Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مراسم معارفه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین برگزار شد. به زودی ١٠ درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه می شود.

معرفی شرکتی که قرار است به زودی در بورس عرضه شود

بورس24 : مراسم معارفه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین برگزار شد. به زودی ١٠ درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه می شود. صدر تامین با تولید ١میلیون ٣٦٠ هزار تن زغال سنگ سهم ٤٧ درصدی در تولید این ماده در کشور دارد.

صدر تامین سالانه ٣١ هزار تن تولید می نورد و اکستروزن دارد و سهم ٤٣ درصدی تولید کشور را در اختیار دارد.

این شرکت سهم ٨٨ درصدی تولید سولفات سدیم، سهم ٦٢ درصدی تولید پشم شیشه کشور را در اختیار دارد.

همچنین ٢٨ درصد از سهام ملی مس، 22 درصد ومعادن، 11 درصد فولاد مبارکه را در اختیار دارد و ٨٨ درصد از پرتفوی سرمایه گذاری "تاصیکو" بورسی و ١٢ درصد غیر بورسی است. ارزش روز پرتفوی صدر تامین نیز ٥٦٧٥٢ میلیارد ریال است.

در این مراسم درباره مطالبات صدر تامین از مجموعه صندوق فولاد سوال شد و طلب هزار میلیاردی از شستا که پاسخ داده شد، به جای طلب از شستا سهام مرتبط با عملکرد مجموعه را دریافت کردیم و به جای طلب ٥٩٧ میلیارد تومانی نیز زغال سنگ پروده طبس را دریافت کردیم.

درباره دخایر معدن طلا کردستان و سیستان هم پرسیده شد که در نهایت پاسخ شفافی دریافت نشد و اعلام کردند در کردستان سرمایه گذاری انجام شده و ذخیره معدنی در حدود ١٧ تن است و معدن پلی متال سیستان نیز علاوه بر طلا ذخایر دیگری هموجود دارد و مجموعه معدنی بزرگی در این محدوده فعال است و فرآیندهای اکتشافی در دست اجراست و استخراج از معادن از سال ٩٩ و ١٤٠٠ اجرایی خواهد شد.

میزان سرمایه گذاری ها هم پرسیده شد که در پاسخ اعلام شد برنامه ای ٥ ساله برای سرمایه گذاری ها داریم که در حدود ١٠ هزار میلیارد تومان است که ارزش جاری این سرمایه گذاری ها به ٥٠ هزار میلیارد هم می رسد.

حاضرین در معارفه درباره نرخ های فروش شرکت معدنی املاح ایران پرسیدند و اعلام شد با توجه به توافقات صورت گرفته با وزارت صنعت و انجمن صنعت شوینده بخشی ازتولیدات با یک قیمت و بخشی دیگر با قیمت های آزاد عرضه می شود و با توجه به حمایت از صنعت شوینده برخی امتیازات شامل حال مجموعه می شود.

همچنین طرح سولفات پتاسیم هم در سمنان در حال اجراست و سود شرکت در سال ٩٧ به نسبت سال قبل ١٥٠ درصد رشد داشته.

سوالی درباره عرضه زیر مجموعه های غیر بورسی اعلام شد و در پاسخ گفته شد، صدر تامین در برنامه دارد تا مجموعه زغال پروده طبس را در بورس عرضه کند.

سوال درباره سود صدر تامین هم مطرح شد که این طور پاسخ داده شد، ٢٨٠ میلیارد تومان سود سال ٩٦ و سود سال جاری در حدود ٦٨٠ میلیارد تومان خواهد بود.

باز هم درباره معدن طلا و اقتصادی بودن یا نبودن این معدن سوال شد و در پاسخ اعلام شد یک معدن طلا در کردستان پروانه اخذ شده و ١.٢PPM عیار موجود طلا است و دو معدن دیکر هم در کردستان گواهی کشف دارد و مجموعا ١٧ میلیون تن ذخیره معدنی، معدن طلاست، همچنین معدن سیستان نیز پلی متال است و فلزاتی چون مس، سرب، روی و طلا است این ٤ معدن در حال طی مراحل اکتشاف است و پس از نهایی شدن فرآیند اکتشاف ذخیره معدنی را اعلام خواهیم کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • المیرا ناجی امیرنژاد
    المیرا ناجی امیرنژاد

    کاش در خصوص وضعیت اسفناک زیر مجموعه های شستا در بورس صحبت می کردید ، وپترو مثل یک بچه سر راهی در بازار رها شده علی رغم رشد NAV و ارزندگی هیچ تحرکی از سوی شستا در آن دیده نمی شود

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24