Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست یک دیدار یک عرضه شرکت گوشت مرغ ماهان امروز در فرابورس ایران برگزار شد.

با «زماهان» آشنا شوید؛ سهمی که فردا عرضه اولیه می شود

بورس24 : رحمان محمدی، مدیر عامل شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در نشست یک دیدار یک عرضه درباره آخرین وضعیت این شرکت صحبت کرد که مهم ترین بخش های سخنان او را می خوانید:

*با توجه به حضور 20 ساله جوجه ماهان در بازار جوجه یکروزه گوشتی و با عنایت به سابقه درخشان این برند در صنعت که همواره از کیفیت مطلوب و مقبول برخوردار بوده و با عنایت به ظرفیت 500 هزار قطعه مرغ مادر و تولید جوجه در کلیه فصول در سطح کشور این شرکت عمدتا شاخص تعیین نرخ جوجه در بازار قرار گرفته است.

*شرکت سهامی عام و متعلق به سازمان اقتصادی کوثر و تحت پوشش بنیاد شهید انقلاب اسلامی می باشد.موضوع فعالیت شرکت عبارت از عملیات مرغداری و پرورش طیور، تولید گوشت و تخم مرغ و جوجه یکروزه و کلیه امور مربوط به آن، تاسیس کارخانجات به منظور تهیه خوراک دام و طیور واردات تخم مرغ و جوجه یکروزه، مواد خام، ماشین آلات، کارخانجات و لوازم یدکی مورد نیاز، سرمایه گذاری در سایر شرکتها و موسسات و مشارکت در طرحهای تولیدی، توزیع و فروش فرآوردههای شرکت از داخل و خارج کشور، انجام کلیه عملیات مربوط به مرغداری در اشخاص حقیقی و حقوقی و تهیه و توزیع کالا.

*محصولات کشاورزی و صنعتی اقدام به کلیه عملیات مجاز بازرگانی منجمله خرید و فروش و حق العمل کاری کالا و محصولات، مبادرت به واردات و صادرات انواع کالا و اجاره خرید و احداث سردخانه و انبار جهت نگهداری کالا و محصولات شرکت و سایرین، انجام کلیه خدمات جنبی الزام جهت آماده نمودن محصولات و کالا برای عرضه از جمله اقدام به امور بسته بندی و تاسیس و اداره کارخانجات مربوطه و اخذ و اعمال وام قرض الحسنه، خرید و فروش و پذیره نویسی سهام شرکت ها است.

*تولید جوجه یکروزه نسبت به سال گذشته حدود 9 درصد افزایش داشته است و با نگاهی به نرخ فروش که در جدول آمده است نرخ فروش نسبت به سال گذشته 46 درصد رشد داشته است. فروش نسبت به سال گذشته با توجه به شرایط خاص صنعت کاهش داشته است.

*تولید پولت نسبت به سال گذشته حدود 3.1 درصد رشد داشته است. با نگاهی به نرخ فروش که در نمودار آمده است نرخ فروش نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

*وضعیت تامین خوراک مناسب است و مشکلی نداریم، خرید و تامین خوراک با دلار قیمت 4200تومان است.

* 10 درصد از سهام تولید گوشت مرغ ماهان معادل 40 میلیون سهم، فردا دوشنبه 27 اسفند در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می‌شود. در این واگذاری محدوده قیمت هر سهم «زماهان» بین 380 تا 400 تومان است. هر فرد حقیقی و حقوقی قادر به خرید حداکثر 400 سهم است.

*ایران در سال 2018 در بین کشورهای عمده تولیدکننده گوشتِ مرغ دارای رتبه نهم بوده است. حدود 11 میلیون و 500 هزار قطعه مرغ مادر طی یک دوره 18 ماهه در واحدهای جوجه‌ریزی مرغ مادر موجود در کشور ریخته می‌شود؛ این در حالی است که ظرفیت تولید مرغ مادر در کشور 25 میلیون و 800 هزار قطعه طی این دوره است.

خبر تکمیلی :

مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان که در خردادماه سال 97 با نماد معاملاتی «زماهان» در گروه زراعت و خدمات وابسته در بازار دوم فرابورس پذیرش و در آذرماه ‏سال جاری درج شد در حال حاضر در آستانه عرضه اولیه 10 درصد از سهام خود قرار دارد. به همین منظور روز جاری در جریان‏ پنجاه‌ودومین نشست خبری یک دیدار یک عرضه، مدیران زماهان به تشریح ظرفیت‌ها، برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز آتی این شرکت پرداختند.

در آغاز این نشست مدیرعامل مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان به تاریخچه این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت زماهان در سال 69 به صورت سهامی خاص تاسیس شد و در حالی که در سال 69 با سرمایه یک میلیارد ریالی فعالیت خود را شروع کرد، در ‏حال حاضر 400 میلیارد ریال سرمایه منقسم به 400 میلیون سهم هزار ریالی دارد.

رحمان محمدی با بیان اینکه این شرکت در مهرماه 1397 به سهامی عام تغییر یافت و نماد آن در آذرماه سال جاری در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شد، اظهار کرد: موضوع فعالیت مجموعه تولید گوشت مرغ ماهان شامل مرغداری، پرورش طیور، تولید گوشت مرغ، تخم مرغ، جوجه یک روزه و... است. سهامدار عمده آن نیز هلدینگ کشاورزی کوثر است که تحت پوشش سازمان اقتصادی کوثر قرار دارد.

محمدی در ادامه چشم‌اندازی از صنعت مرغداری و ظرفیت‌هایی که در این زمینه در کشور وجود دارد ارائه داد و با اشاره به اینکه ایران در سال 2018 در بین کشورهای عمده تولیدکننده گوشتِ مرغ دارای رتبه نهم بوده است، گفت: حدود 11 میلیون و 500 هزار قطعه مرغ مادر طی یک دوره 18 ماهه در واحدهای جوجه‌ریزی مرغ مادر موجود در کشور ریخته می‌شود؛ این در حالی است که ظرفیت تولید مرغ مادر در کشور 25 میلیون و 800 هزار قطعه طی این دوره است.

مدیرعامل مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان از جمله اهداف عمده ماهان در سال 98 را تولید 45 میلیون جوجه یک روزه گوشتی و عرضه در بازار، تولید 5000 تن گوشت مرغ و تولید 580 قطعه پولت تخم‌گذار عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه شرکت ماهان از آغاز فعالیت تا کنون 12 فارم را از محل فعالیت‌های شرکت و سودآوری راه‌اندازی کرده است، افزود: کارخانه دان شرکت ماهان از سال 80 با ظرفیت 18000 تن شروع به فعالیت کرده و علاوه بر این، سه فارم مادر گوشتی با ظرفیت مجموعا 100 هزار قطعه از سال 85 به مجموعه ماهان اضافه شده است.

به گفته وی همچنین یک فارم در استان زنجان از سال 90 به بعد مشغول فعالیت است. دو فارم نیز در مناطق آبیک و هشتگرد تحت نظارت شرکت ماهان و با مشارکت شرکت پیشگامان کشاورزی کوثر در حال فعالیت‌اند و سال گذشته نیز دو واحد 50 هزار قطعه‌ای در استان لرستان به مجموعه ماهان افزوده شده است.

افزایش عرضه‌های اولیه فرابورس در سال 97

مدیر روابط عمومی فرابورس ایران در بخش دیگری از پنجاه‌ودومین نشست خبری یک دیدار یک عرضه با بیان اینکه پانزدهمین عرضه اولیه فرابورس در سال 97 به شرکت تولید گوشت ماهان اختصاص داشت، گفت: از این پانزده عرضه اولیه فرابورس طی سال جاری، شش شرکت در گروه زراعت و خدمات وابسته قرار دارند و به همین دلیل سال 97 سال خوبی برای این صنعت بود.

به گفته مبینا بنی‌اسدی در حال حاضر 10 شرکت در این گروه قرار دارند که از این شرکت‌ها سهام 8 شرکت در بازار دوم و سهام دو شرکت در بازار پایه معامله می‌شود. همچنین ارزش بازاری صنعت زراعت و خدمات وابسته در فرابورس ایران حدود 17 هزار میلیارد ریال ‏است.

مدیر روابط عمومی فرابورس از اتفاقات مهم هفته جاری فرابورس را میزبانی از پذیره‌نویسی 20 هزار میلیارد ریالی اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز ‏صبا اروند در نمادهای «اروند 08» تا «اروند 11» دانست که به تامین مالی صنعت نفت از درگاه فرابورس انجامید.

بنی‌اسدی با اشاره به اینکه تعداد عرضه‌های اولیه فرابورس در سال جای که با عرضه شرکت راهیابان در بازار SME به 16 می‌رسد نسبت به سال قبل که 10 عدد بوده افزایش یافته است، گفت: ارزش بازاری فرابورس و روند شاخص کل نیز نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی ارزش بازاری حال حاضر فرابورس را حدود 246 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در پایان اسفندماه سال قبل این رقم 147 هزار میلیارد تومان بوده است. شاخص کل فرابورس نیز که در پایان سال 96 در سطح 1097 واحدی ایستاده بود، امروز در ارتفاع 2156 واحدی قرار گرفت که نشانگر افزایش حدود 100 درصدی این نماگر نسبت به سال قبل است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24