Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد حیدر زاده مدیر عامل کالسیمین درباره آخرین وضعیت عملکردی این شرکت و اقدامات صورت گرفته در این مجموعه به بورس ٢۴ گفت: اوایل سال گذشته از اردیبهشت محدودیت هایی برای صادرات وضع شد و الزاماتی در راستای عرضه روی در بورس کالا وضع شد، پس از حل این مشکلات با وجود تاخیر در صادرات بخشی از بازار های صادراتی را ازدست دادیم که این نیز منجر به افت فروش صادراتی شد...

کالسیمین ١٢ ماهه ٩٧ را طبق پیش بینی ها سپری کرد

بورس24 : کالسیمین یکی از شرکت های گروه تولید کننده سرب و روی است که چند روزی است با اقبال بازار روبرو شده و روز گذشته با وجود این که عرضه ها از تقاضای بازار پیشی گرفته بود با صف خرید روبرو بود.

کالسیمین جزو شرکت هایی است که در سال گذشته با توجه به سیاست های وضع شده برای صادرات با مشکلات عدیده ای روبرو بود به طوری که حجم فروش صادراتی این شرکت با کاهش همراه بود اما خوشبختانه تغییرات قیمت روی و ارز هر دو توانستند این ریسک متحمل شده را تا حدی کاهش دهند. تسهیل روند صادرات یکی از مهمترین رخ دادهایی است که تصمیم گیران باید اقدامات لازم را برای آن عملیاتی کنند.

محمد حیدر زاده مدیر عامل کالسیمین درباره آخرین وضعیت عملکردی این شرکت و اقدامات صورت گرفته در این مجموعه به بورس24 گفت: اوایل سال گذشته از اردیبهشت محدودیت هایی برای صادرات وضع شد و الزاماتی در راستای عرضه روی در بورس کالا وضع شد، پس از حل این مشکلات با وجود تاخیر در صادرات بخشی از بازار های صادراتی را ازدست دادیم که این نیز منجر به افت فروش صادراتی شد.

وی ادامه داد: البته این مشکل صرفا متوجه کالسیمین نبود و سایر شرکت های فعال در حوزه سرب و روی را نیز تحت تاثیر قرار داد. از طرفی وجود محدودیت ها منجر شد تا در سال گذشته روند واردات خاک نیز با سختی روبرو شود که این نیز در موضوع تولید اثر گذار بوده است.

حیدرزاده گفت: خوشبختانه در سال جاری با وجود بهبود نسبی شرایط ، قراردادهایی در راستای تامین خاک انجام شد و مشکلات به نسبت سال گذشته کاهش داشته است.

برنامه سال جاری چیست؟

وی درباره برنامه سال جاری مجموعه گفت: برنامه فروش 45 هزار تن شمش روی را در دستور کار داریم و در حال حاضر در حدود 20 هزار تن دپوی انبارداریم، در برنامه داریم که 32 هزار تن شمش روی ، 138 هزار تن کنسانتره روی و 4100تن کنسانتره سرب تولید کنیم و با وجود تولیداتی که در انبار داریم و بهبود شرایط صادراتی ارزش افزوده قابل قبولی در مجموعه وجود دارد.

از مهمترین اقدامات انجام شده کنترل و مدیریت هزینه ها و افزایش بهره وری بوده است که اثرات آن در کاهش هزینه های تولید در سه ماهه پایانی سال مشهود است، همچنین BZS که خوراک آن باطله های موجود و فعال است ، بازیافت آن از طریق فیلتر کیک کبالت راه اندازی شده که هم روی بازیابی می شود و هم اکسید کبالت تولید می کند.

حیدر زاده در پایان گفت: در سال 97 توانستیم بر اساس پیش بینی حرکت کنیم و امیدواریم با توجه به بهبود شرایط در سال جاری سود دهی بهتر داشته باشیم البته این امر نیازمند توجه ببشتر مقامات تصمیم گیر در راستای تسهیل روند صادرات است تا مشکلات پیش رو در امر صادرات کاهش یابد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24