Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : دقایقی پیش مجمع «وبصادر» سرمایه جدید این بانک را ١٧ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد. مدیر عامل بانک در جمع صاحبان سهام اعلام کرد : سال ٩٨ ، سال جهش و حرکت شتابان به سمت سودآوری خواهد بود. بانک صادرات در سال ٩٦ روزانه ١٠ میلیارد تومان زیان محقق می کرد!!

بانک صادرات از ماده ١۴١ خارج شد

بورس24 : دقایقی پیش مجمع «وبصادر» سرمایه جدید این بانک را 17 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر عامل بانک در جمع صاحبان سهام اعلام کرد : سال ٩٨ ، سال جهش و حرکت شتابان به سمت سودآوری خواهد بود.

بانک صادرات در سال ٩٦ روزانه ١٠ میلیارد تومان زیان محقق می کرد!!

میزان افزایش سرمایه بانک پیش از این 233 درصد بود اما در مجمع بالغ بر ٢٠٣.٤ درصد آن تصویب شد و سرمایه بانک از رقم ٥٧٨٠٠ میلیارد ریال به رقم ١٧٥٣٥٤ میلیارد ریال رسید.

دلیل کاهش میزان افزایش سرمایه کفایت این میزان افزایش سرمایه برای خروج از ماده 141 و نظر حسابرس بود.

در این مجمع اعلام شد که بانک صادرات 420 میلیارد تومان ملک فروخته است.

همچنین این که بانک صادرات موفق به وصول ٨٨ هزار میلیارد از مطالبات خود در قبال دریافت اوراق خزانه نوع دوم از دولت شده و در مقابل ٣٦ هزار میلیارد ریال نیز از بدهی بانک به بانک مرکزی کاسته شده است.

این رخداد بر اساس تبصره ٥ بودجه سال ٩٧ کل کشور و مکانیزم تهاتر مطالبات از دولت با بدهی به بانک مرکزی انجام شده است.

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی به طور فوق العاده بانک صادرات امروز با حضور بیش از 80 درصد از سهامداران به منظور بررسی و تصویب افزایش سرمایه تشکیل جلسه داد.

حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات در راستای عمل به وعده های بدو ورود خود به بانک صادرات امروز از افزایش سرمایه 203.4 درصد بانک صادرات به منظور خروج این بانک از شمول ماده 141 رونمایی کرد و در مجمع اعلام کرد:  سال آتی سال جهش و بهبود متغیرهای اثر گذار بر سود بانک است و با شیبی مثبت در مسیر سود سازی گام خواهیم برداشت.

صیدی در تشریح عملکرد بانک صادرات هم گفت: بانک صادرات 2390 شعبه دارد و 10 درصد شعب کل بانک های کشور در اختیار بانک صادرات است همچنین از مجموع سپرده ها حدود 8 درصد در اختیار بانک صادرات است و حوزه مصارف نیز 7 در صد از کل مصرف نظام بانکی در بانک صادرات است.

وی در ادامه افزود: در بهمن ماه سال 96 به منظور خروج از وضعیت زیان دهی و افزایش زیان انباشته بانک قرار شد تا برنامه ای عملیاتی تدوین شود، فاز اول این برنامه از اسفند تا اواخر تیر ماه بود که بانک روند زیان دهی را کاهش دهد و در یک سال و نیم بعد از زیان خارج شود. در سال 98 وارد منطقه سوددهی شود به عبارتی برنامه مد نظر ما اصلاح ساختار مالی بانک بود که این اقدام مستلزم چند اقدام بود.

کاهش مطالبات معوق یا غیر جاری، حذف اضافه برداشت و تعیین تکلیف بدهی های قبلی و فروش اموال مازاد بانک .

کاهش مطالبات غیر جاری

صیدی در توضیح اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مطلبات غیر جاری گفت:

  بر اساس تبصره 5 بودجه سال 97کل کشور، مکانیزم تهاتر مطالبات با بدهی به بانک مرکزی پیش بینی گردید و در این  راستای بابت کاهش مطالبات بانک از دولت تا کنون 88 هزار میلیارد ریال از وزارت اقتصاد و دارایی اوراق خزانه نوع دوم دریافت شد و در مقابل 36 هزار میلیارد از بدهی های بانک به بانک مرکزی کاهش داشت و از این رو تعدیل لازم در احتساب ذخیره هزینه تامین مالی انجام شده است و در صورت تداوم این روند هزینه تامین  مالی بانک در سال جاری کاهش قابل توجهی خواهد داشت .

همچنین مطالبات بانک از دولت تایید شده سال 96 بر اساس گزارش حسابرس مستقل (در پایان بهمن ماه سال 97) نسبت به سال قبل از آن به میزان 23 درصد رشد نشان می دهد و بر این اساس سود متناظر با آن نیز تا پایان سال جاری تحقق خواهد یافت.

حوزه واگذاری شرکت ها و سهام

وی به موضوع واگذاری شرکت ها نیز اشاره کرد و این طور توضیح داد:

فروش 51 درصد از قدرالسهم بانک از شرکت انرژی سپهر  انجام شد و مذاکره با مشتری بالقوه جهت فروش مابقی  قدرالسهم بانک نیز در حال اجراست.

فروش تمام قدرالسهم بانک در شرکت گردشگری سپهر جم

فروش تمام قدرالسهم بانک در شرکت فولاد مبارکه، کود شیمیایی اوره لردگان، پتروشیمی جهرم، پتروشیمی فسا، پالایش نفت اصفهان، بیمه سرمد، کارت اعتباری ایران کیش و بخش اعظمی از سهام شرکت های پتروشیمی گلستان، سیمان سپاهان،  پتروشیمی داراب و سرمایه گذاری غدیر نیز انجام شده. همچنینانتقال سهام شرکت های تابعه غیر ابزاری انرژی سپهر، گردشگری سپهر جم، اوج سپهر اصفهان، توسعه سپهر تهران، توسعه سپهر فارس،  توسعه سپهر ماندگار خراسان  توسعه نیشکر و صنایع جانبی به گروه مالی سپهر صادرات عملیاتی شد.

420 میلیارد تومان از املاک مازاد واگذار شد

صیدی به واگذاری املاک نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه واگذاری املاک 424 ملک به ارزش بیش از 420 میلیارد تومان به فروش رفته است.

در حوزه ارتقا عملیات بانکداری فعال هستیم...

مدیرعامل بانک صادر درباره ارتقا عملیات بانکداری در بانک صادرات هم مواردی را مطرح کرد و گفت: در این حوزه  به صورت عملی ورود کردیم  از جمله افزایش منابع با تاکید بر سپرده های ارزان قیمت ،بهینه سازی ترکیب مصارف و بهبود نرخ موثر تسهیلات ،افزایش سهم درامد های مشاع از کل درامد های عملیاتی،توسعه خدمات ارزی و فعالیت های بین المللی به نحوی که هیچ یک از درخواست های ارزی بدون جواب نمانده است و مدیریت بهینه هزینه ها

ابزارهای جدید در بانک صادرات ارائه می شود...

وی درباره ایجاد ابزاری های جدید جهت متنوع سازی خدمات قابل ارائه به مشتریان هم گفت : برای تسهیل استفاده از خدمات بازار سرمایه طرح پیشخوان ارائه خدمات کارگزاری بانک صادرات ایران در شعب منتخب را ایجاد کردیم ، همچنین طرح خزانه زرین سپهر اوراق گواهی سپرده طلا با امکان داد و ستد در بورس کالا ،نرم افزا موبایلی «صاپ» جهت انجام تراکنش های مبتنی بر کارت و پرداخت نیز به بازار معرفی شده است.

افزایش سرمایه ای دیگر در راه است...

مدیر عامل بانک صادرات درباره روش های موجود برای افزایش سرمایه هم گفت: افزایش سرمایه از محل اورده نقدی با توجه به قانون با محدودیت هایی روبرو بود، همچنین تبدیل مطالبات نقدی حاصل شده اشخاص از شرکت به سهام جدید نیز با توجه به نبود چنین مطالباتی قابلیت اجرا نداشت، انتقال سود تقسیم نشده یا اندوخته یا عواید حاصله  با توجه به وجود زیان انباشته قابل طرح نبود،بالا بردن مبلغ اسمی سهام موجود نیز از دیگر گزینه ها بود که این مورد نیز با محدودیت های قانونی روبرو است. بنابراین تنها راه  افزایش سرمایه در شرایط فعلی  موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها بود که طبق قانون  بودجه و استاندارهای حسابداری نیز عملی بوده و تنها راه ممکن برای افزایش سرمایه در شرایط فعلی این گزینه بوده است.

  اما در گام بعدی پروژه پیش روی ما برای اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه  استفاده از افزایش سرمایه از محل آورده است که امیدواریم در آینده این اقدام نیز عملیاتی شود.

وی درپایان گفت: در شرایط فعلی افزایش سرمایه 203.4 درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برای تصویب به مجمع ارائه شده است که با تصویب آن رقم سرمایه ما از 5هزار 780 میلیارد تومان به رقم 17هزار 535 میلیارد تومان خواهد رسید.

افزایش سرمایه بانک صادرات به تصویب مجمع رسید...

  مجمع در پایان رای به این افزایش سرمایه داد و بانک صادرات با این مصوبه از شمولیت ماده 141 خارج شد .گفتنی است رقم افزایش سرمایه بانک بیش از این میزان بود که برخی ملاحظات منجر شد با رقم فعلی موافقت شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24