Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چرا این تک شیمیایی از زمستان ٩٧ مورد توجه بازار سرمایه قرار گرفت؟ پرش حدود ١٧٠ درصدی فروش شرکت ؛ جهش بیش از ٣٠٠ درصدی سود ناخالص ؛ تحقق ٧۵ درصد از سود عملیاتی در مدت سه ماه مدیر عامل «شیران»شرح حالی از آخرین وضعیت این شرکت و دلایل اقبال بازار ارائه کرده است...

دلیل جهش بیش از ۵٠ درصدی «شیران» در سه ماه اخیر

بورس24 : درباره سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران حرف می زنیم ، سهمی که در سه ماه گذشته بیش از 50 درصد بازدهی داده و همچنان با اقبال بازار سرمایه مواجه است.

امیر رحیمی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران درخصوص آخرین وضعیت عملکرد مالی «شیران» در سه ماه اخیر به خبرنگار بورس24 گفت:همانطور که در مجمع در مورد پیش بینی مثبت فعالیت «شیران» خبردادیم، در مقایسه با مدت مشابه سال مالی۹۶ توانسته ایم میزان فروش خود را ۱۶۳ درصد افزایش داده و به عدد ۴,۵۷۴,۵۹۶ میلیون ریال برسانیم.

وی توضیح داد: این افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی در حالی اتفاق افتاده است که بهای تمام شده محصولات فقط ۸۸ درصد رشد داشته و این بدین معنی است که حاشیه سود ناخالص این شرکت با رشد همراه خواهد بود و سود ناخالص شرکت با جهش بیش از ۳۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه به ۲,۱۷۲,۱۶۹ میلیون ریال رسیده است.همچنین، سود عملیاتی شرکت تنها در دوره سه ماهه با رشد ۵۰۸ درصدی نسبت به دوره مشابه به میزان ۲,۳۵۹,۹۸۶ میلیون ریال رسیده است. وقتی این میزان سود را با کل سود عملیاتی سال مالی قبل که ۳,۱۵۷,۲۸۱ میلیون ریال بوده ،مقایسه کنیم متوجه می شویم در واقع شرکت توانسته است نزدیک به ۷۵ درصد کل سود عملیاتی سال قبل خود را صرفا در یک دوره سه ماهه پوشش دهد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که 20روز از فروردین ماه گذشته ، روند سود دهی شرکت را چگونه پیش بینی می کنید ؟ گفت: روند عملکرد شرکت مثبت بوده و این روند تا پایان سال ادامه دار خواهد بود.

نرخ فروش تغییر می کند ، اگر

وی در خصوص وضعیت فروش شرکت گفت: چیزی که به طور واضح در مقادیر فروش دیده می شود با توجه به نیاز شدید بازار داخل، عدم تغییر مقدار فروش (از نظر تناژ) در محصول LAB است که با مدیریت صحیح ، جهش قابل توجهی در مقدار فروش نرمال پارافین مازاد صادراتی دیده می شود.مهمتر از این موضوع عدم ارزان فروشی محصولات در سه ماهه اول سال مالی است که قیمت ها به نرخ های جهانی نزدیک شده است.همچنین فروش ارزی شرکت به میزان ۲۴۴۶۸۶۴۲ دلار بوده، که قطعا با افزایش نرخ ارز در سامانه نیما شرکت از سود بسیار مطلوبی ناشی از تفاوت نرخ تسعیر ارز بهره مند خواهد شد.

وی با بیان این که نرخ فروش محصولات متاثر از دو نرخ مواد اولیه اصلی یعنی نفت سفید و بنزن است ، در مورد این موضوع گفت: در صورت افزایش مواد اولیه در آینده نرخ فروش نیز با توجه به شرایط تعدیل خواهد شد. این موضوع، نگرانی دیگری که برخی تحلیگران در خصوص نرخ خوراک نفت سفید برای این شرکت با حذف نرخ دلار ۴۲۰۰۰ ریالی متصور بودند را به طور کلی رفع می نماید و شرکت با تغییر در نرخ خوراک دو ماده اصلی، نرخ محصولات آن نیز بلافاصله تغییر خواهد کرد.«شیران» سعی دارد علی رغم تحریم های ظالمانه، در جهت افزایش صادرات محصولات و به سر انجام رساندن طرح توسعه افزایش LAB تمام اقدامات لازم را انجام دهد.

آخرین خبر از طرح توسعه "شیران"

رحیمی در خصوص طرح توسعه شرکت نیز گفت: در خصوص طرح توسعه، دریافت لایسنس افزایش ظرفیت طرح توسعه اول، در این شرایط خاص سیاسی و با شرایط تحریم های همه جانبه انجام شد و گزارش آن نیز چند روز پیشتر در سامانه کدال درج گردید. این موضوع نشان از عزم راسخ مدیریت شرکت برای به سرانجام رساندن طرح توسعه و تولید بیش از ۲۲۰ هزار تن الکیل بنزن خطی دارد.

این مقام اجرایی تاکید کرد : با توجه به درصد های پوشش مطلوب دوره جاری، پیش بینی دستیابی به سود بالای ۱۵۰ تومانی هر سهم «شیران» به راحتی در دسترس خواهد بود. برنامه های آتی شرکت برای توسعه صادرات محصولات و همچنین تنوع بخشی به محصولات و همچنین عرضه ده درصدی شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران در فرابورس که مالکیت صددرصدی آن برای شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران است، نوید روزهای بسیار درخشان، پررونق و پرسودی را در چشم انداز این شرکت نمایان می سازد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24