Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

طبق آماری که ما از برخی از مشتری های محصولات خود گرفته ایم بخشی از گوشت تولیدی داخل کشور و مخصوصا گوشت گوسفند و بز روانه کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای عربی می شود و البته بخشی از افزایش قیمت ها نیز ناشی از قاچاق گوشت است.

سرنوشت نرخ گوشت با حذف دلار ۴٢٠٠ تومانی چیست؟

بورس24 : روز گذشته عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که گوشت قرمزی که تا کنون بر اساس دلار 4200 تومانی به کشور وارد می شد از این پس بر اساس ارز نیمایی وارد کشور و توزیع خواهد شد.

او گفته با توجه به اینکه دلار 4200 تومانی نتوانسته در کاهش قیمت گوشت تاثیری گذارد و باز هم نرخ گوشت بالاست پس چه لزومی دارد که برای واردات گوشت ارز دولتی اختصاص یابد؟

حال باید دید این اقدام موج جدیدی را در بهای گوشت ایجاد خواهد کرد یا اینکه با توجه به این که به گفته قبادی تنها 10 درصد از گوشت مورد نیاز کشور وارداتی است، تاثیری بر قیمت آن نخواهد داشت.

گفتنی است این خبر در حالی منتشر شد که طی روزهای گذشته زمزمه های حذف دلار 4200 تومانی و جایگزینی آن با دلار نیمایی شنیده شده بود و حالا از نظر برخی از تحلیل گران این خبر گام بلندی در جهت حذف ارز 4200 تومانی است.

صادرات عامل اصلی گرانی گوشت است

سعید صالحی مدیر عامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ابراز داشت: زمانی که گوشت بر مبنای دلار 4200 تومانی بود با نرخ بالایی در داخل کشور فروخته می شد. به طوری که بسیاری از مردم توان خرید آن را نداشتند.

وی افزود: در حالی که در هفته های ابتدایی سال 98 هستیم نرخ گوشت نسبت به سال 97 حالت سکون داشته و می توان گفت که تغییری را نسبت به سال گذشته تجربه نکرده است. بنابراین الان زود است که پیش بینی کنیم که پس از تغییر مبنای نرخ وارداتی گوشت از 4200 تومان به دلار نیمایی چه تحولاتی در نرخ فروش داخلی ایجاد خواهد شد. زیرا به نظر می رسد که بحث قیمت گوشت تحت تاثیر مصرف کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای عربی قرار داشته باشد تا اینکه ناشی از تقاضای داخلی کشور باشد.

او اضافه کرد: طبق آماری که ما از برخی از مشتری های محصولات خود گرفته ایم بخشی از گوشت تولیدی داخل کشور و مخصوصا گوشت گوسفند و بز روانه کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای عربی می شود و البته بخشی از افزایش قیمت ها نیز ناشی از قاچاق گوشت است. اما در داخل کشور مردم اکثرا توان خرید ندارند بنابراین نمی توان گفت که تقاضای مردم موجب بالا رفتن نرخ گوشت شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24