Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پویا دبیری مهر؛ جایی که کمتر کسی در کنار خیابان قدم می زند. خیابان های منطقه زرافشان شهرک غرب که ساکنانشان بیشتر به خانه های اشرافی خود می نازند، آن سال در راسته ی زرافشان تقاطع خوارزم چشم باز کردند و ١٢٠ هزار شاخه گل رز کاشته شده در این خیابان را دیدند، که...

لاله برای مادران

بورس24 - پویا دبیری مهر؛ دو سال پیش گزارشی نوشتم با عنوان "لاله زار واقعی تهران کجاست؟" که شرح اتفاقی جالب در شهر تهران بود. 

جایی که کمتر کسی در کنار خیابان قدم می زند. خیابان های منطقه زرافشان شهرک غرب که ساکنانشان بیشتر به خانه های اشرافی خود می نازند، آن سال در راسته ی زرافشان تقاطع خوارزم چشم باز کردند و ١٢٠ هزار شاخه گل رز کاشته شده در این خیابان را دیدند. 

اول سوالی که به ذهن می آمد این بود که این حجم از شعور از چه کسی بر آمده و علت آن چیست؟ دکتر هومن اردبیلی وقتی مادر خود را از دست داد، مقام مادر را در گل دید. ظریف و زیبا. شکننده و همان قدر معطر و پاک.او با خود عهد کرد که به پاس تقدیر از مادرش زرافشان را گل افشان کند.

سال بعد یعنی سال ٩٧ این تعداد گل در نوروز به ٢٠٠ هزار و امسال در بهار ٩٨ به ٢٢٠ هزار گل رسیده است. 

حالا این منطقه جایی است، برای بوی مادر.جایی است برای دیدن زیبایی بی پایان گل ها. جاذبه ی توریستی ای است بی نظیر. مردم از اقصی نقاط ایران می آیند که این گل ها را ببینند،می ایستند و فاتحه ای برای مادر دکتر اردبیلی می فرستند و تحسین می گویند به این فرزند و ابتکارش. وقتی در حال گپ با او بودم مادران بسیاری آمدند و زبان تشکر گشودند و این پسر نیکوکار متواضعانه خضوع کرد و سپاس گفت.

دکتر هومن اردبیلی گفت که این اقدام را ثبت هم کرده و خودش بنیانگذار پروژه ی "لاله برای مادران" است. حالا این فضا سر و سامان و ساختاری هم دارد.

در بخشی از این فضا گل برای فروش هم گذاشته اند تا همه بتوانند به یاد مادران رفته یا مادرانی که نفس می کشند، گل و گلدان هدیه کنند. 

برقی در چشمان اوست. بی شک روح مادرش شاد شاد است. این همه درود و رحمت را می بیند و می گیرد و از داشتن چنین فرزندی سر بلند و خشنود. روحش شاد و یادش همیشگی.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24