Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر نفت ونزوئلا و رئیس شرکت نفت دولتی این کشور گفت: ونزوئلا احتمالا به خاطر تحریم‌های آمریکا نفتی را که معمولا به این کشور می فرستاد، به شرکت رزنفت روسیه و سایر مناطق می‌فرستد .

ونزوئلا احتمالا نفت صادراتی به آمریکا را به روسیه می‌فروشد

بورس24 : به نقل از رویترز ، مانوئل کوودو، وزیر نفت ونزوئلا و رئیس شرکت نفت دولتی این کشور گفت ونزوئلا احتمالا به خاطر تحریم‌های آمریکا نفتی را که معمولا به این کشور می فرستاد، به شرکت رزنفت روسیه و سایر مناطق می‌فرستد .

او که در گردهمایی اوپک و سایر وزرای نفت در باکوی آذربایجان صحبت می کرد گفت پس از خاموشی که صادرات نفت خام را در هفته گذشته متوقف کرده بود، ترمینال «جوز اویل» دوباره کار خود را آغاز کرده است .

کوودو گفت کاراکاس تصمیم گیری میکند نفت خود را به کجا بفرستد و هدف اصلی آن تقویت روابط با روسیه است و به قراردادهای نفتی با مسکو پایبند می ماند .

رزنفت، یک شرکت نفت دولتی در روسیه قراردادهای نفتی با شرکت نفت دولتی ونزوئلا در چهارچوب «نفت در برابر وام» بسته است. این شرکت بشکه های نفت را به مشتریانش در سراسر جهان می‌رساند. پالایشگاه‌های هند اصلی ترین خریداران آن ها هستند .

رزنفت در پاسخ به این خبر اعلام کرد که ونزوئلا صدها میلیارد دلار از طریق قراردادهای مشترک به این شرکت بدهکار است چون تولید نفت بسیار کمتر از حد پیش بینی شده بوده است. کوودو گفت که ونزوئلا در مورد بدهی اش به روسیه آگاه است .

او گفت:« به این قراردادها عمل خواهیم کرد. ما می‌توانیم نفتی را که باید به آمریکا فرستاده می‌شد ، به روسیه یا سایر مشتریان بفروشیم‌» .

آمریکا در سال جاری تحریم‌های سختی بر صنعت نفت ونزوئلا وضع کرد تا بهترین منبع درآمد نیکلاس مادورو را قطع و او را مجبور به کناره گیری از قدرت سازد. این تحریم ها بازار بزرگ صادرات روزانه 400 هزار بشکه نفت ونزوئلا را متوقف کرده است .

ونزوئلا با تلاش برای افزایش صادرات نفت خام خود به هند، یک وارد کننده بزرگ دیگر ، پاسخ این تحریم‌ها را داده است، ولی

دولت آمریکا بر هند فشار می آورد که خرید نفت از ونزوئلا را متوقف سازد .

کوودو گفت:« آنها حالا آنها سعی دارند برای شرکای تجاری بلند مدت ما مزاحمت ایجاد کرده و آنها را تهدید کنند» .

اکثر مناطق ونزوئلا که شامل بخش‌هایی از کاراکاس هم می شد، چندین روز در خاموشی به سر بردند و مردم برای تهیه آب و غذا به زحمت افتادند . این خاموشی بر پایانه جوز هم اثر گذاشت چون ژنراتور آن کار نمی کرد .

کوودودگفت : « ترمینال جوز اکنون با حداکثر توان خود کار میکند ...آسیب زیادی از این قطعی برق دیدیم. کل صنعت نفت ونزوئلا ضربه خورد» .

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24