ذبیح الله صادقی مدیر مالی شرکت فرآورده های نسوز ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره آخرین وضعیت عملیاتی شرکت و علت کاهش فروش اسفند ماه نسبت به بهمن ماه گفت: فروش شرکت در اسفند ماه نیز همانند سایر ماه ها کاملا بر اساس برنامه ریزی ها و اهداف شرکت انجام شده و کاهشی نداشته است...
بورس24 : شرکت فرآورده های نسوز ایران در اسفند ماه 193.9 میلیارد ریال محصول فروخت. این در حالی است که فروش بهمن ماه از مرز 241 میلیارد ریال نیز عبور کرده بود. در دی ماه کفرا 192 میلیارد ریال فروش داشت اما در آذر 296.5 میلیارد ریال محصول فروخته بود.
فروش 12 ماهه کفرا در سال 97 از 2 هزار و 160 میلیارد ریال عبور کرده که نسبت به کل فروش 12 ماهه سال 96 با جهش 98 درصدی همراه شده است.
فروش کفرا در طول یکسال گذشته در حالی تقریبا دو برابر شده که بهای سهام کفرا در این مدت 3.5 برابر شده و با بازدهی 250 درصدی از محدوده 400 تومان به حدود 1400 تومان افزایش یافته است.
ذبیح الله صادقی مدیر مالی شرکت فرآورده های نسوز ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت عملیاتی شرکت و علت کاهش فروش اسفند ماه نسبت به بهمن ماه گفت: فروش شرکت در اسفند ماه نیز همانند سایر ماه ها کاملا بر اساس برنامه ریزی ها و اهداف شرکت انجام شده و کاهشی نداشته است.
وی افزود: همانگونه که در گزارش تفسیری 9 ماهه شرکت نیز اعلام شده کل فروش ریالی برآوردی سال 97 حدود 2 هزار و 175 میلیارد ریال بود که در پایان دوره 12 ماهه تقریبا کل این مبلغ محقق شده است. بنابراین نمی توان میزان فروش اسفند ماه را نسبت به بهمن به پای کاهش گذاشت. بلکه این میزان از فروش دقیقا بر اساس برنامه های مدون شرکت انجام شده است.
او در ادامه با مقایسه عملکرد شرکت در سال 97 نسبت به سال 96 گفت: در سالی که گذشت شرکت فرآورده های نسوز ایران عملکرد بسیار مطلوب تری نسبت به سال 96 داشت ، به طوری که هم از لحاظ سودآوری و هم از لحاظ مبلغ فروش با بهبود زیادی همراه شد.
تمرکز بر روی حاشیه سود و بومی سازی محصولات
صادقی تاکید کرد: افزون بر بهبود سودآوری و رشد فروش ریالی که از مهم ترین موفقیت های شرکت در سال 97 محسوب می شود شرکت به سمت تولید و فروش محصولاتی رفت که حاشیه سود بالاتری دارند. تقریبا محصولات با حاشیه سود کمتر را در حاشیه قرار داد و بر روی تولید و فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر متمرکز شد.
مدیر مالی کفرا اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت در سال 97 بومی سازی بسیاری از محصولاتی است که شرکت های فولادی و سیمانی به خارج از کشور می برند. شرکت فرآورده های نسوز ایران در صدد است تا این محصولات را تولید کند. به معنای دیگر قصد داریم هسته تولیدی شرکت ها و آنچه که به آن نیاز دارند را تولید نماییم. در همین راستا شرکت موفق شده برای نخستین بار آجری را برای شرکت ذوب آهن اصفهان تولید کند که از محصول مشابه وارداتی آن کیفیت مطلوبتری نیز دارد. استراتژی های بومی سازی محصولات و تداوم تولید محصولات با حاشیه سود بالا در سال جاری نیز پیگیری خواهد شد و ادامه خواهد یافت.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.