Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قیمت ها در بازارهای موازی به اوج رسیده اند، اما در بورس نه بورس حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت بهترین شرایط برای آشنایی مردم با بازار سرمایه در فاینکس ٢٠١٩ فراهم شده در این رویداد با همدلی می توانیم، حامی عزیزان سیل زده نیز باشیم در سالی که بازار سرمایه می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رویداد مهمی است، که بایستی با جدیت دنبال و درباره آن اطلاع رسانی شود. همایون دارابی کارشناس خبره بازار سرمایه در گفتگویی با خبرنگار بورس ٢۴، ضمن بیان این مطلب گفت: در این شرایط می توان مردم و علاقمندان را با بازار سرمایه آشنا کرد، که بهترین شرایط برای انجام این کار در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فراهم شده است و...

یک تحلیل گر خبره بازار سهام: امسال رشد بورس را شاهد خواهیم بود

بورس24 ؛ طاها حشمتی - برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در سالی که بازار سرمایه می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، رویداد مهمی است، که بایستی با جدیت دنبال و درباره آن اطلاع رسانی شود. 

بورس دست بالا را نسبت به بازارهای رقیب دارد

همایون دارابی کارشناس خبره بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس24 ، ضمن بیان این مطلب در ادامه سخنان خود گفت: ما شاهد بودیم، که از 15 اسفند ماه سال گذشته جریان ورود نقدینگی به بازار شدت گرفت و حالا نیز قوی تر شده؛ بنابراین می توان با قاطعیت تاکید کرد، این روزها در شرایطی هستیم، که بازارهای موازی بورس به اوجی رسیده اند که فراتر رفتن از آن دیگر چندان قابل تصور نیست.

این یک تحلیگر خبره بورس ادامه داد: در این شرایط می توان مردم و علاقمندان را با بازارسرمایه آشنا کرد، که بهترین شرایط برای انجام این کار در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فراهم شده است.

جذابیت یک نمایشگاه تخصصی 

وی ادامه داد: من معتقدم مخاطبی که به بازدید از نمایشگاه بورس می آید، با مخاطب نمایشگاه های عامه پسند متفاوت است.

او ادامه داد: ماهیت این نمایشگاه تخصصی است و بایستی به سوی تخصصی گرایانه شدن نیز پیش برود، تا شخصی که با هدف آشنایی با اصول سرمایه گذاری و آموزش به این نمایشگاه آمده، دست پر این نمایشگاه را ترک کند.

به گفته او جذابیت بازار طلا، ارز، مسکن، خودرو و سپرده های بانکی (با توجه به ماه شمار شدن سپرده ها) نسبت به گذشته کم رنگ شده و بازار سرمایه در این شرایط در سال جاری می تواند، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سیل آمد، اما زندگی ادامه دارد 

این فعال بازار سرمایه با انتقاد از برخی مباحث مطرح شده در رابطه برگزاری نمایشگاه بورس (با توجه به نزدیکی زمان نمایشگاه با حادثه سیل در کشور) خاطرنشان کرد: این رویداد (فاینکس) یک اتفاق صنفی بسیار مهمی است، که در حوزه اقتصاد ایران سالی یک بار رخ می دهد.

دارابی تصریح کرد: حادثه سیل یک اتفاق تلخی بود، که متاسفانه با آن روبرو شدیم. حال که نباید همه چیز تعطیل شود و کارها را متوقف کنیم.

فاینکس 2019 اتفاق خوبی است، برای کمک به عزیزان سیل زده 

وی تاکید کرد: اتفاقا با برگزاری فاینکس 2019 شرایطی خوبی برای یاری رساندن به این عزیزان فراهم می شود و بازار سهام می تواند، با همدلی ها برخی خسارات وارد شده به برخی هموطنان عزیز را جبران کند.

بیائیم یاری رسان باشیم

او گفت: ارائه دستاوردهای یک ساله بازارهای مالی اتفاق مهمی است، که با فاینکس شاهد آن خواهیم بود. بنابراین برگزاری نمایشگاه را نبایستی یک اتفاق بیش از اندازه تحت الشعاع قرارداده و عزم و اراده بازار نیز می تواند در جهت کمک به مردم معطوف شود.

این تحلیگر خبره بازار سرمایه و اقتصاد با تأکید بر این نکته که نمی شود، به خاطر سیل زندگی را تعطیل کرد و کاری نکرد افزود: زندگی ادامه دارد و کارها بایستی با برنامه ریزی به پیش برود و از این فرصت نیز می توان برای کمک به مردم استفاده کنیم.

وی گفت: من پیشنهاد می کنم، متولیان برگزاری نمایشگاه به سراغ دانشگاهیان رفته، از دانش آموزان مدارس برای حضور و آشنایی با مباحث بورسی دعوت کنند.

به گفته او همچنین حضوراعضای اتاق بازرگانی، اتاق شهرستان ها، شرکت های خارج از بورس، مدیران آنها و نخبگان اقتصادی، نمایندگان مجلس ونیروهای قوه قضائیه، نیز می تواند در این نمایشگاه مثمر ثمر واقع شود.

بورس حرف های زیادی برای گفتن دارد

وی در ادامه درباره شرایط پیش روی بازار سهام گفت: بازار امسال را خوب و مثبت استارت زد. با بازدهی بالا. هم زمان با تحریم سپاه هم ورود نقدینگی حقیقی ها به بازار فزونی یافت و از شروع سال حقیقی ها بیشتر خریداران بازار سهام بوده اند، که این خود اتفاق مبارکی است.

وی اضافه کرد: در بازارسهام پتانسیل های زیادی نهفته است. گزارش های 12 ماهه خوبی هم آمد. پس باید یک جریان رشد و بالندگی را در بازار سهام شاهد باشیم و رویدادهایی همانند فاینکس در این مهم تاثیر گذار است.

توسعه بازار ادامه دار است 

دارابی ادامه داد: نمایشگاه باید نشان بدهد، جریان توسعه بازار ادامه دار است. من معتقدم همه چیز را نباید در شاخص بورس ببینیم. به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه شاخص زدگی اتفاق خوبی نیست. قطعا عمق بازار برای مردم به مراتب از بحث شاخص مهم تر است.

وی تاکید کرد: توسعه بازار به بهترین شکل ممکن در خود بازارسهام بایستی به وجود بیاید. او گفت: همین عرضه های اولیه شوک خوبی به بازار بود. بورس نباید در پیله خودش بماند. شرکت های جدید باید وارد شوند تا هیجان نسبی ایجاد شود. 

به گفته این تحلگیر خبره بورس عرضه های اولیه برای حقیقی های جذاب است و با اینگونه عرضه ها حقیقی های بیشتری جذب بازار می شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24