Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

گزارش ها نوید اتفاقات مساعدی را برای بازار سرمایه می دهد سال ٩٨ سال خوبی برای بازار سهام است مردم تشنه یادگیری بورس هستند؛ فاینکس پلی به سوی این مسیر است در دورهمی بین مردم و اهالی بازار سرمایه به یاد عزیزان آسیب دیده ناشی از سیل خواهیم بود این روزها بازار سرمایه است، که از این رشدها عقب مانده. مردم هم این را می دانند و تشنه یادگیری بورس هستند. صلواتی کارشناس خبره بازار سهام در گفتگو با خبرنگار بورس ٢۴، ضمن بیان این مطلب در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی انتقادات نسبت به برگزاری نمایشگاه بورس، با فاصله کمی از بحران سیل در کشور گفت: تنها سالیانه یک بار فرصت فرهنگ سازی در بورس برای اهالی بازار سرمایه فراهم می شود، که نباید آن را از دست داد. وی اضافه کرد: اتفاقا شرایط کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل با این دور هم جمع شدن ها نیز ممکن می شود و می توان به شکل سازمان یافته هم این کار را انجام داد. می توان برای کمک به سیل زدگان گلریزان داشت و این کار زیبا می تواند، در کنار نمایشگاه به الگویی زیبا برای کار خیر بدل شود...

یک کارشناس بازار سهام: فاینکس برای بازار سرمایه ایران یک امر کاملا حیاتی است

بورس24 ؛ طاها حشمتی - تنها یک بار در سال فرصت داریم، که در زمینه فرهنگ سازی در بورس فعالیت کنیم. بنابراین برگزاری نمایشگاه بورس برای بازار سرمایه ایران کاملا یک امر حیاتی است.

همراهی با شعار سال 98 

صلواتی کارشناس خبره بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب، در ادامه سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری سال 98 را سال رونق تولید نام گذاری کردند. در این شرایط بازار سرمایه می تواند، با این هدف اقتصادی سال بسیار همراه شود. 

او ادامه داد: آموزش برای مخاطبان نمایشگاه بورس که با هدف آشنایی با بازارهای مالی به فاینکس می آیند، بسیار ضروری است. کارشناسان و اساتید خوش نام بایستی بازار را به شکلی اصولی به مخاطبان و علاقمندان مراجعه کننده آموزش بدهند.

اهمیت اصول سرمایه گذاری 

وی افزود: کلیشه جواب نمی دهد. کار کاربردی در یاد دادن اصول سرمایه گذاری است ، که شرایط اینگونه آموزش ها در این نمایشگاه فراهم شده است.

به گفته او معرفی ابزارهای مالی مشترک، محصولات مالی و معرفی ریسک ها به مردم جهت روبرو شدن با واقعیت های بازار سهام برای تصمیم گیری آنها موضوعی حائز اهمیت بوده که در فاینکس 2019 بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

صلواتی ادامه داد: در 16 ماه گذشته بازارهای موازی بورس رشد خیره کننده ای داشته اند و تمام بازارهای رقیب رشد سنگینی را تجربه کرده اند.

عقب ماندن از رشد بازارهای موازی  

او گفت: رشد مسکن به قدری بوده که این روزها شاهد رکود در بخش مسکن هستیم. در حوزه خودرو نیز همین طور. نرخ ها در این بازارها دیگر دارای جذابیت برای سرمایه گذاری نیستند.

وی افزود: این روزها بازار سرمایه است، که از این رشدها عقب مانده. مردم هم این را می دانند و تشنه یادگیری بورس هستند.

صلواتی اظهار داشت: فاینکس، یک شرایط دورهمی بین مردم و اهالی بازار سهام به وجود خواهد آورد که می تواند بسیار کاربردی باشد. اینکه پزشکان به بازار سهام بیایند، مهندسان بیایند، اقشار مختلف جامعه با این بازار آشنا شوند اتفاق بسیار خوبی است، که با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها شرایطش مهیا خواهد شد.

دوران طلایی بازار سرمایه  

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اقدامات بسیار مناسبی در راه بهبود بازار سرمایه صورت پذیرفته، همانند کاهش تخلفات، ساماندهی سامانه کدال جهت ارائه گزارش های ماهیانه، و گزارش های دوره ای. شرایط بازار سرمایه از گذشته نیز به مراتب بهتر شده و به نوعی می توان گفت: سازمان بورس با حضور شاپور محمدی و مدیران فعلی بازار سرمایه دورانی طلایی خود را طی می کند.

او با انتقاد از برخی انتقادات نسبت به برگزاری نمایشگاه بورس، با فاصله کمی از بحران سیل در کشور گفت: تنها سالیانه یک بار فرصت فرهنگ سازی در بورس برای اهالی بازار سرمایه فراهم می شود، که نباید آن را از دست داد.

الگویی زیبا برای کار خیر؛ کمک به سیل زدگان در فاینکس 

وی اضافه کرد : اتفاقا شرایط کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل با این دورهم جمع شدن نیز ممکن می شود؛ می توان به شکل سازمان یافته این کار را انجام داد و سازمان بورس می تواند در راه سیل زدگان گلریزانی انجام دهد. این کار زیبا می تواند در کنار نمایشگاه به الگویی زیبا برای کار خیر بدل شود.

این تحلیگر بازار سرمایه گفت: با کمی توجه به هزینه های اضافی و حذف آنها، همانند، چاپ بروشور، و گذاشتن فیلم های آموزشی، به جای چاپ بر روی کاغذ و مواردی از این دست می توانیم صرفه جویی هایی در هزینه ها انجام داده و رقم صرفه جویی شده را به عزیزان آسیب دیده ناشی از سیل اختصاص دهیم.

وی در ادامه به شرایط بازار سهام پرداخت و گفت: در گزارش هایی که راهی سامانه کدال می شود، نیز شاهد رشد هستیم. این مهم نوید سال خوبی را برای بازار سرمایه می دهد.

او اضافه کرد: به اینگونه می توان گفت، رشد 50 الی 200 درصدی در بسیاری از صنایع متصور است. در برخی صنایع هم رشدهای قابل توجه ای داشته ایم.

این تحلیلگر ارشد بازار سرمایه، شرایط پیش روی بازار سهام را اینگونه پیش بینی کرد : شاخص کل تا مرداد ماه یک رشد خوب و منطقی خواهد داشت. در مجامع شرکت های بورسی شاهد رشد پرداخت سود خواهیم بود و آنهایی که پرداخت سود خوبی داشته باشند، رشد خوبی را نیز می توانند تجربه کنند. 

وی خاطر نشان کرد: شرکت هایی که از مرداد ماه مجامع خواهند داشت، نیز مورد اقبال بازار قرار خواهند گرفت.

به گفته او نمادها و صنایعی که از لحاظ بنیادی شرایط خوبی داشته باشند و گزارش های خوبی، رشد خوبی را نیز تجربه خواهند کرد. سال 98 سال خوبی برای بازار است. 

وی تاکید کرد: تاثیرات سیاسی و سیاسی کاری های آمریکا در ایران تنها به به تورم می انجامد، که این مهم خود باعث رشد بورس می شود.

در بانک ها پول را پارک نکنید! 

صلواتی گفت: با توجه به کاهش هر روزه ارزش پول ملی، بهترین راهکار مردم برای بالا آوردن ارزش پولشان رجوع به بورس است. بانک ها نیز برای نگه داشت پول این روزها دیگر گزینه جالبی نیست. بورس کم ریسک ترین و کم خطرترین بازار کشور است. 

وی به علاقمندان به سرمایه گذاری در بازار سهام پیشنهاد کرد، که بر روی نمادهای ارزشمند و بنیادی با دید بلند مدت فکر کنند و با دید حضور در مجامع این شرکت ها، این سهام بنیادی را به پرتفوی خود اضافه کنند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24