Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران متنوع نبودن درآمدهای مالیاتی و عدم پرداخت مالیات از سوی بخش‌های پنهان اقتصاد را از جمله مشکلات ساختار مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت که این عوامل باعث شده به بخش‌های مولد و تولیدکنندگان فشار وارد شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: بخش پنهان اقتصاد مالیات نمی‌دهد؛ فشار روی مولدهاست

بورس24 : قوانین مالیاتی یکی از موضوعاتی است که سال‌ها مورد بحث تولیدکنندگان و قانون‌گذاران بوده است. تولیدکنندگان معتقدند که با توجه به اینکه واحدهای تولیدی موتور محرک کشور هستند و در اشتغالزایی نقش مستقیم دارند، باید مشمول معافیت‌های مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر عملکرد و اخذ عوارض گمرکی باشند.

در این راستا خرداد ماه سال گذشته گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد که واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و همچنین ماشین‌آلات خط تولید واحدهای تولیدی دارای مجوز تأسیس از وزارتخانه‌های ذیربط از پرداخت چهار درصد علی‌الحساب واردات قطعی معاف هستند. اما در مورد اشکال مختلف مالیات و همچنین ساختار نظام مالیاتی کشور هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد.

در این رابطه محمدرضا مرتضوی - دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران - اظهار کرد: مالیات نباید فقط از واحدهای شناسنامه‌دار دریافت شود، بلکه باید به سراغ اقتصاد زیرزمینی برویم و از آن‌ها نیز مالیات دریافت کنیم.

وی با اشاره به لزوم تعیین سهم بخش‌های مختلف اقتصاد در کل مالیات کشور، گفت: ایجاد تمرکز روی نقل و انتقالات مالی به طوری که کسی نتواند درآمد خود را مخفی کند، می‌تواند جان تازه‌ای به نظام مالیاتی کشور ببخشد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه تنوع در درآمدهای مالیاتی موضوع مهمی است، تصریح کرد: بخش‌هایی از اقتصاد کشور مالیات نمی‌دهند و در عوض تلاش می‌شود که درآمدهای مالیاتی از بخش مولد اقتصاد دریافت شود که این روش ضد توسعه است.

مرتضوی در پایان با اشاره به نقش توسعه‌ای مالیات در دنیا، اظهار کرد: درآمد حاصل از مالیات باید در راستای تولید، اشتغال و توسعه کشور مصرف شود، اما در ایران در مواردی مالیات توسعه را محدود می‌کند.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24