Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چهار گروه شانس رشد زیادتری دارند این تحلیل گر بازار سرمایه درباره علل رشد بازار و گروه های مستعد بازدهی بیشتر به بورس ٢۴ گفت: روز گذشته شاخص کل با رشد روبرو بود و علت رشد ارزش سهام در بازار نیز مربوط به تغییرات قیمت ارز و تورم است...

تحلیل سعید درخشانی از رشدهای اخیر بازار

بورس24 : در 6 سال اخیر پائین ترین محدوده شناسایی شده شاخص کل 60 هزار واحد و بالاترین آن 195 هزار واحد بود که در مهر ماه سال گذشته به ثبت رسید اما این بار شاخص کل سنگ تمام گذاشت و قله 200 هزار واحد را فتح کرد.

علت رشد شاخص نیز آن است که ورود نقدینگی روی خوش به بازار سهام نشان داده و گواه آن نیز معاملات پر حجم و روان روز گذشته بازار بود که منجر به رشد نزدیک به 6هزار واحدی شاخص کل در روز گذشته شد، اما در این شرایط که از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد رونق بازار سهام هستیم بسیاری از سرمایه گذاران در جستجوی یافتن مناسبت ترین صنایع برای سرمایه گذاری هستند.

سعید درخشانی تحلیل گر بازار سرمایه درباره علل رشد بازار و گروه های مستعد بازدهی بیشتر به بورس24 گفت: روز گذشته شاخص کل با رشد روبرو بود و علت رشد ارزش سهام در بازار نیز مربوط به تغییرات قیمت ارز و تورم است. شاهد این موضوع بودیم که قیمت ارز با رشد قابل توجهی روبرو بود و از طرفی با تورم قابل ملاحظه ای روبرو هستیم ، بر همین اساس به مرور قیمت سهام در بازار در حال تطبیق دادن خود با نرخ ارز و تورم است و تورم ایجاد شده در شرایط کنونی در حال نمایان کردن اثر خود بر بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این روند ادامه دار باشد مخصوصا برای شرکت هایی که مشکلی برای تولید و فروش ندارند.

درخشانی در پاسخ به این سوال که کدام گروه از صنایع برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟ گفت: با بررسی تحلیلی ، تمام صنایع مزیت هایی را دارند اما در مجموع شرکت های شوینده، غذایی، دارویی ، پالایشی و شرکت هایی که با کالای اساسی و مصرفی ارتباط دارند در شرایط مطلوبی خواهند بود. روز گذشته نیز روند بازار بیشتر به سمت سهم های شاخص ساز در حرکت بود اما در مجموع روند بازار رشدی است و می توان انتظار بازدهی خوبی در بازار سرمایه برای سال جاری را داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24