Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مسئول صدور مجوز ها : افزایش سرمایه به دوام و ماندگاری شرکت ها کمک می کند ، چرا با آن موافقت نکنیم؟ معافیت مالیاتی افزایش سرمایه در سال ٩٨ شاید تمدید بشود ؛ شاید هم نه...

دلیل صدور مجوزهای سریالی برای افزایش سرمایه شرکت های بورسی چیست؟

بورس24 : این روزها بازار سرمایه شاهد صف کشیدن شرکت هایی است که برای افزایش سرمایه اقدام کرده اند و هر روز شاهد لیستی از شرکت های آماده برای برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصویب افزایش سرمایه هستیم.

در شرایط حال حاضر صحبت هایی درباره تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه برای سال آتی به میان آمده است اما شرکت ها ترجیح داده اند در روزهای پایانی سال جاری اقدام به نهایی کردن افزایش سرمایه خود از محل سود انباشته کنند.

در گزارش توجیهی افزایش سرمایه عمده شرکت ها موضوع معافیت مالیاتی و سود ناشی از این اقدام، همچنین تامین سرمایه در گردش ، اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت ها اعلام می شود، اما برخی اظهار نظر ها در بازار مبتنی بر این است که این اقدام منجر به شرایط انقباضی در بازار سرمایه و بلوکه شدن سرمایه ها خواهد شد.

علی بیگ زاده میلانی مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار درباره صف کشیدن شرکت ها در نهاد ناظر برای افزایش سرمایه به بورس24 این طور پاسخ داد: صدور مجوز افزایش سرمایه مبتنی بر تقاضای شرکت ها به سازمان بورس است و سازمان بورس بر اساس قانون مکلف به بررسی درخواست ها و پس از آن در صورت نبود مشکلات قانونی صدور مجوز برای افزایش سرمایه است.

وی ادامه داد: در شرایط حال حاضر هم فرصتی برای شرکت ها فراهم شده است تا بتوانند هزینه مالیاتی خود را از محل افزایش سرمایه کاهش بدهند و از این امتیاز موجود بهره مند شوند، همچنین این اقدام منجر به ماندگاری سود در شرکت ها به منظور تامین سرمایه درگردش و تامین نقدینگی برای طرح های توسعه ای شرکت ها شده است که این مهم نیز منجر به افزایش سودآوری در شرکت ها خواهد شد.

بیگ زاده در ادامه افزود: از طرفی باید به این موضوع نیز توجه داشت که اقدام شرکت ها برای افزایش سرمایه با توجه به این که سود خالص شرکت ها در مقایسه با سرمایه آن ها به نسبت تورم جهانی رقم بزرگی نیست منجر به تعمیق بازار می شود، همچنین اگر شرکت ها سرمایه های مناسبی داشته باشند در شرایط سخت اقتصادی تاب آوری و دوام آن ها افزایش می یابد و حتی توان اعتباری آن ها نیز افزایش می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی برای سال آتی نیز تمدید خواهد شد یاخیر؟گفت: سازمان بورس به طور قطع پیگیر تمدید هدفمند این مصوبه برای سال آتی است ، اما شاید شرکت ها ترجیح می دهند تا از فرصت پیش آمده فعلی حداکثر استفاده را ببرند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24