Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : «افق کوروش» تنها نماینده صنعت خرده فروشی است که پای آن به بورس تهران باز شد و در عرضه اولیه ای که حدود یک ماه از آن می گذرد بیش از ۴٠ درصد بازدهی به سهامداران تازه وارد خود داده است. اما هرچند انتظار می رفت این سهم که با برند «OK» نیز شناخته می شود ، بازدهی «اوکی» تری را برای سرمایه گذاران داشته باشد اما برخی دغدغه ها در خصوص احتمال عدم تحقق سود ٢٧۴ تومانی شرکت در پایان سال سبب شد مثبت ۵ درصدی های این سهم متوقف شود! حال به گفته مدیرعامل هیچ گونه نگرانی از بابت تحقق سود شرکت وجود ندارد.

سود پایان سال افق کوروش OK شد...

بورس24 : «افق کوروش» تنها نماینده صنعت خرده فروشی است که پای آن به بورس تهران باز شد و در عرضه اولیه ای که حدود یک ماه از آن می گذرد بیش از 40 درصد بازدهی به سهامداران تازه وارد خود داده است.

اما هرچند انتظار می رفت این سهم که با برند «OK» نیز شناخته می شود ، بازدهی «اوکی» تری را برای سرمایه گذاران داشته باشد اما برخی دغدغه ها در خصوص احتمال عدم تحقق سود 274 تومانی شرکت در پایان سال سبب شد مثبت 5 درصدی های این سهم متوقف شود!

حال به گفته مدیرعامل هیچ گونه نگرانی از بابت تحقق سود شرکت وجود ندارد.

همه سود سال از آن " افق" است

امیر خسرو فخریان مدیر عامل افق کوروش در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درخصوص تحقق پیش بینی سود سال جاری توضیح داد : با وجود این که سود شرکت در مدت 9 ماهه 178 تومان پوشش داده شده ، اما تا پایان سال سود 274 تومانی شرکت محقق می شود.

وی گفت:برآورد می شود ارزش ذاتی سهم سه برابر قیمت فعلی است، چرا که در صنعت خرده فروشی، فروش ها طی سال روند مشخص و باثباتی دارد و نوسانی نیست .

مجمع خرداد، با تقسیم سود بالا در راه است

مدیرعامل افق کوروش در خصوص زمان مجمع سالانه و سیاست تقسیم سود شرکت هم گفت: سعی بر این است مجمع سالانه شرکت برای تصویب صورت های مالی سال 97 در خرداد ماه برگزار شود و طبق برنامه در مجمع مذکور 90 درصد سود بین سهامداران به صورت نقدی تقسیم می شود. این صنعت نسبت به صنایع دیگر از نقدینگی خوبی برخوردار است و توسعه مجموعه هم به نقدینگی آن می افزاید.

وی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت در سال 98 گفت: احتمالا برای سال آتی برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در دستور کار است.

هر شعبه چقدر برایمان آب می خورد...؟

فخریان درباره هزینه تاسیس هر شعبه گفت: تاسیس هر شعبه، به متراز شعبه بستگی دارد، اما با عددهای امروز حدود 350 تا 400 میلیون تومان فقط تجهیز یک شعبه 230 متری هزینه دارد و اضافه شدن یک شعبه به میانگین فروش برای سال آتی مبلغ 18 میلیون تومان روزانه است که ماهانه 540 میلیون تومان خواهد بود که قطعا با افزوده شدن شعب،فروش افزایش پیدا می کند.

وی افزود: تا 21 اسفند ماه رکورد ایجاد 314 شعبه زده شده و ممکن است تا پایان سال جاری 7 تا 10 شعبه دیگر در شهرستان ها یا تهران تاسیس می شود.همچنین در تهران حدود 220 فروشگاه داریم که با این وجود هنوز این نیاز،احساس می شود.

این مقام مسئول در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش درخصوص ایجاد شعبات در سال آتی افزود: در برنامه ای که به بورس ارائه داده شده،تاسیس 300 شعبه جدید در دستور کار است اما پیش بینی می شود احتمال دوبرابر شدن این تعداد وجود داشته باشد.

افقِ "افق"در آتی...

فخریان درباره اثر وضعیت رکود اقتصادی کنونی بر صنعت خرده فروشی گفت:با پیش بینی فروش 8.7 هزار میلیارد تومان برای سال آتی ، به همان نسبت قیمت ها افزایش داشته و از لحاظ ریالی کاهشی نبوده اما بر تناژ محصولات تاثیر داشته است.به دلیل این که فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش تامین کننده محصولات تنظیم بازار از جمله برنج،گوشت،شکر بوده عموم مردم بیشتر خریدار کالاهای اساسی هستند. البته یک سری برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا سیستم های "افق" به سیستم های دولتی متصل باشد تا درصورت تهیه اقلامی از طریق کدملی سرپرست خانوار در این فروشگاه ثبت شود.

وی با اشاره به برنامه های آتی در دستور کار گفت: بحث اعطای نمایندگی به فروشگاه ها،باشگاه مشتریان و تغییرات در نرم افزار ERP که سیستمی یکپارچه است که در دو منطقه اجرا شده و اجرای آن در سایر مناطق در دستور کار است. این نرم افزار متعلق به مایکروسافت است و پشتیبانی آن با توجه به توانایی فنی گروه آموزش دیده در شرایط تحریم ها مشکلی به وجود نمی آید.

این مقام مسئول با بیان این که قراردادها با تولیدکننده ها به صورت خرید قطعی است،افزود: معمولا کالا خریداری شده و بازپرداخت آن دو ماهه است و تخفیفات هم به کالا،برند و شرکت و تن گردش بودن کالاها بستگی دارد یکی از موفقیت های ما این بوده که کالای باکیفیت داشتیم حالا بحث سود بر روی کالاها متفاوت است و اولین شرکتی هستیم که اول هر ماه برنامه خرید را به تولیدی ها می دهیم و قصد داریم به آن ها بودجه سالانه اعلام کنیم تا بتوانند بر روی تولید برنامه ریزی کنند.

25 درصد بازار سهم " افق" است

فخریان درخصوص جایگاه "افق" نسبت به رقبا گفت: درصد سهم بازار و میزان فروش نسبت به رقبا حکایت از سهم 25 درصدی از فروشگاه های زنجیره ای کشور و رتبه اول در فروش دارد.البته فروشگاه اتکا هم در رتبه بعدی است و بعد از آن هم فروشگاه رفاه و شهروند.

وی با بیان این که میانگین میزان تخفیف کالاها 15 درصد است،گفت: برخی روزها این تخفیف به 14 درصد و برخی مواقع ممکن است به 20 درصد برسد.حاشیه سود هم بعد از تخفیفات حدود 15 درصد است.

وی درخصوص سیاست های آتی مبنی بر قصد ایجاد شعب در خارج و برنامه تولید کالا با برند افق گفت: این موضوع در حال مطالعه است.ثبت برند کوروش را داریم اما هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که با این برند محصولات را تولید کنیم البته برنامه ریزی ها صورت گرفته شاید زمانی که تعداد شعب بیشتر شد،این اقدام رقم بخورد.

98، را خوب می بینیم

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش درباره پیش بینی روند این صنعت در سال 98 گفت: افزایش 6 میلیارد دلاری تولید محصولات کشاورزی باتوجه به بارندگی ها برآورد شده ،بخش بسیار زیادی از سبد کالاهایی که در فروشگاه ها عرضه می کنیم به محصولات کشاورزی متصل است همانند بیسکوییت ، ماکارانی و به نظر می رسد سال آینده برای ما سال خوبی باشد و اگر باتوجه به تحریم ها در لایه های مختلف آسیب هایی وارد شود، صنعت فروشگاه های زنجیره ای آخرین لایه است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24