Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این اطلاعیه حاکی از آن بود که بانک صنعت و معدن به نمایندگی از خود و شرکت های سرمایه گذاری آتیه دماوند و رفاه اندیش سرمایه انسانی ، مجموع سه میلیارد و ۵۸۶ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۷ سهم سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران را برای فروش به قیمت هر سهم ۱۰ هزار و ۵۶ ریال در تاریخ ۸ اردیبهشت ۹۸ به صورت یکجا و نقد و یا ۵۰ درصد نقد و باقی مانده در اقساط ۳ ماهه به فروش می رساند... خریدار یا خریداران این سهم باید نهایتا تا تاریخ ۲۷ فروردین جاری درخواست خود برای شرکت در مزایده را به بورس ارائه نمایند و در صورت خرید نقد و اقساط ، خریدار باید بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال واریز و باقیمانده ثمن معامله را در اقساطی با فواصل ۶ ماهه و با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت نماید...

رصد کنید «شیران» را...

بورس24 : به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، اصل ۴۴ پیش‌بینی شده است.بر اساس این اصل قانونی شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار می شوند.

یکی از بزرگترین بخش هایی که منابع دولتی را تحت تملک دارند بانک های جمهوری اسلامی ایران هستند که البته مکلف شده اند مطابق با قانون مصوب دی ماه سال ۹۳ مجلس شورای اسلامی ، اموال منقول و غیرمنقول مازاد و سهام تحت تملک خود در بنگاه‌های اقتصادی با فعالیت غیر بانکی را واگذار کنند.

یکی از این بانک ها ، بانک صنعت و معدن است که به طور مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۷۷ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران را در اختیار دارد، این بانک در آخرین روز کاری سال ۹۷ آگهی عرضه و فروش ۷۷.۴۸ درصد از سهام «شیران» را روانه سایت ‌بورس کرد.

این اطلاعیه حاکی از آن بود که بانک صنعت و معدن به نمایندگی از خود و شرکت های سرمایه گذاری آتیه دماوند و رفاه اندیش سرمایه انسانی ، مجموع سه میلیارد و ۵۸۶ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۷ سهم سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران را برای فروش به قیمت هر سهم ۱۰ هزار و ۵۶ ریال در تاریخ ۸ اردیبهشت ۹۸ به صورت یکجا و نقد و یا ۵۰ درصد نقد و باقی مانده در اقساط ۳ ماهه به فروش می رساند.

خریدار یا خریداران این سهم باید نهایتا تا تاریخ ۲۷ فروردین جاری درخواست خود برای شرکت در مزایده را به بورس ارائه نمایند و در صورت خرید نقد و اقساط ، خریدار باید بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال واریز و باقیمانده ثمن معامله را در اقساطی با فواصل ۶ ماهه و با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت نماید.

در خصوص ارزش گذاری قیمت بلوک کنترلی «شیران» باید گفت قیمت مناسبی برای هر دو طرف خریدار و فروشنده تعیین شده است، از یک طرف خریدار پس از خرید ، مالک یک صنعت منحصر به فرد با محصول تولیدی استراتژیک می‌شود ؛ شرکتی که با دارا بودن بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سود انباشته در حساب های مالی خود بدون داشتن هیچ هزینه مالی سالیانه می تواند در حدود ۵ تا ۷ هزار میلیارد ریال سود خالص شناسایی نماید و در سنوات آتی می‌تواند به راحتی تا ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز آن را افزایش دهد.نکته دیگر آن که بانک صنعت و معدن نیز سود خوبی را نصیب خود خواهد کرد.

این ارزش گذاری برای سهامداران نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، چرا که نرخ بلوک کنترلی می تواند رشد قیمت خرد سهم «شیران» روی تابلوی بورس را نیز به همراه داشته باشد.

قیمتی که با فروش و سود امسال و با P/E نرمال بازار نیز همخوانی داشته باشد. حال باید منتظر بمانیم و روزهای آینده وضعیت این نماد قدیمی و خوش سابقه را در بازار سرمایه رصد کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24