Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بهروز خدارحمی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات درباره رفتار دیروز بازار به بورس ٢۴ گفت: رفتار روز گذشته بازار طبیعی بود چرا که اخباری منتشر شد که گمانه زنی های زیادی را شامل می شد. در این مدت تحلیل گران فرصت کافی برای بررسی آثار احتمالی این تغییرات در اقتصاد و روابط بین المللی را پیدا نکردند و بازار سهام دستخوش کاهش ارزش و افزایش فروش شد...

تحلیل بهروز خدارحمی از موقعیت کنونی بورس

بورس24 : بازار سهام روز گذشته متاثر از اخبار سیاسی منتشر شده مبنی بر تغییرات در وزارت خارجه شاهد افزایش فشار فروش بود و شاخص کل با افت بیش از 2000 واحدی 1.25 درصد کاهش را تجربه کرد ، روز گذشته بازار عمدتا منفی بود و ارزش معاملات کمتر از هزار میلیارد تومان بود.

بازار سرمایه، بازاری است که باسرعت بیم ها و امیدها را در شرایط مختلف نشان می دهد، در زمانی که شرایط اقتصادی در شرایط عدم تعادل قرار می گیرد بازار سرمایه روند منفی و در زمانی که جو اقتصادی متعادل و کم ریسک می شود شاهد روند مثبت و هیجانات کمتری در بازار سهام هستیم این بار نیز ریسک عدم قطعیت در اقتصاد و نگرانی از چشم انداز مبهم اقتصادی منجر شد تا شاهد فشار فروش در بازار سهام باشیم.

بهروز خدارحمی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات درباره رفتار دیروز بازار به بورس24 گفت: رفتار روز گذشته بازار طبیعی بود چرا که اخباری منتشر شد که گمانه زنی های زیادی را شامل می شد. در این مدت تحلیل گران فرصت کافی برای بررسی آثار احتمالی این تغییرات در اقتصاد و روابط بین المللی را پیدا نکردند و بازار سهام دستخوش کاهش ارزش و افزایش فروش شد.

بازار در کوتاه مدت خبر محور است...

وی ادامه داد: بازار سرمایه ما در کوتاه مدت اثر پذیری زیادی از اخبار دارد و روند کوتاه مدت بازار ما خبر محور است اما در بلند مدت تحلیل محور است و در کوتاه مدت به دلیل اتخاذ تصمیمات هیجانی شده و شاهد خطای زیادی در تصمیم گیری ها هستیم،عمده علت فشار فروش در بازار روز گذشته احساس نگرانی سرمایه گذاران از آینده مناسبات بین المللی بود که منجر به بالا بردن فشار فروش شد.

اثر گذاری برخی لوایح بین المللی بر مناسبات اقتصادی بازار را نگران کرد...

خدا رحمی گفت: هنوز زود است که درباره نتایج و اثرات اقتصادی این استعفا نتیجه گرفت اما چون برخی لوایح بین المللی بر قیمت ارز اثر گذار است و بازار ارز نیز مستقیم بر بازار سرمایه اثر گذار است شاهد هیجانات روز گذشته در بازار بودیم.

وی ادامه داد: به نظر من با توجه به اینکه تا قبل از این خبر ، بازار بر مدار مثبت بوده است نمی توان اثر ادامه دار منفی از این خبر را بر بازار انتظار داشت و این خبر خبری نیست که در کوتاه مدت اثر بنیادی بر بازار داشته باشد. به نظر در یکی دو روز آتی بازار متعادل خواهد شد و باید تا زمانی که نتیجه و تحلیل اثرات اخبار اخیر ارائه شود،تصمیمات هیجانی گرفته نشود.

بازار سرمایه می تواند بازدهی مناسبی در مقایسه با سایر بازار ها داشته باشد...

وی درباره چشم انداز بازار نیز گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه شاهد بازارهای رقیبی است که چندین برابر بازار سرمایه رشد داشته است و برخی با این رویکرد که بازار سرمایه می تواند 10 تا 20 برابر بازدهی ایجاد کند اقدام به تشویق افراد برای سرمایه گذاری در بورس می کنند اما باید این گزاره را مد نظر داشت که اگر با این رویکرد افرادی وارد بازار شوند و پس از مدتی به نتایج دلخواه نرسند منجر به آسیب به تعادل بازار خواهند شد،از طرفی برخی نیز بسیار بدبینانه بازار را بررسی می کنند که آثار تحریمی می تواند در بازار بسیار تاثیر منفی داشته باشد اما درمیان مدت و بلند مدت راهکاری برای کاهش فشار تحریم عملیاتی می شود. بنابراین باید واقع بین بود و می توان این انتظار را داشت که در شرایط فعلی بازار سرمایه به نسبت سایر بازارها می تواند بازدهی بهتری را برای سرمایه گذاران در آینده داشته باشد.ضمن این که احتمال پذیرش استعفای ظریف هم کمرنگ شده است و بازارها امروز کمتر نگران تحقق این رخداد هستند.

تدابیر بازدارنده و کنترلی در بازار سهام کمتر وجود دارد....

وی درباره بی تاثیر بودن خبر استعفا وزیر خارجه بر بازارهای ارز و طلا هم گفت: این بازارها کنترل پذیری بیشتری دارند و بر اساس تدابیر بازدارنده به نسبت بازار سهام بیشتر قابل کنترل هستند ، اما بازار سهام از این مکانیسم مانند سایر بازار ها پیروی نمی کند و این بازارها مانند بازار سرمایه شاخصی ندارند که به طور لحظه ای شرایط را نشان بدهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24