Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پادشاه سعودی به عراق یک هدیه ١ میلیارد دلاری برای ساخت یک شهرک ورزشی اختصاص داده است.

هدیه ١ میلیارد دلاری پادشاه سعودی به عراق

بورس24 : به نقل از وب سایت " عرب نیوز"، همزمان با سفر یک هیات عالی‌رتبه سعودی به بغداد، مقامات سعودی از اختصاص یک هدیه 1 میلیارد دلاری از سوی "ملک سلمان" پادشاه سعودی به مردم عراق برای ساخت یک شهرک ورزشی مجهز در این کشور خبر داده‌اند.

وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری سعودی که برای شرکت در نشست شورای هماهنگی عربستان و عراق به همراه 6 وزیر دیگر کابینه سعودی به عراق رفته است ، در جلسه این شورا گفت که احداث این شهرک و 1 میلیارد دلار اعطایی شخص ملک سلمان، "هدیه‌ای به مردم عراق است و هدف از آن تبدیل مملکت سعودی به شریکی عمده در توسعه عراق است."

قرار است عملیات احداث این شهرک پس از اختصاص زمین از سوی دولت عراق، آغاز شود.

گفتنی است دیروز همزمان با سفر هیات عالی‌رتبه سعودی به بغداد، کنسولگری سعودی در بغداد آغاز به کار کرد و قرار است طبق گفته مقامات سعودی، کنسولگری‌های دیگری از عربستان سعودی در برخی از استان‌های عراق نیز طی ماه‌های آتی آغاز به کار کنند.

عراق و عربستان سعودی از زمان حمله صدام حسین دیکتاتور مخلوع عراق به کویت در سال 1990 رابطه سیاسی نداشتند و این رابطه حتی پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 همچنان قطع مانده بود.

دولت سعودی از توسعه روزافزون روابط سیاسی و اقتصادی عراق وایران بیمناک و ناراحت است و تلاش می‌کند عراق را از ایران دور کند.

عراق برای تامین انرژی (برق و گاز) به ایران وابسته است و حتی توانست به دلیل این وابستگی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، معافیت بگیرد.

دولت سعودی پس از دریافت معافیت عراق از واردات برق از ایران، اعلام کرده بود حاضر است در آینده نزدیک وابستگی برق عراق به ایران را جبران کرده و صادارت برق به این کشور را با قیمتی پایین‌تر از ایران تامین کند.

هیات سعودی در جریان سفر به عراق، اعلام کرده است مایل به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی مشترک در عراق است.

منبع: عصر ایران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24