Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

محسن بیگلری با بیان اینکه بورس کالا براساس رقابت سالم و شفاف بنا شده، گفت: در سال های اخیر با واگذاری کشف قیمت محصولات کشاورزی و برخی از کالا های صنعتی و پتروشیمی به بورس کالا و با کاهش نقش دولت در قیمت گذاری، شاهد حرکت اقتصاد به سمت رقابتی شدن و تنظیم بازار هستیم.

یک نماینده مجلس: بورس کالا سد محکمی در مقابل رانت است

بورس24 : محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم شاهد یک اقتصاد سالم با آمارهای شفاف باشیم باید مبادله محصولات در بورس انجام شود، گفت: عرضه محصولات در بورس کالا باعث شده تا سود حاصل از فروش محصولات کشاورزی و رانت هایی که طی سال ها به جیب افرادی خاص و واسطه سرازیرمی شد، امروز به سود تولیدکننده و مصرف کننده منجر شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در سال های اخیر بورس کالا توانسته در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و سایر کالاها نقش تعیین کننده ای داشته باشد به گونه ای که بررسی اقدامات بورس کالا بیانگر اصلاح و ساماندهی زیر ساخت های معاملاتی ، شفافیت فعالیت ها و ایجاد رقابت سالم در خرید و فروش محصولات کشاورزی و سایر صنایع و راه اندازی و استفاده از ابزارهای مالی جدید است.

بیگلری به عرضه گندم در بورس کالا اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات و مشکلاتی که گندمکاران همواره با آن رو به رو بوده اند ، دریافت طلب خود از دولت است که با عرضه گندم در بورس کالا به طور یقین این مشکل رفع شده است.

این نماینده خانه ملت افزود: باید به این نکته توجه داشت معامله گندم در بورس کالا راهکاری برای کاهش نگرانی گندم کاران برای پرداخت به موقع مطالبات آنها بوده و این به نفع دولت و کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه بورس کالا در حال حاضر جایگاه مهم و ویژه ای در اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: با عرضه محصولات کشاورزی و ساایر کالا ها در بورس کالا باعث شده تا رانت ها و فسادهایی که طی سال ها ی اخیر شاهد آن بوده ایم کمرنگ تر شود به طوری که این موضوع برای برخی که سود های باد آورده و رانت های ایجاد شده در برخی از کالا ها را در خطر می بینند را برآن داشته تا به تخریب و ناکارآمد جلوه دادن این بازار شفاف بپردازند.

بیگلری گفت: بورس کالا طی یک دهه گذشته در حوزه شفافیت کمک بزرگی به اقتصاد کشور کرده است، بر همین اساس این بازار با توجه به مزیت ها و ابزارهای مالی که در اختیار دارد می تواند در تنظیم بازار و ثبات نرخ کالاها و حذف دلالان و واسطه گران تاثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24