Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این دست از نمایشگاه‌ ها بر رونق تولید اثر گذار است فضای پر رونق‌ تری را در بخش تولید کشور شاهد خواهیم بود، اگر... مهدی رباطی طی سخنانی گفت: بازار سرمایه از حیث اقتصادی و فضای این بازار، ظرفیت بسیار بالایی برای رشد دارد؛ چرا که شرکت‌ ها به هیچ عنوان متناسب با افزایش قیمت دلار و تورم سال گذشته و...

مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران: به شکل قابل توجهی در نمایشگاه بورس حضور خواهیم داشت

بورس24 : مهدی رباطی، مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران در رابطه با پیش‌ بینی وضعیت بازار سرمایه ایران در سال جاری با تاکید بر وجود ظرفیت رشد برای این بازار گفت: بازار سرمایه از حیث اقتصادی و فضای این بازار، ظرفیت بسیار بالایی برای رشد دارد؛ چرا که شرکت‌ ها به هیچ عنوان متناسب با افزایش قیمت دلار و تورم سال گذشته و همچنین تورم پیش‌‎ بینی‌ شده برای سال ۹۸ ، رشد قیمتی نداشته‌ اند و بازده آنها در مقایسه با بازارهای موازی مانند طلا، مسکن و ارز عقب مانده است.

مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران در گفتگویی گفت: معمولا بازده بازارها انحراف جدی نسبت به یکدیگر ندارند و به‌طور معمول همگرا هستند و حتی در دوره بلند مدت بازده بورس از سایر بازارهای مشابه بیشتر بود اما سال گذشته شرایط متفاوت بود و به همین دلیل ظرفیت بالایی برای بازار سرمایه متصور است. 

کدام ریسک‌ ها ترمز رشد بورس را می‌ کشند؟ 

رباطی با اشاره به شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: از جمله مشکلاتی که بازار سرمایه برای تجربه رونق پایدار با آنها مواجه است، یکی مساله ریسک‌های سیاسی است که کشور با آنها مواجه است و دیگری قیمت گذاری دستوری در حوزه اقتصادی! اما تجربه نشان داده که اگر بازار قصد رشد داشته باشد، توجه چندانی به این ریسک‌ ها نمی‌ کند و پیش‌ بینی می‌ شود در دو تا سه سال آینده بازار سرمایه فاصله خود را نسبت به سایر بازارها جبران کند.

سال ۹۸، رونق تولید، جهش بازار 

این کارشناس بازار سرمایه درباره انتخاب عنوان «رونق تولید» برای سال ۹۸ که می‌ تواند بسترساز جهش بازار باشد و چگونگی تاثیر آن بر بورس گفت: رونق تولید به معنای افزایش رونق و درآمد در شرکت‌ ها است؛ اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد، بازار سرمایه نخستین جایی است که تاثیر آن را به طور مستقیم خواهد پذیرفت.

او گفت: اما باید توجه داشت، که رونق تولید نیازمند یک سری ملزومات و بسترهایی است، ازجمله توجه دولت به دانش اقتصادی و توصیه اقتصاددانان و پرهیز از رویکردهای کوتاه‌ مدت و غیر اقتصادی.

وی ادامه داد: همچنین باید سیاست‌ هایی اتخاذ شود که بازارهای سفته‌ بازی و دلالی جذابیت خود را از دست بدهند تا نقدینگی به سمت تولید حرکت کند. اگر دولت و کلیت نظام، بسترهای لازم را برای رونق تولید به وجود بیاورند، می‌ توانیم انتظار داشته باشیم، که این واقعیت به وقوع بپیوندد و اگر این موضوع محقق شود، بدیهی است که بیشترین تاثیر مثبت خود را بر بازار سرمایه خواهد داشت.

نمایشگاه بورس، ضرورتی برای تامین مالی بهتر بنگاه‌ها و رونق تولید 

مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران در ادامه، برگزاری رویداد نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را یک نیاز برای کشور عنوان کرد و گفت: وجود یک نمایشگاه در سطح بین‌ المللی برای هم گرایی نهادهای مالی کشور و ارائه برنامه‌ های آنها و همچنین معرفی آنها به مشتریان و جامعه هدف، ضروری است. 

او ادامه داد: مشخص است که برگزاری این نمایشگاه بسیار مفید است و موجب می‌ شود تا توجهات فضای سیاست‌ گذاری، مسئولان، دولت و صاحبان کسب‌ و کار و سرمایه در کشور به بازار سرمایه و نهادهای مالی کشور جذب شود و همچنین نهادهای مالی بتوانند برنامه‌ های خود را ارائه کنند و برنامه‌ های توسعه‌ای را به شکل بهتر و متمرکز عرضه کنند.

وی در رابطه با تاثیر برگزاری این دست از نمایشگاه‌ ها بر رونق تولید گفت: هرقدر فضای بازار سرمایه شاداب‌تر، پویاتر و با توان بیشتر برای جذب سرمایه‌ها باشد، به‌طور قطع بازار سرمایه می‌ تواند نقش قابل توجه‌تری در تامین مالی بنگاه‌ها و به دنبال آن، تولید کم‌هزینه‌تر با بهای تمام‌شده پایین‌تر برای آنها داشته باشد و باعث شود تا فضای پررونق‌تری را در بخش تولید کشور شاهد باشیم.

به شکل قابل توجه و فعال در نمایشگاه حضور خواهیم داشت 

مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران درخصوص برنامه‌ های این شرکت برای نمایشگاه بورس پیش رو گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، در سالن فین‌استارز و شرکت اطلاع‌رسانی به شکل قابل توجهی حضور خواهیم داشت و برنامه‌های شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران عرضه خواهد شد. مهمترین برنامه جاری شرکت توسعه فعالیت‌ها در سطح کشور و ایفای رسالت کمک به افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه است؛ این مهم در قالب میزهای خدمات بازار سرمایه در شعب بیمه ایران در حال انجام است. همچنین کارگزاری بورس بیمه ایران اسپانسر مسابقه دانش مالی نیز هست که به همت شرکت اطلاع‌ رسانی برگزار می شود.

منبع: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24