Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران امروز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد.

صحرایی اعلام کرد؛ رشد ٢٩٠ درصدی ارزش معاملات برخط در سال ٩٧

بورس24 : علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در نشست خبری که در دومین روز نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد گفت: ۶ شرکت در سال ۹۷ به بازار اضافه شده اندو ارزش آن ها ۱۹۹ هزار میلیارد تومان بوده است. در خصوص بازار بدهی در اوراق هفت اوراق درج شده که ارزش اسمی ۳۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

او گفت: در سال ۹۷، ۱۰ هزار میلیارد عرضه اولیه شد. افزایش سرمایه شرکت ها مجموعانیز ۲۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گفته صحرایی، در حوزه نقد شوندگی در سال ۹۷ ارزش کل معاملات بورس تهران ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت بورس گفت: در حوزه حجم معاملات انواع اوراق بازار بدهی و ابزارهای مشتقه متوسط روزانه ۲ میلیارد انواع اوراق معامله شده است. در خصوص ابزار مشتقه در سال ۹۷ آتی سبد سهام را راه اندازی کردیم. دفعات معاملات در سال ۹۷، ۳۲ میلیون دفعه بوده که نسبت به سال ۹۶ ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ارزش معاملات بر خط در سال ۹۷، ۱۰۴۲ هزار میلیارد بوده که رشد ۲۹۰ درصدی داشته نسبت به سال قبل. ۵۰ درصد از خرید و فروش های بازار در اختیار افراد حقیقی بوده است.

صحرایی گفت: در سال ۹۷ شرکت های پذیرفته شده در بورس درآمد واقعی شان ۶۲۷ هزار میلیارد ریال بوده که ۴۱۹ هزار میلیارد جمعا سود تقسیم شده است. شرکت بورس تهران برابر سه سال گذشته در سال ۹۷سود خالص کسب کرده است. در حوزه بین الملل ۱۲ تفاهم نامه به امضا رسانده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه فرهنگ سهامداری در سال ۹۷، ۲۱۰ هزار ساعت آموزش داشته ایم که نسبت به سال ۹۶ رشد ۳۱ درصدی داشته است.

این مقام مسئول گفت: عملکرد فروردین ماه سال ۹۸ نشان می دهد که بازار سرمایه مورد استقبال قرار گرفته. بازار سهام نقد شوندگی قابل توجهی دارد و این مهم نشان دهنده این است که مردم متوجه اهمیت بازار سرمایه شده اند. در خصوص شاخص کل ۱۴ درصد رشد داشته ایم نسبت به فروردین سال ۹۷ و در خصوص شاخص هم وزن نیز رشد ۲۳ درصدی داشته ایم به طوری که از ۳۲ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد رسیده است. ارزش معاملات از ۲۱ هزار میلیارد ریال در فروردین سال ۹۷ به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده است. از برنامه های ما برای سال پیش رو این است که ابزار فروش استقراضی را راه اندازی کرده و همچنین زیر ساخت های فنی بازار را تقویت کنیم.

خبر تکمیلی...

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در نشست خبری که صبح امروز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد گفت: ارزش اسمی بازار از 150 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال 97 به 173 هزار میلیارد تومان رسیده و رشد 15 درصدی را داشته است. صندوق های قابل معامله ارزششان 9 هزار میلیارد تومان بوده است. شرکت هایی که ما اضافه کردیم در سال 97، 6 شرکت بوده که ارزش بازار این شرکت ها بیش از 192 هزار میلیارد تومان است. همچنین هفت شرکت نیز در بورس تهران در سال 97 از لیست شرکت های پذیرفته حذف شدند و به شرکت ها بازارهای مختلف فرابورس ایران منتقل شدند. هم اکنون 327 شرکت حضور دارند که 137 شرکت در بازار اول و 189 شرکت در بازار دوم حضور دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص بازار بدهی نیز هفت اوراق درج شده است که ارزش اسمی این ها نیز سی هزار و 400 میلیارد ریال بوده است. صندوق های قابل معامله نیز که اضافه شده به ارزش اسمی 500 میلیارد تومان بوده است. ما در سال 97 در بازار اصلی که یکی از حوزه های اصلی ما است به شکل های مختلف 271 هزار میلیارد تامین مالی داشته ایم که 12 هزار میلیارد عرضه اولیه شامل شرکت های مختلف بوده 13 هزار میلیارد اوراق فروش بدهی بود که از ایتم های اصلی تامین مالی است.

وی افزود:  افزایش سرمایه هایی هم که سومین منبع تامین مالی است 210 هزار میلیارد تومان است. رقم تامین مالی سال 97 نسبت به سال قبلش 77 درصد رشد داشته است. در سال 97 ارزش کل معاملات بورس تهران به 160 هزار میلیارد تومان  رسیده و عدد سال قبلش 643 هزار میلیارد ریال بوده و افزایش 150 درصدی را هم در خصوص ارزش معاملات داشته ایم. از ابزارهای بازار مشتقه، صکوک و... نیز 520 میلیارد ریال انواع اوراق معامله شده که نسبت به سال قبلش 98 درصد افزایش را نشان می دهد. روزانه بیش از 2 میلیارد انواع اوراق معامله شده است.

صحرایی بیان کرد: در خصوص ابزارهای مشتقه نیز در سال 97 ابزار آتی سبد سهام را راه اندازی کردیم که محصولی است که معمولا 60 درصد معاملات بازارهای مشتقه مبتنی بر معاملات آتی است که با توجه به نوآوری که انجام شده معاملات آتی سبد سهام انجام شده و از بازار مشتقه نیز 538 میلیارد ریال انجام شده و دقیقا به اندازه سال 96 بوده است. این محصول جدید در هفت نماد معاملاتی انجام شده.

مدیرعامل بورس تهران گفت: ارزش معاملات برخط یکی از نشلنه های بازار سرمایه دسترسی آسان به بازار است. در سال 97 هزار 42 هزار میلیارد ریال معاملات ما بوده که 290 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این نشان دهنده این است که مردم نیز به لحاظ فرهنگی تمایل دارند که خودشان مستقیم در بازار حضور داشته باشند. میزان سهم معاملات برخط از کل معاملات ما 46 درصد را شامل می شود. که مقدار قابل توجهی است. یکی از معیار ها حضور افراد حقیق در بازار است که ترکیب معامله توسط افراد حقیقی و حقوقی از معیارهای بسیار مهم بازار است. در سال 97 اشخاص حقیقی 50 درصد از خریدهای بازار را داشته اند و به همین نسبت نیز فروش ها را بر عهده داشته اند.

وی تصریح کرد:  شرکت های پذیرفته شده در بورس درآمد واقعی شان در سال 97، 627 هزار میلیارد ریال بوده که از این رقم 419 هزار میلیارد ریال هم تقسیم سود داشته اند. نسبت به سال قبل 53 درصد افزایش داشته است. عملکرد شرکت بورس تهران به عنوان یک شرکت سهامی عام نیز به طور دقیق هنوز مشخص نشده است اما اگر بخواهیم تقریبی بگوییم تقریبا برابر سه سال گذشته شرکت بورس تهران در سال 97 سود خالص کسب کرده است. در حوزه توسعه فرهنگ سهام داری و آموزش در سال 210 هزار ساعت آموزش داشته ایم که نسبت به سال گذشته رشد 31 درصدی داشته است. در حوزه بین الملل هم بورس تهران 12 تفاهم نامه را به امضا رسانده است.

وی در پایان افزود: در سال پیش رو 15 شرکت در دستور کار قرار دارند تا پذیرش شوند. همچنین امسال شاهد عرضه اولیه هشت شرکت، انتقال چهار شرکت از فرابورس به بورس تهران و پذیرش 16 اوراق بدهی خواهیم بود. با توجه به آمار خوب شرکت ها در تولید و فروش امیدواریم سال خوبی را پیش رو داشته باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24