Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر مالی شرکت بیوسان فارمد گفت: شرکت شفا فارمد که متعلق به برکت است تنها کارخانه آنتی بیوتیک سازی ایران است که API آنتی بیوتیک را تولید می کند. البته با افزایش قیمت دلار مقدار تولیدات ما به خصوص در این بخش روند خوبی را پیدا کرده و در حقیقت اقتصادی تر شده است. از دیگر اقدامات ما نیز برای سال ٩٨ تاسیس اولین شهرک تخصصی دارویی در کشور است که توسط گروه دارویی برکت محقق خواهد شد.

برنامه های گروه دارویی برکت برای سال ٩٨/ تاسیس اولین شهرک تخصص دارویی در کشور

بورس24 : علیرضا خدایی مدیر مالی شرکت بیوسان فارمد در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص اهداف و برنامه های آتی شرکت دارویی برکت گفت: مجموعه دارویی برکت از چند شرکت متشکل شده است که در خصوص داروهای نوین فعالیت می کنند. البته سرمایه گذاری هایی نیز در بخش های مختلف از جمله شرکت سرمایه گذاری البرز داریم که هم اکنون شرکت دارویی برکت 50درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد که از لحاظ مقداری 14درصد تولید داروی ایران توسط این شرکت انجام می شود.

وی افزود: هر ساله تلاش داریم تا داروهای جدیدی را تولید و وارد بازار کنیم. در خصوص میزان فروش نیز معمولا تولیدات ما 25 درصد رشد فروش را هر سال نسبت به سال قبل تجربه می کند. یکی از کارخانه های زیر مجموعه ما بیو سان فارمد است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 98 ساخت آن را به اتمام برسانیم. اما زمان قطعی بهره برداری آن فعلا مشخص نیست. چرا که همان طور که مستحضرید فرایند تاسیس یک شرکت دارویی از زمان برنامه ریزی تا اینکه به بهره برداری برسید طبق استانداردهای جهانی 9 سال به طول می انجامد. شرکت دارویی برکت طرح بیو سان فارمد خود را در سال 91 آغاز کرده است و امیدواریم تا پایان سال ساخت آن به اتمام برسد. در حقیقت تحریم ها مشکلات بسیاری را برای این شرکت ایجاد کرد؛ با این که عنوان می شد صنعت دارو مورد تحریم قرار نگرفته است.

ورود به تجاری سازی داروهای سلول درمانی از برنامه های سل تک فارمد است

وی تصریح کرد: کارخانه دیگر مجموعه ما سل تک فارمد است که هفتاد درصد سهم آن متعلق به شرکت دارویی برکت و سی درصد آن نیز متعلق به پژوهشگاه رویان است که البته در سال گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید. از برنامه های سل تک فارمد این است که در بخش تجاری سازی داروهای سلول درمانی ورود کند. امیدواریم این مهم تحقق یافته و بتوانیم از توریست درمانی این بخش استفاده کنیم. همچنین صادرات این گروه دارویی نیز انجام شود.

علیرضا خدایی در ادامه عنوان کرد: هربی فارمد از دیگر کارخانه های زیر مجموعه گروه دارویی برکت است که در خصوص تولید داروهای گیاهی فعالیت می کند. همان طور که می دانید در اروپا بیشتر داروهایی که توسط عموم مورد استفاده قرار می گیرد گیاهی هستند. از آنجایی که کشور ما هم پیشینه آن را دارد و هم در بخش طب سنتی اسلامی تجربه های فراوانی داریم تصمیم به تاسیس این کارخانه گرفتیم. در حقیقت کار نوینی بود که توسط شرکت دارویی برکت افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

حذف دلار 4200 تومانی سودآوری دارویی ها را افزایش خواهد داد

وی بیان کرد: از دیگر زیرمجوعه های شرکت دارویی برکت کارخانه شفا فارمد بوده که اولین آنتی بیوتیک API ساز ایران است. قبل از تاسیس این کارخانه این محصول وارد می شده است. در صورتی که جنگی رخ می داد یا اینکه تحریم دارویی می شدیم با مشکلات شدیدی مواجه می شدیم چرا که داروی حساسی است. شرکت شفا فارمد که متعلق به برکت است تنها کارخانه آنتی بیوتیک سازی ایران است که API آنتی بیوتیک را تولید می کند. البته با افزایش قیمت دلار مقدار تولیدات ما به خصوص در این بخش روند خوبی را پیدا کرده است. در حقیقت اقتصادی تر شده و از دیگر اقدامات ما نیز برای سال 98 تاسیس اولین شهرک تخصصی دارویی در کشور است که توسط گروه دارویی برکت محقق خواهد شد.

علیرضا خدایی در پاسخ به این پرسش که حذف دلار 4200 تومانی تا چه میزان بر سود آوری شرکت تاثیرگذار خواهد بود گفت: سیاست قیمت گذاری داروهای ما کمی متفاوت است. در واقع به دست دولت و وزارت بهداشت صورت می گیرد. به طبع چون وزارت بهداشت ارز 4200 تومانی به ما می داد در روند قیمت گذاری نیز سخت گیری های بسیاری داشت که البته طبیعی است. چنانچه دلار 4200 تومانی حذف شود به طبع باید افزایش نرخ نیز داشته باشیم و این می تواند در سود و زیان شرکت های دارویی تاثیر به سزایی گذاشته و سودآوری آن ها را بسیار افزایش دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24