Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هم برای صادرات و هم برای انتقال وجوه صادرات، تمهیدات لازم اندیشیده شده است. در سال ٩٧ چند ماه از سال به خاطر موضوعات صادراتی و قیمت فروش داخلی اوره سود زیر مجموعه ها تحت شعاع قرار گرفت اما امسال با توجه به اقدامات صورت گرفته و برنامه هایی که داریم سود سال ٩٨ ما از ٩٧ بیشتر خواهد بود.

خبرهای خوب مدیرعامل «پارسان» از وضعیت این هلدینگ؛ درآمد امسال از سال ٩٧ بیشتر خواهد بود

بورس24 : آخرین روزهای سال 97 بازار سرمایه با روندی روان و نقد شونده روزهای مثبت و پر رونقی را تجربه کرد، به طوری که خبری از قفل شدن صف های خرید یا فروش نبود و بازار در مسیری منطقی در حال رشد بود. یکی از گروه های مورد توجه بازار در این سال گروه پتروشیمی بود و پارسان نیز جزو نماد هایی بود که به چشم بازار آمد و با اقبال خوبی روبرو بود.

پارسان یکی از هلدینگ های دارنده چندین پالایشگاه و پتروشیمی است که این زیر مجموعه ها (به نسبت سهم پارسان در آن ها) در حدود 25 درصد از تولیدات اوره کشور، 17 درصد از نفت گاز کشور و درصد های قابل توجهی از نفت کوره، متانول و بنزین و وکیوم باتوم کشور را تولید می کنند و به عبارتی آنچه خوبان همه دارند پارسان یکجا دارد.

حسین شهریاری مدیرعامل گسترش نفت و گاز پارسیان افق پیش روی پارسان در سال 98 را این طور تشریح کرد و گفت: سال 98 سال خوبی برای پارسان خواهد بود و انتظار داریم در حوزه عملکرد به نسبت سال 97 با شرایط بهتری روبرو باشیم. چرا که در بحث بازار داخل که در حدود 30 درصد از اوره داخل را تامین می کنیم با توجه به اخذ مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص اصلاح نرخ قیمت فروش داخلی اوره با توجه به اینکه هیئت دولت ستاد تنظیم بازار را به ورود در این موضوع تکلیف کرده بود، انتظار می رود قیمت بر اساس قیمت های بورس اصلاح شود. قطعا این تغییرات در صورت های مالی شرکت های زیر مجموعه و پارسان اثر گذار خواهد بود چرا که قیمت اوره در بورس کالا به طور میانگین با قیمتی در حدود 1700 تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری برنامه فعال کردن پروژه های کیان و کرمانشاه همچنین بهسازی خطوط تولید گازوئیل و بنزین را در دستور کار داریم.

از طرفی در حوزه فروش های صادراتی هم مذاکراتی کردیم و قراردادهایی برای فروش های صادراتی منعقد شده و مشکل خاصی برای صادرات پیش روی ما نیست. با توجه به شرایط و کارهای صورت گرفته سود تضمین شده با عدد خوبی خواهیم داشت و بر همین اساس نیز پروژه های خود را با جدیت پیش می بریم.

شهریاری به تولیدات بنزین و نفت کوره هم اشاره کرد و گفت: طبعا قیمت این کالاها ارتباط مستقیم با قیمت نفت خام دارد و تغییرات آن در صورت های سود و زیان ما اثرات خیلی زیادی ندارد اما بی اثر هم نیست. برای مثال در این حوزه در پالایشگاه تبریز چون اقدام به بهسازی کردیم و بحش قابل ملاحظه ای از بنزین تولیدی به یورو 5 تبدیل شده است به ازای هر بشکه 10 دلار افزایش قیمت را در تولیدات داریم و این برنامه نیز برای پالایشگاه شیراز نیز در دستور کار است.

مدیرعامل پارسان گفت: با توجه به برنامه هایی که داریم هم برای صادرات و هم برای انتقال وجوه صادرات، تمهیدات لازم اندیشیده شده است. در سال 97 چند ماه از سال به خاطر موضوعات صادراتی و قیمت فروش داخلی اوره سود زیر مجموعه ها تحت شعاع قرار گرفت اما امسال با توجه به اقدامات صورت گرفته و برنامه هایی که داریم سود سال 98 ما از 97 بیشتر خواهد بود و در راستای پیشبرد اهداف توسعه با توجه به پیش بینی های صورت گرفته فعال تر عمل خواهیم کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24