Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حسینی مقدم گفت: امروز پذیره نویسی انتشار اوراق صکوک شرکت سایپا در بورس تهران آغاز و در کمتر از ۲ ساعت سرمایه مورد نظر جذب شد.

معاون شرکت بورس اوراق بهادار: ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک شرکت سایپا در بورس تهران عرضه شد

بورس24 : روح الله حسینی مقدم، معاون شرکت بورس اوراق بهادار در نشست خبری پذیره نویسی اوراق ۷۰۰ میلیارد تومانی صکوک سایپا اظهار کرد: بازار سرمایه طی ۲ روز با نرخ ۱۶ درصد پذیره نویسی اوراق صکوک را برای تأمین مالی شرکت سایپا انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه موفق تامین سرمایه شرکت‌های بزرگی نظیر مخابرات، می‌توانیم آینده خوبی برای سال ۹۸ بازار سرمایه پیش‌بینی کنیم.

حسینی مقدم گفت: اقدام دیگری که بورس اوراق بهادار تهران تا پایان سال ۹۷ انجام خواهد داد، انتشار اوراق بدهی هلدینگ خلیج فارس است. مجموع این اوراق حدود یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: مجموع اوراق منتشر شده بورس تهران، ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده که ۲ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی برای رونق فعالیت شرکت‌ها بوده است.

حسینی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه ابزار‌های تأمین مالی در بازار سرمایه انگشت‌شمار هستند و باید روز به وز بروزرسانی شوند، گفت: شرکت‌های بورسی که باید تأمین مالی کنند کمتر به سمت تامین مالی پیش می‌روند. زمانی که فرهنگسازی صحیح و آموزش‌های جدی پیش رو قرا بگیرد دیگر نگران این موارد نخواهیم بود.

معاون ناشران و اعضا بورس گفت: مقدار اوراقی امسال در حوزه‌های مختلف منتشر شد نسبت به سال گذشته بیشتر بود، اما انتظار ما از بازار سرمایه بیش از این مقدار بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هم سایپا از طریق بازار سرمایه تأمین مالی کرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه موافقت اصولی برای تأمین مالی دو شرکت دیگر از طریق اوراق صادر شده است به زودی شاهد تأمین مالی‌های دیگر از طریق بازار سرمایه هم هستیم.

حسینی مقدم گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی در بورس هستند که ۴۰ سال از عرضه آن‌ها می‌گذرد، اما شناخت کافی از روش‌های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه ندارند. ما در برخی از عرضه‌ها با عناوینی نظیر عرضه‌های عقیم هم مواجه می‌شویم یعنی عرضه یکبار اتفاق افتاده و دور بعد باطل شده است.

وی در پایان به واکنش مردم به بازار سرمایه اشاره کرده و گفت: نهادینه شدن سرمایه گذاری در بانک منجر می‌شود مردم از بازار سرمایه برای خود غول بسازند، اما این‌طور نیست. معتقدیم تجدید نظر بانک مرکزی در ارائه سود‌های بانکی راه را برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه باز خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24