Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی همزمان لوایح پالرمو و CFT در مجمع گفت: بنا است موضوع قبل از پایان مهلت FATF تعیین تکلیف شود اما اینکه بازه زمانی طبق آیین نامه برای مجمع تعیین شده باشد، این طور نیست.

روایت یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از دلیل تعلل در بررسی پالرمو و سی‌اف‌تی

بورس24 : تنها ۲ ماه از مهلت FATF به ایران برای تعیین تکلیف لوایح مرتبط با آن باقی مانده است، با این حال هنوز لوایح مذکور به نتیجه نهایی نرسیده است. مجمع تشخیص چندین جلسه بررسی پالرمو را در دستور کار قرار داد اما پرونده CFT هنوز در صحن مجمع باز نشده است، موضوعی که نگرانی هایی را به دنبال داشته به این دلیل که گفته می شود ممکن است مهلت چهارم FATF به پایان برسد و این دولایحه تعیین تکلیف نشوند.

عده‌ای این تعلل و تاخیر در تصویب پالرمو و CFT را به ضرر کشور می دانند و معتقدند هر چه سریع تر باید وضعیت پیوستن ایران به FATF مشخص شود. موضوعی که به نظر می رسد اعضای مجمع هم نسبت به آن حساس شده و بر همین اساس و به گفته محمد صدر در تلاشند تا بررسی لوایح پالرمو و CFT را به طور همزمان در صحن مجمع پیگیری کنند.

محمد صدر درباره دلایل تعلل مجمع تشخیص در رسیدگی و تعیین تکلیف لوایح مرتبط با FATF به خبرآنلاین، گفت: به طور معمول وقتی بین شورای نگهبان و مجلس در جریان بررسی طرحی اختلاف نظر وجود داشته و مجلس بر نظر خود اصرار ورزد این طرح به مجمع تشخیص ارسال می‌شود، در مجمع نیز بسته به موضوع ابتدا در کمیسیون تخصصی و در نهایت در شورای مجمع مطرح می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته اختلاف نظر همانند اختلاف درباره لوایح مرتبط با FATF وجود نداشته است، ادامه داد: واقع امر این است که هر دو لایحه پالرمو و CFT موافق و مخالفانی در مجمع دارند که با هم اختلاف نظر دارند به همین دلیل تاکنون رای گیری نهایی به تعویق افتاده است.برای جلوگیری از فوت فرصت مقرر شد هر دو لایحه پالرمو و CFT به صورت همزمان در صحن مجمع بررسی و نتیجه نهایی اعلام شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بازه زمانی برای رسیدگی به طرح‌ها و لوایح ارسالی به مجمع وجود ندارد، تاکید کرد: در مورد دو لایحه پالرمو و CFT هم با توجه به مهلت چهار ماهه FATF بنا است موضوع قبل از آن تعیین تکلیف شود اما اینکه بازه زمانی طبق آیین نامه برای مجمع تعیین شده باشد این طور نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقدهای وارده به عملکرد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص گفت: این تصور که هیات عالی نظارت شورای نگهبان دوم یا مجلس جدید است درست نیست، البته به این موضوع نیز واقف هستیم که هیات عملکرد خوبی نداشته و باید در آن تجدیدنظر شود که به احتمال زیاد این موضوع هم در دستور کار شورای مجمع قرار خواهد گرفت تا عملکرد هیات نظارت بررسی مجدد و مشکلاتی که با مجلس پیش آمده مرتفع شود، این اصلاحات به احتمال زیاد منجر به تدوین آیین نامه برای هیات عالی نظارت خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24