Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که پرونده کوچک سازی دولت و واگذاری ها هیچ وقت بسته نمی‌شود، گفت: به علت تغییرات کابینه‌ای و وزیر اقتصاد، واگذاری شرکتهای دولتی متوقف شد.

تغییر وزیر اقتصاد، علت توقف واگذاریهای دولت

بورس24 : زهره عالی پور در گفتگو با یک برنامه رادیویی با اشاره به این که پیش زمینه نگاه‌ها به خصوصی سازی این روز‌ها کمی بدبینانه شده است، گفت: اتفاقی که در بدو موضوع اصل 44 قانون اساسی اتفاق افتاد و پیش بینی‌ها بر این بود که 80 درصد اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود محقق نشده است، ولی در برخی اهداف هم موفق بوده ایم.

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی با بیان این که باید تعریفی از خصوصی سازی داشت، افزود: به نظر عموم این نهاد تنها بخش دولتی را به بخش خصوصی می‌فروشد؛ اما چنین نیست و این نهاد در فاکتور‌هایی نظیر سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و بروز رسانی سیستم اقتصادی نقش دارد.

عالی پور تاکید کرد: از سال 80 تا به الان بیش از یک هزار شرکت تعیین تکلیف شده که در این بین 800 شرکت کاملا واگذار و مابقی منحل و یا از حیطه دولت خارج شده است.

وی با اشاره به این که در زمینه موفقیت یا عدم موفقیت این سازمان باید به گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاهی داشت، افزود: به علت تغییرات کابینه‌ای و وزیر اقتصاد واگذاری شرکتهای دولتی تا حدودی متوقف شد. در این بین استان‌ها و نهاد‌ها به دنبال منابع برای تکمیل پروژه‌های خود هستند.

این مقام مسئول با اشاره به این که پرونده کوچک سازی دولت و واگذاری ها هیچ وقت بسته نمی‌شود، ادامه داد: فشار این روز‌های سازمان خصوصی سازی به شرکت‌های دولتی، کشف منابع جدید سرمایه گذاری و ادامه چرخه واگذاری ها است. ضمن این که دولت هنوز به واگذاری ورزشگاه ها، سینما‌ها و سالن‌های تفریحی ورود نکرده است.

عالی پور در خصوص آزادسازی سهام عدالت هم گفت: اختلافات زیادی بین دولت و مجلس بر سر نحوه آزادسازی سهام عدالت است.

وی ادامه داد: مجلسی‌ها معتقدند این آزادسازی نباید به تک تک مردم ربط داشته باشد بلکه باید تحت عنوان تعاونی‌ها آزاد شود، ولی دولت همچنان معتقد است که سهام عدالت متعلق به تک تک مردم است.

معاون سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: این اختلافات منجر به این شد که لایحه آزادسازی سهام عدالت یک سال در مجلس رسوب کند و در نهایت سازمان خصوصی سازی طی نامه نگاری‌هایی به سران سه قوه، برای تایید این لایحه نظر خواهی کند. اگر سران سه قوه مجوز این امر را بدهند ما از همین فردا آزادسازی سهام عدالت را شروع می‌کنیم.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24