Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبه روزهای پایانی سال گذشته کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد، در نامه ای به دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران کف عرضه های جدید واحدهای فولادی در بورس کالا را ابلاغ کرد...

برای عرضه های فولادی در بورس کف حداقلی اعلام شد

بورس24 : جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبه روزهای پایانی سال گذشته کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد، در نامه ای به دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران کف عرضه های جدید واحدهای فولادی در بورس کالا را ابلاغ کرد.

در نامه مذکور در ابتدا لیست تولیدکنندگان شمش و محصولات فولادی که ملزم به عرضه تولیدات خود در بورس کالا هستند ارائه شده است.

در ادامه مقدار کف عرضه ماهانه برای سال ۱۳۹۸ برای واحدهای فولادی ارائه شده و در بخش پایانی این نامه، وزارت صمت صادرات واحدهای مشخص شده را منوط به رعایت کف عرضه تعیین شده کرده به گونه ای که چنانچه این کف رعایت نگردد مجوز صادرات به آنها داده نخواهد شد.

همچنین درمورد واحدهای تولیدکننده شمش که خود یا واحدهای زیرمجموعه آنان اقدام به عرضه محصولات فولادی در بورس کالا می کند اعلام شده: “آن مقدار عرضه از تعهد عرضه شمش متعلق به آن واحد کاسته خواهد شد.”

بررسی های چیلان نشان می دهد با ابلاغیه جدید قرار است حداقل ۲۹۵ هزار تن شمش (بیلت و بلوم)، ۲۸۰ هزار تن میلگرد، ۵۰ هزار تن تیرآهن، ۲۷۰ هزار تن ورق گرم و ۶۵ هزار تن ورق سرد به طور ماهانه در بورس کالا عرضه گردد.

گفتنی است براساس این ابلاغیه، تنها تولیدکنندگان شمش قوس الکتریکی ملزم به رعایت کف عرضه شده اند و واحدهای القایی هنوز الزامی به عرضه در بورس کالا ندارند که شاید به زودی آنها را هم وارد گود بورس کنند!

ابلاغیه مذکور و جداول کف عرضه ماهانه شمش، میلگرد و ورق واحدهای تولیدی در بورس کالا برای سال ۹۸ در زیر آمده است:

منبع : چیلان

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24