Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس: شرکت‌های خودروساز در پی افزایش قیمت مواد اولیه و عدم اصلاح قیمت در حال زیان دادن هستند. به عبارتی فروش زیر قیمتی که برایشان هزینه داشته است، منجر به افزایش زیان می‌شود و در صورت ادامه این شرایط ورشکست می‌شوند؛ از این‌رو دست به فروش اموال خود زده اند تا جبران زیان کنند.

نماینده مجلس: خودروسازان با فروش اموال خود به دنبال جبران زیان هستند

بورس24 : رضیان گفت: شرکت‌های خودروساز در پی افزایش قیمت مواد اولیه در حال زیان دادن هستند از این‌رو دست به فروش اموال خود زده اند تا جبران زیان کنند.

عبدالله رضیان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در کشور ما، قیمت خودرو به واسطه افزایش قیمت ارز تا دو برابر یا بیشتر افزایش یافته و از سوی دیگر کاستی‌هایی مطرح در بحث کیفیت هنوز رفع نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: شرکت‌های خودروساز در پی افزایش قیمت مواد اولیه و عدم اصلاح قیمت در حال زیان دادن هستند. به عبارتی فروش زیر قیمتی که برایشان هزینه داشته است، منجر به افزایش زیان می‌شود و در صورت ادامه این شرایط ورشکست می‌شوند؛ از این‌رو دست به فروش اموال خود زده اند تا جبران زیان کنند.

وی ادامه داد: باید شرایط رقابتی ایجاد شود تا مردم بتوانند هم از نظر کیفیت هم از نظر قیمت، خودرو مناسب در اختیار داشته باشند. نظارت باید وجود داشته باشد تا هم کیفیت خودروها افزایش پیدا کند و هم با عرضه مناسب، کمبودهای بازار خودرو رفع شود. در این شرایط باید منافع دوطرف یعنی هم منافع مردم به عنوان مصرف کننده و هم شرکتی که تولیدکننده است، در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: ۱۷ خودروی سواری ۴ ستاره کیفی گرفتند

رضیان در ادامه گفت: در حال حاضر اکثر قطعه ساز‌ها با چالش‌های جدی مواجه هستند و به این جمع بندی رسیده اند که افزایش قیمت با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها به ناچار اتفاق بیافتد. به همین دلیل وزارت صنعت به عنوان متولی این کار بر اساس آنالیزی به این شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت داده است. البته خواسته آنها اتفاق نیافتاده، چون ۳۰ درصد اجازه افزایش قیمت در مورد افرادی که ثبت نام و پیش خرید کرده اند به خودروسازان داده شده است و در مورد خودرو‌های دیگر هم می‌توانند ۲۰ درصد با توجه به قیمتی که در بازار وجود دارد به صورت آزاد عرضه کنند و باقی مانده را باید بر اساس چارچوبی که وزارت صنعت تعیین و تعهد کرده ، عمل کنند.

وی در پایان گفت: رویکرد اصلی وزارت صنعت بر کاهش قیمت حاشیه‌ای بازار است تا بین قیمت کارخانه و بازار آزاد تعادل ایجاد شود. البته اجرای آن بستگی به نوسانات بازار و میزان تقاضا در کشور دارد. با این وجود وزارت صنعت مکلف شده است که این طراحی را انجام دهد و قیمت‌های کاذب و دلالی را در بازار کاهش دهد.

منبع:

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24