی بچه های فرابورس دست مریزاد دارند که با مشقت فراوان در این سالن بخش استارتاپی بازار مالی کشور را به شکلی آبرومندانه حمایت و البته معرفی کردند.

«نوین» سکه داد، «امین» تفاهم نامه امضا کرد

شرکت تامین سرمایه نوین روز سه شنبه هم با پنل های تخصصی از جمله کارگاه فرصت های سرمایه گذاری در صندوق ها ،مروری بر ارزشیابی سهام استارت آپ ها و کارگاه آشنایی با معاملات آتی سکه، گواهی سپرده و صندوق طلا به کار خود خاتمه داد. در پایان روز سه شنبه، تامین سرمایه نوین با برگزاری مراسم قرعه کشی همچون روز دوشنبه به سه نفر ، ربع سکه بهار آزادی هدیه داد.

همچنین ،شرکت‌های تامین سرمایه امین و تجارت الکترونیکی ارتباط فردا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. هدف از این توافق‌ ایجاد چهارچوب حقوقی برای همکاری و مشارکت دو طرف در زمینه فناوری ثروت (Wealth-Tech) است که گام های اولیه آن از مدتی پیش برداشته شده‌ است.

در مراسم امضای توافق‌نامه که با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد دو شرکت برگزار شد ؛ سعید بداغی مدیرعامل تامین سرمایه امین این توافق و تفاهم را گامی مهم در راستای هوشمندی مالی و ایجاد تحول دیجیتالی در حوزه بانکداری سرمایه‌گذاری دانست و برنامه‌های تامین سرمایه امین برای حضور در عرصه‌های جدید را تشریح کرد.

از رشد سهم یک بانک تا عرضه یک پتروشیمی

حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات هم روز سه شنبه در فاینکس ٢٠١٩ حضور داشت و در خصوص سهم «وبصادر» گفت: خوشبختانه، به‌رغم فضای خاص بین‌المللی موجود، رشد بیش از ١١ درصدی نرخ «وبصادر» در معاملات اولین روز بازگشایی آن، نشان از اقبال به سهام بانک را دارد.

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز از عرضه پتروشیمی نوری پیش از مجمع هلدینگ خبر داد و گفت: برای ورود پتروشیمی نوری به بورس، موانعی پیش رو بود که برطرف شد. منتظر ارائه صورت‌های مالی پتروشیمی نوری در سال ۹۷ هستیم تا عرضه سهام نوری به بورس انجام شود. تلاش و علاقه ما این است که همچون پتروشیمی پارس، عرضه سهام نوری به بورس قبل از برگزاری مجمع صورت گیرد.

مدیر بورس تهران و فرابورس هم آمدند

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در نشست خبری که صبح روز سه شنبه در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد ، گفت: ارزش اسمی بازار از 150 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال 97 به 173 هزار میلیارد تومان رسیده و رشد 15 درصدی را داشته است. ارزش صندوق های قابل معامله نیز 9 هزار میلیارد تومان بوده است. شرکت هایی که ما اضافه کردیم در سال 97، شش شرکت بوده که ارزش بازار این شرکت ها بیش از 192 هزار میلیارد تومان است. همچنین هفت شرکت نیز در بورس تهران در سال 97 از لیست شرکت های پذیرفته حذف شدند و به شرکت ها بازارهای مختلف فرابورس ایران منتقل گردیدند. هم اکنون 327 شرکت در بورس حضور دارند که 137 شرکت در بازار اول و 189 شرکت در بازار دوم هستند.صحرایی در ادامه نشست خود با ارائه برخی از ارقام در مورد بورس تهران به نشست خود پایان داد.

امیر هامونی ، مدیر عامل فرابورس ایران هم در یک نشست خبری گفت: فرابورس از سه سال گذشته تصمیم گرفت از فضای نمایشگاهی به عنوان فرصتی برای شنیدن صدای اکوسیستم نوآوری در بازارهای مالی استفاده کند.از این رو با برگزاری رویداد فین‌استارز، امکان حضور استارت‌آپ‌های فین‌تک را در فاینکس فراهم می‌کند تا بتوانند جذب سرمایه کنند و وارد مذاکره و عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران شوند.

مدیر عامل فرابورس افزود:همواره بر اهمیت نوآوری در اقتصاد کشور تاکید می‌کنیم اما مهم این است که به اکوسیستم نوآوری کشور کمک کنیم و فین‌استارز، برنامه‌ای است برای این که بازار سرمایه‌ای‌ها برای توسعه نوآوری، خودشان پیش‌قدم شوند. این رویداد پارسال رکورد جدیدی در توسعه صنعت فین‌تک ثبت کرد و امسال نیز استقبال گسترده‌تری را شاهد هستیم.

مدیر عامل سابق بورس تهران این بار بازدید کننده بود

حسن قالیباف اصل مدیر عامل سابق شرکت بورس تهران هم در حالی که از غرفه های نمایشگاه بازدید می کرد طی مصاحبه ای با خبرنگار بورس24 گفت: نمایشگاه به حدی از بلوغ رسیده که این میزان و حجم از بازدید ها منطقی است. به هر حال دوازدهیمن نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه را پشت سر می گذاریم و این رویداد برای مردم شناخته شده است.

از طرفی بازار بورس در شرایط خوبی وجود دارد و دلیل خوبی برای استقبال از این نمایشگاه است. سهامداران باید توجه داشته باشند که با توجه به اخبار مختلف سیاسی نباید خیلی عجولانه تصمیم بگیرند. به هر حال بازار سرمایه مسیر خود را پیدا می کند، هرچند ممکن است در کوتاه مدت افت داشته باشد. اما به هر حال باید صبور بود و هیجانی تصمیم نگرفت.

گشت و گذار ما در روز دوم نمایشگاه حاکی از تلاش مردم برای یادگیری بورس بود.چیزی که سبب شده مردم امسال در نمایشگاه حضور بیشتری پیدا کنند ، رشد های اخیر بازار سرمایه است.

رخداد خوشایند امسال این است که بیشتر نهادهای مالی امسال تلاش می کنند بیشتر از آن که مردم را به بازار سرمایه جذب کنند ، درست آن ها را هدایت کنند.کارگزاری ها آموزش را به عنوان اولویت خود در نمایشگاه نظر گرفته اند و تامین سرمایه ها هم آموزش کسب سود بدون ریسک از طریق صندوق های با درآمد ثابت یا کم رسیک مثل صندوق های در سهام را.

اگر بخواهیم در یک جمله درباره نمایشگاه امسال حرف بزنیم باید گفت :«با وجود تلخی همه وقایع اقتصادی و برخورد تهاجمی و زننده آمریکا با ایران ، اقتصاد ایران و مردم کشور ما ؛ اینجا یعنی در نمایشگاه بورس امید به آینده ایران همچنان وجود دارد و زندگی اقتصادی جامعه سهامداری در جریان است.»

بازدید از نمایشگاه روز سه شنبه 9800 نفر ثبت شده است...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24