Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری مدیرعامل فرابورس ایران در دومین روز از برگزاری فاینکس دوازدهم با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

هامونی: از فضای نمایشگاهی به عنوان فرصتی برای شنیدن صدای اکوسیستم نوآوری استفاده می کنیم

بورس24 : امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در نشست خبری دومین روز از برگزاری فاینکس دوازدهم به آمار عملکردی این بورس در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ بازدهی ۱۰۶ درصدی شاخص کل فرابورس رقم خورد که موجب شد در میان بورس‌های عضو فدراسیون جهانی بورس‌ها به لحاظ کسب بازدهی، صدرنشین شویم. ارزش بازاری فرابورس از رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در آخرین روز کاری سال ۹۶ به رقم ۲۵۷ هزار میلیارد تومان در آخرین روز کاری سال ۹۷ رسید که رشد بالغ بر ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ارزش معاملات در سال ۹۷ رکورد جدیدی ثبت کرد به طوری که به رقم ۱۰۱ هزار میلیارد تومان در مجموع معاملات بازارها رسید و با افزایش ۷۱ درصدی روبرو شد. فرابورس ایران در سال ۹۷ توانست از طریق پذیره‌نویسی اوراق و سهام شرکت‌های سهامی عام، افزایش سرمایه شرکت‌ها، عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها و اسناد خزانه اسلامی به میزان ۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تامین مالی برای دولت و بنگاه‌ها به ارمغان آورد.

هامونی در خصوص آخرین وضعیت بازار بدهی نیز گفت: ارزش بازار بدهی کشور در تاریخ ۲۹ اسفند ۹۷ رقمی بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۷۲ میلیارد تومان بوده که از این میزان، فرابورس ایران سهم ۷۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

امیر هامونی در بخش دیگری از نشست خبری فرابورس ایران به اینکه فرابوس چند سالی است با چهره جدیدی در نمایشگاه فاینکس حضور می‌یابد، اشاره کرد و افزود: فرابورس از سه سال گذشته تصمیم گرفت از فضای نمایشگاهی به عنوان فرصتی برای شنیدن صدای اکوسیستم نوآوری در بازارهای مالی استفاده کند. از این رو با برگزاری رویداد فین‌استارز، امکان حضور استارت‌آپ‌های فین‌تک را در فاینکس فراهم می‌کند تا بتوانند جذب سرمایه کنند و وارد مذاکره و عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران شوند.

مدیرعامل فرابورس افزود: همواره بر اهمیت نوآوری در اقتصاد کشور تاکید می‌کنیم اما مهم این است که به اکوسیستم نوآوری کشور کمک کنیم و فین‌استارز، برنامه‌ای است برای اینکه بازار سرمایه‌ای‌ها برای توسعه نوآوری، خودشان پیش‌قدم شوند. این رویداد پارسال رکورد جدیدی در توسعه صنعت فین‌تک ثبت کرد و امسال نیز استقبال گسترده‌تری را شاهدیم.

مدیر عامل فرابورس ایران با اشاره به صحبت‌های وزیر اقتصاد در افتتاحیه دوازدهین دوره نمایشگاه فاینکس گفت: آقای دژپسند روز گذشته در مورد اقتصاد دیجیتال و هوشمند صحبت و به لزوم تقویت تکنولوژی برای توسعه صنعت مالی اشاره کرد. در این راستا امیدواریم بازار سرمایه بتواند با استفاده از تکنولوژی‌های فین‌تک و حمایت از آنان به پیشرفت اکوسیستم نوآوری کمک کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24