Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با ثبت ٢۵٠٠ میلیارد تومان سرمایه «وتجارت» بزرگترین بانک بورس خواهد شد... با سرمایه فعلی، سهام بانک تجارت در محدوده ١۶٠ تومان معامله می‌شود. چنانچه افزایش سرمایه بانک لحاظ شود، قیمت تئوریک «وتجارت» در محدوده ٣٠ تومان قرار خواهد گرفت و این به معنای معامله سهام بانک تجارت در محدوده نصف ارزش ویژه است.

«تجارت» دیگر فقط «بانک فردا» نیست ؛ «بانک امروز» هم هست !

بورس24 : بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور، به زودی سرمایه خود را به بیش از 25هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد تا از نظر سرمایه به بزرگترین شرکت بورسی کشور تبدیل شود.

بانک تجارت که این روزها تبدیل به یکی از پرمعامله‌ترین نمادهای بازار سهام شده است، قصد دارد به زودی سرمایه ثبت شده خود را از 4هزار و 570 میلیارد تومان به بیش از 25هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

هیأت مدیره این بانک در تاریخ 6بهمن ماه سال جاری، گزارش توجیهی افزایش سرمایه خود را منتشر کرد. طی این اطلاعیه، مدیران بانک تجارت اعلام کردند که قصد دارند سرمایه بانک را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به عد قابل توجه 25هزار و 500 میلیارد تومان برسانند.

«وتجارت» بزرگترین شرکت بورسی می‌شود

در هفته گذشته این گزارش توجیهی مورد تأیید سازمان حسابرسی کشور (حسابرس و بازرس قانونی بانک تجارت) قرار گرفت و هیأت مدیره بلافاصله پس از آن از سهامداران بانک برای تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه دعوت به عمل آورد. بر این اساس قرار است سهامداران بانک تجارت در تاریخ 25اسفند ماه درباره این افزایش سرمایه نجومی تصمیم‌گیری کنند. با توجه به ترکیب سهامداری بانک تجارت، به نظر می‌رسد که این افزایش سرمایه مورد تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام قرار بگیرد.

پس از آن تنها یک خوان از هفت‌خوان افزایش سرمایه باقی خواهد ماند و آن مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین بانک مرکزی خواهد بود. چنانچه این افزایش سرمایه مورد تأیید سازمان بورس و بانک مرکزی قرار بگیرد، بانک تجارت به بزرگترین شرکت بورسی از نظر سرمایه ثبت‌شده تبدیل خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر شرکت‌های فولاد مبارکه با سرمایه 13هزار میلیارد تومانی (130 میلیارد سهم)،مخابرات ایران، هلدینگ پتروشیمی فارس با سرمایه 9هزار و 150 میلیارد تومانی (91میلیارد و 500 میلیون سهم) و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با سرمایه 8هزار و 150 میلیارد تومانی (81میلیارد و 500 میلیون سهم) بزرگترین شرکتهای بورسی از نظر سرمایه ثبت‌شده هستند. شرکت‌های ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر، ذوب‌آهن اصفهان، بانک صادرات و بانک پاسارگاد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معامله سهام بانک تجارت در محدوده نصف ارزش

چنانچه با افزایش سرمایه 457درصدی بانک تجارت موافقت شود و سرمایه این بانک به 25هزار و 500 میلیارد تومان برسد، نه تنها بانک از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج خواهد شد، بلکه میزان حقوق صاحبان سهام این بانک از محدوده منفی به حدود 15هزار میلیارد تومان خواهد رسید. به عبارت دقیق‌تر ارزش ویژه سهام بانک تجارت با احتساب سرمایه جدید به 60 تومان خواهد رسید.

این در حالی است که با سرمایه فعلی، سهام بانک تجارت در محدوده 160 تومان معامله می‌شود. چنانچه افزایش سرمایه بانک لحاظ شود، قیمت تئوریک «وتجارت» در محدوده 30 تومان قرار خواهد گرفت و این به معنای معامله سهام بانک تجارت در محدوده نصف ارزش ویژه است.

هرچند با افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید منابع نقدی جدیدی وارد شرکت نمی‌شود، اما بازار سهام به طور سنتی واکنش مثبتی به افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نشان داده است. از این رو فعالان بازار سهام انتظار دارند سهام بانک تجارت از محدوده فعلی، دست‌کم تا محدوده 270 تومانی پیشروی کنند. همین انتظار نیز باعث شده است که سهام بانک تجارت یکی از پرمعامله‌ترین نمادهای بازار سهام در ماه‌های اخیر باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24