Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل بورس تهران گفت: سال گذشته صنایع مختلف ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی کردند. این تامین مالی از طریق عرضه اولیه، اوراق بدهی و اوراق اختیار فروش تبعی بود.

مهمترین اقدام بورس تهران در سال گذشته به روایت علی صحرایی

بورس24 : علی صحرایی درباره بهترین اقدام سال گذشته بورس تهران اظهار کرد: از دید کلان، بورس تهران در سال گذشته توانست ۲۰ هزار میلیارد تومان برای صنایع تأمین مالی کند. این تأمین مالی از سه طریق عرضه اولیه، اوراق بدهی و اوراق اختیار فروش تبعی انجام شد.

وی درباره راه‌اندازی ابزار جدید مالی نیز گفت: دیگر اقدام مهمی که در بورس تهران انجام شد، راه‌اندازی ابزار پوشش ریسک بود. این ابزار که اوراق سبد آتی سهام نام دارد، در بازار دوطرفه کاربرد دارد. در بازارهای مشتقه در دنیا بیش از ۶۰ درصد معاملات از طریق این ابزار تأمین مالی می‌شود. آتی سبد سهام با همکاری کمیته فقهی سازمان بورس و پیگیری‌های سازمان راه‌اندازی شد.

مدیرعامل بورس تهران درباره کاهش حد اعتباری کارگزاری‌ها در سال ۱۳۹۷ نیز گفت: کاهش حد اعتباری در راستای کاهش ریسک عملیاتی کارگزاری‌ها اعمال شده و در همه دنیا هم رایج است. امسال ارائه اعتبارها نیز قانونمند شد، چراکه همه باید از مزایای بازار سرمایه منتفع شوند، در نتیجه این اقدام بسیار مناسبی بود.

صحرایی به لزوم فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: حضور در بازار سرمایه امری تخصصی است و نیاز به دانش دارد. سرمایه‌گذاران باید دقت کنند که برای حضور در این بازار باید وقت گذاشت و دائماً بازار را رصد کرد، در نتیجه کسانی که این دانش را ندارند نباید به صورت مستقیم وارد بازار شوند بلکه این افراد باید از طریق ابزارهای غیر مستقیم در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنند.

رفتار توده‌واری و تکیه بر شایعات در بازار سرمایه زیاد است

وی با تاکید بر اینکه برای معاملات در بورس نیاز به کسب دانش دارد، گفت: رفتار توده‌واری و تصمیم بر اساس شایعات در بازار سرمایه زیاد است. صف‌های خرید و فروش لحظه‌ای هم به همین علت است.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به لزوم متنوع‌سازی پرتفوی سهامداران، گفت: سرمایه‌گذاران باید سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنایع مختلف متنوع کنند. ۴۰ صنعت در بورس داریم که کمتر بورسی این تعداد صنعت در خود جای داده است، در نتیجه سرمایه‌گذاران می‌توانند از این پتانسیل بهره ببرند.

وی در پاسخ اینکه عملکرد بانک مرکزی چه تأثیری در فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه دارد؟ اظهار کرد: بانک مرکزی با نظم بخشی به سود سپرده‌ها می‌تواند در بازار سرمایه نیز تأثیرگذار باشد، چراکه بخشی از نسبت P/E مربوط به نرخ سود بدون ریسک است. هر چه نظام بانکی نظام‌مند باشد و توان سودآوری این صنعت که یکی از صنایع بزرگ بورس است، بهتر شود برای بازار سرمایه نیز مفید است.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24