Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

افزایش سرمایه بانک تجارت با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده ١٤١ لایحه قانونی اصلاح قانون تجارت با اکثریت آرا از سوی سهامداران این بانک به تصویب رسید.

با افزایش سرمایه ٣٩٠ درصدی، بانک تجارت بزرگترین شرکت بورسی شد

به گزارش بورس24 ، مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی فوق‌العاده بانک تجارت با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و نمایندگان قانونی سهامداران حقوقی صبح شنبه بیست و پنجم اسفندماه در سالن غدیر مدیریت امور اعتباری بانک تجارت برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست علیرضا حاجعلی و حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان حسابرسی و بازرس قانونی برگزار شد، موضوع افزایش سرمایه 390 درصدی بانک تجارت با رای مثبت صاحبان سهام این بانک به تصویب رسید.

بر اساس این خبر، سرمایه بانک بورسی تجارت از 4570 میلیارد تومان به حدود 22393 میلیارد تومان افزایش یافت و به این ترتیب بانک تجارت به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور شناخته شد.

رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در گزارش روند اجرای فرایند افزایش سرمایه بانک تجارت گفت:

«وتجارت» نماد معاملاتی بانک تجارت در بازار بورس اوراق بهادار تهران پس از بازگشایی در فروردین ماه سال 1397 تاکنون، بیش از 180درصد بازدهی داشته است. این سهام که در تاریخ بیست و یکم اسفند 97 با قیمت 173 تومان بسته شده است، با رکورد تشکیل صف خرید در 40 روز از سال جاری به عنوان یکی از با ارزش ترین سهم ‌ها از نظر نقدشوندگی و بازده بالا شناخته شد.

سرعت بالا در مسیر کاهش زیان

بهبود رتبه شفافیت  بانک در بازار سرمایه، توقف روند زیان‌دهی، افزایش منابع ارزان‌قیمت، تسریع روند فروش اموال مازاد، توجه به ارتقای ساختار نیروی انسانی، تولید خدمات نوین بانکی، توسعه بخش فناوری اطلاعات، بهینه سازی شبکه شعب، فعالیت ارزی و بین‌المللی گسترده و سودآور و موفقیت در اجرای برنامه افزایش سرمایه  بانک چشم‌انداز روشنی را از آینده نماد «وتجارت» ساخته است.

گفتنی است بانک در سال 97 با سرعت بالایی در مسیر کاهش زیان حرکت کرده است، به طوری که در 9 ماهه بر خلاف سال گذشته به درآمد2242 میلیارد تومانی رسیده که نشان از تحول در این بانک در سال جاری دارد.

همچنین کاهش 68 درصدی مطالبات مشکوک الوصول و کاهش این مطالبات از 1392 میلیارد تومان در سال قبل به سطوح 449 میلیارد تومان در سال جاری نشان از موفقیت چشمگیر بانک در خصوص کاهش مطالبات خود دارد.

روند رو به رشد درآمدی در کنار کاهش هزینه ها سبب شده تا این بانک با افت شدید 55 درصدی زیان خالص خود در 9 ماهه امسال به نسبت سال قبل همراه شود.

رشد حجم تسهیلات

در ترازنامه بانک تحولات مثبت به چشم می خورد، به طوری که حجم تسهیلات دهی تنها در 9 ماهه از 54600 میلیارد تومان به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین در زمینه جذب منابع یا همان سپرده ها علی رغم کنترل هزینه سپرده ها تنوسط این بانک و کاهش نرخ سود سپرده به 18 درصد در سپرده های بلند مدت، در حالی که برخی بانک ها با نرخ شکنی ها در حال جذب سپرده 20 درصدی هستند باز هم موفق عمل و در سرفصل سپرده های بلند مدت به عنوان بدنه اصلی منابع بانک شاهد رشد 11 درصدی سپرده های بانک طی 9 ماهه اخیر هستیم.

به نظر می رسد با این افزایش سرمایه توان تسهیلات دهی بانک افزایش یابد. از طرف دیگر کاهش هزینه ها و جذب منابع بیشتر در کنار فروش دارایی ها و سرمایه گذاری ها و ورود منابع جدید ارزان قیمت و تسهیلات دهی مناسب و رو به رشد بانک طی سنوات آتی به خصوص سال 98 سبب رشد خوبی در سود تسهیلات دهی در بانک و کاهش بیش از پیش زیاندهی در بانک تجارت و به عبارتی احیا در روند بانک تجارت شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24