Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : بنگاه های مسکن از در کمین بودن دو گروه خریدار پشت دروازه بازار خبر می دهند... با این دو گروه بیشتر آشنا شوید...

دو گروه خریدار مسکن پشت درب بازار

بورس24 بنگاه های مسکن از در کمین بودن دو گروه خریدار پشت دروازه بازار خبر می دهند.

در روزهای گذشته اتفاقاتی در بازار معاملات مسکن تهران رخ داده است. طی روزهای اخیر خرید و فروش آنچنانی در این بازار انجام نشده است اما مشاوران املاک می گویند، خریدار در بازار هست ولی وارد صحنه نمی شود.

دو گروه خریدار در کمین بازار معاملات آپارتمان نشسته اند. گروه اول کسانی هستند که می خواهند در ابتدای سال جدید خانه فعلی خود را با آپارتمان جدید معاوضه کنند. گروه دوم نیز دارندگان پول نقد یا دلار و سکه هستند که قصد تبدیل دارایی دارند اما درباره اینکه بازار مسکن در سال جدید سود هنگفت می دهد یا بازار ارز و سکه هنوز تردید دارند و به جمع بندی نرسیده اند.

سال گذشته گفته شد از هر 10 معامله خرید مسکن حداقل 5 معامله توسط سفته بازها و سرمایه گذارها انجام شد. سفته بازها کسانی هستند که پول نقد مکفی در اختیار خود دارند و امروز می خرند و فردا به مصرف کننده می فروشند. این گروه امسال هنوز وارد بازار نشده است.

آنچه باعث شده این دو گروه پشت درب بازار معاملات مسکن در کمین بمانند نامشخص بودن آینده اوضاع اقتصادی و سیاسی است.

خوش بینی به آینده موضوع برجام و تحریم ها و همچنین خوش بینی نسبت به اینکه وزرای اقتصادی دولت و بانک مرکزی می توانند تدبیری برای مراودات تجاری ایران و اروپا و تسهیل نقل و انتقال ارز به خرج دهند باعث شده بازار دلار از شوک در امان بماند و به تبع، سفته بازها نیز منتظر روشن شدن آینده این بازار باشند.

مشاوران املاک می گویند اگر در ماه های آینده سقف وام خرید مسکن افزایش پیدا کند حجم معاملات خرید و فروش آپارتمان در تهران 20 تا 30 درصد افزایش پیدا می کند و چراغ این بازار روشن می شود. اما یک پیش بینی بدبینانه نیز مطرح است؛ اینکه در صورت جهش دوباره قیمت دلار بار دیگر قیمت مسکن نیز جهش خواهد کرد و بازار معاملات و ساخت و ساز مسکن در خواب عمیق حداقل دو ساله خواهد رفت.

بررسی بورس24 حاکی از آن است : قیمت مسکن 97 درصد نسبت به سال گذشته افزایش از خود نشان می دهد.

متوسط قیمت خانه از متری زیر 5 میلیون تومان به حدود 11 میلیون تومان رسیده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24