Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس٢۴ : سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران به تازگی صورت های مالی ١٢ ماهه خود را منتشر کرده است، در این گزارش پرونده شرکت با فروش ٩٨٠ میلیاردی ، رشد ٣۵ درصدی فروش ، رشد ۶۵ درصدی سود عملیاتی و در نهایت رشد ١٨ درصدی سود خالص بسته شده و شرکت به سود٣۵٢ میلیاردی معادل به ازای هر سهم ٧۶٢ ریال دست یافته است. اما با ورق زدن صورت های مالی حسابرسی شده شرکت به موارد مهمی برخورده که در ادامه به بررسی این موارد مهم می پردازیم...

١٢ ماهه «شیران» را ورق بزنید ؛ چند نکته با اهمیت دارد...

بورس٢۴ : شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران به تازگی صورت های مالی ١٢ ماهه خود را منتشر کرده است، در این گزارش پرونده شرکت با فروش ٩٨٠ میلیاردی ، رشد ٣۵ درصدی فروش ، رشد ۶۵ درصدی سود عملیاتی و در نهایت رشد ١٨ درصدی سود خالص بسته شده و شرکت  به سود٣۵٢ میلیاردی معادل به ازای هر سهم ٧۶٢ ریال دست یافته است.
اما با ورق زدن صورت های مالی حسابرسی شده شرکت به موارد مهمی برخورده که در ادامه به بررسی این موارد مهم می پردازیم...

در بند 4 حسابرسی شاهد پرداخت 5.5 میلیون درهم به شرکت گلوبال تراست هستیم.شرکت اعلام کرده که به جهت پیاده سازی خط الکیل بنزین خطی دبی بوده ایم که به نرخ زمان خود این اثر در حدود 6 میلیارد تومان بوده و اثر بالایی بر شیران ندارد.

شرکت در بخش موجودی کالای خود، جزییات موجودی کالای ساخته شده را منتشر کرده ؛ نکته مهم این گزارش این است که شرکت 33 هزار تن نرمال پارافین دارد که این میزان در 3 ماهه اول سال جاری به فروش می رسد.بهای تمام شده این میزان موجودی بسیار پایین و سبب می شود حاشیه سود فروش این محصول در 3 ماهه به شدت بالا رفته و سبب شناسایی سود قابل توجهی در صورت های مالی 3 ماهه شیران شود.

شرکت همچنین، یکی دیگر از موارد ابهام خود را شفاف کرده  است ، تاجایی که مطالبات ارزی خود از 4 شرکت را شفاف و همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می شود ، شرکت در این خصوص اقدام به اخذ ذخیره مطالبات مشکوک الوصول نموده که در صورت احقاق حقوق شرکت و برگشت این ذخایر،  همین امر تبدیل به پتانسیل دیگری برای شرکت خواهد شد.

همانطور که مشاهده می شود، در ستون ذخیره مطالبات مشکوک الوصول 127،5 میلیارد تومان ذخایر لازم در نظر گرفته شده است حال این رقم که به صورت ارزی می باشد در صورت وصول و تسعیر با ارز زمان وصول قطعا رقم بالاتر از 127 میلیارد تومان بوده و شدیدا بر سود شیران تاثیر گذار خواهد بود و می تواند سرفصل سود تسعیر ارز شیران را با تحولات جدی همراه سازد.

در سرفصل سرمایه گذاری های شرکت با توجه به رشد بازار و سود شرکت ها در سال جاری ارزش سرمایه گذاری های شرکت به نسبت ارزش دفتری رشد بالایی داشته و همین امر سبب رشد ارزش و پتانسیل های نهفته شیران می شود.

در نهایت شیران برای سال مالی جدید از چند ناحیه دارای پتانسیل می باشد:

*رشد قیمت های فروش در راستای رشد قیمت نفت و دلار

*دارا بودن حجم قابل قبولی موجودی ارزان قیمت کالا

*تراز ارزی قابل توجه و پتانسیل تسعیر ارز

*افزایش درصد صادرات برای سال مالی جدید با توجه به بالاتر بودن نرخ های فروش صادراتی.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24