Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

این بازار به دلیل ماهیت تخصصی‌ احتیاج به معرفی دارد مردم باید بدانند، که محل اصلی سرمایه‌ گذاری بورس است فاینکس ۲۰۱۹، برای این مهم رویداد خوبی است، که بایستی حتما دنبال شود عظیم ثابت، ارایه گزارش دوازده ماهه و آغاز مجامع شرکت‌ ها در بهار امسال را بر مثبت بودن بازار موثر دانست و افزود...

یک کارشناس بازار سرمایه: موضوع تبلیغات و آشنا کردن سرمایه‌ گذاران و آحاد مردم با بازار سرمایه از اهم واجبات است

بورس24 : فاینکس ۲۰۱۹ اتفاقی است، که در نخستین روزهای سال آینده به عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی کشور رقم می‌ خورد.

این گردهمایی در پیشبرد اهدافی چون تقویت فرهنگ سازی و سرمایه‌ گذاری مولد در کشور تاثیر پر رنگی دارد.

یک کارشناس بازار سرمایه در پیش‌ بینی از وضعیت بازار سرمایه در سال جاری گفت: با توجه به وجود مولفه‌ های نبود اطمینان در شرایط کنونی،‌ پیش‌بینی از شرایط سال آینده سخت است، البته در آغاز فصل بهار خبرهای خوبی در انتظار است، که می‌ تواند بازار را تحت تاثیر خوبی قرار دهد.

روی خوش بازار ۹۸

عظیم ثابت، ارایه گزارش دوازده ماهه و آغاز مجامع شرکت‌ ها در بهار را بر مثبت بودن بازار موثر دانست و افزود: این اتفاق اثرگذاری بهتری در وضعیت شرکت‌ ها دارد، به طوری که بر سودآوری و افزایش انگیزه سهامداران موثر است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به روند بازار در سال ۹۷ ‌اشاره کرد و توضیح داد: سال ۹۷ به علت جهش قیمت ارز و فلزات اساسی و نفت به عنوان محرک های اصلی رشد بازار با رشد طوفانی بورس به خصوص در شش ماه نخست مواجه بودیم. این وضعیت بر تولید و فروش شرکت‌ ها تاثیر زیادی گذاشت و در بسیاری مواقع نسبت به پیش‌ بینی‌ ها فراتر رفت و به نظر می‌رسد، می‌ توانیم این وضعیت را در سال جاری نیز متصور باشیم.

ثابت ادامه داد: البته در خصوص تداوم این روند، نگرانی‌ هایی هم وجود دارد، به این معنی که باید دید، تداوم سودآوری شرکت‌ ها با توجه به تشدید تحریم‌ ها و احتمال تهدید آنها وجود دارد یا خیر.

این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: نوسانات قیمت دلار بر روند سودآوری شرکت‌ها تاثیر زیادی دارد. بر این اساس، باید دید شرکت‌ها در سال ۹۸ چه پیش‌بینی برای دلار خواهند داشت، هرچند که به نظر می‌رسد این تغییر خاصی در این خصوص نداشته باشیم.

بازار سرمایه، پیشرو در ارائه شفافیت و عدالت 

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بازارسرمایه هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است که دلیل آن هم می‌ تواند آشنایی اندک سرمایه‌ گذاران با این بازار باشد، گفت: بازار ما باید بیشتر مورد توجه سرمایه‌ گذاران قرار بگیرد.

ثابت نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹) را به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای اقتصادی پیش رو دانست و گفت: این نمایشگاه رویداد خوبی است که باید حتما دنبال شود، بهتر است برای غنی‌ سازی و نوآوری این رویداد تلاش بیشتری شود. همچنین باید پیشرو بودن بازارسرمایه به لحاظ شفافیت و قیمت‌ گذاری عادلانه نشان داده شود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بخش مهم دیگری که باید در نظر داشت، موضوع تبلیغات و آشناسازی سرمایه‌ گذاران و آحاد مردم با بازارسرمایه است. مردم باید بدانند که محل اصلی سرمایه‌ گذاری بازارسرمایه است و این بازار است که به تولید و حمایت از آن کمک می‌ کند.

او ادامه داد: این موضوع امکان ندارد، مگر اینکه تمام ارکان بازارسرمایه در آن نقش داشته باشند،‌ در این میان به خصوص توجه بیشتر دولت به بازار اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: این بازار، کارکردهای بسیار متنوعی دارد، به طوری‌ که برای هر سلیقه‌ ای امکان استفاده از ابزارهای متعدد وجود دارد. این ابزارها در حال پیشرفت هستند و با تنوع زیادی که دارند، می‌ توانند پاسخگوی سلیقه‌ ها و نیازهای مختلف باشند.

او گفت: از این رو ابزارهای مختلف باید به مردم شناسانده شوند، زیرا هنوز عده زیادی از وجود چنین امکان‌ هایی بی‌ خبرند. چنین شناختی می‌ تواند در رویدادهایی مانند نمایشگاه اتفاق بیفتد تا توجه مردم را جلب کرده و آنها را با قابلیت‌ های سود دهی در این بازار آشنا کند، البته باید همچنان به افزایش عمق بازار و شفافیت پرداخته شود.

ثابت در پایان عنوان کرد: بازار سرمایه به دلیل ماهیت تخصصی‌ و چالشی بودن هنوز به میزان کافی مورد استقبال قرار نگرفته است. در این راستا با چنین رویدادهایی می‌ توانیم، ذهن مردم را به سمت سرمایه‌ گذاری حرفه‌ا ی و مولد پیش ببریم.

منبع: سنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24