Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گروه تامین ۴ کرسی خود را حفظ کرد... فقط یک کرسی به حقیقی ها رسید! چرا پروژه قبضه مدیریتی «شکربن» ناکام ماند؟

حقیقی ها به کربن ایران نفوذ کردند

بورس24 : کربن ایران صبح امروز به منظور انتخاب اعضای حقوقی هیئت مدیره ، تشکیل مجمع عمومی به طور فوق العاده داد.

"شکربن" ابتدای سال جاری با قیمتی در محدوده ٤٤٠ تومان معامله می شد و تا همین چند روز پیش قیمت این سهم به محدوده ٢٠٠٠ تومان رسید افزایش قیمتی که با توجه به بررسی عملکرد شرکت و شرایط موجود دلیل بنیادی نداشت و عمده علت افزایش قیمت سهم ناشی از ورود نقدینگی و تحرکاتی بود که منجر شد قیمت سهم این شرکت بیش از آنچه که باید رشد کند.

کربن ایران از نظر عملکردی شرایطی مطلوبی دارد ، اما این شرایط این میزان بازدهی سهم را توجیه نمی کند، چرا که با ارزش فعلی "شکربن" می توان کارخانه ای با تکنولوژی روز با همین کاربری ایجاد کرد، بنابراین می بایست عمده دلیل رشد قیمت سهام را عزم جدی حقیقی ها برای پایان دادن به دوران کنترل سهامدار گروه تامین بر این شرکت دانست.

اما تلاش های حقیقی ها در نهایت برای ورود گسترده به کربن ایران بی نتیجه ماند و گروه تامین باز هم توانست در کربن ایران به حکمرانی خود ادامه دهد.

از ابتدای سال جاری بود که کربن ایران با توجه سهامداران روبرو شد ، مدیران این شرکت علت رشد قیمت را ناشی از اقبال بازار به سهام کربن اعلام می کردند ، اما در پس این اقبال داستان دیگری بود.

این افزایش ارزش سهام را صرفا عملکرد مجموعه توجیه نمی کرد و با تغییراتی که در درصد سهامداری این شرکت شاهد بودیم تنها استنباط از این افزایش ارزش سهام می توانست جنگ قدرت برای نفوذ به بدنه مدیریتی شکربن باشد. علت این پیش بینی هم خرید های عجیب سهامدار عمده در سطوح قیمتی 2200 تومان و در درصدهای مثبت بود.سهم شناور کربن ایران در حدود 50 درصد است و سهامداران درصدی نیز مالک 50 درصد مابقی سهام این شرکت هستند که در این بین حقیقی ها موفق به خرید حدود 12.8 درصد از سهام شدند و با ائتلافی که داشتند در نهایت توانستند یک کرسی را از آن خود کنند ولی نتوانستند حکمرانی گروه تامین را به چالش بکشند.

اما امروز کاندیداها به این شرح بودند...

شرکت های گسترش تجارت هامون، سرمایه گذاری هامون کیش، صنایع لاستیک سهند،سرمایه گذاری توسعه صنعت شیمیایی،نیلین فرابافت، عمران سامان عصر.

در نهایت پس از طی مراحل رای گیری حقیقی های وارد شده به ترکیب سهامداران درصدی توانستند از مجموع ٥ کرسی هییت مدیره یک کرسی را در اختیار بگیرند و گروه تامین و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی نیز ٤ کرسی هییت مدیره را در اختیار گرفت و کنترل این شرکت را بازهم تصاحب کرد و خطر از دست رفتن کنترل شرکت با عدم یکپارچگی دارندگان سهام خرد ( سهام شناور آزاد) از بیخ گوش گروه تامین گذشت!

به این ترتیب شرکت نیلین فرابافت به هیئت مدیره وارد شد و سرمایه گذاری توسعه صنعت شیمیایی از ترکیب هییت مدیره «شکربن» خارج شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24