Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سه ایراد متفاوت از هسته معاملاتی بورس در سه روز متوالی! در همان لحظاتی که معامله گران در این فکر بودند که چرا محدودیت سفارش گذاری با اعتبار دوباره اعمال شده، هسته معاملاتی نوع دیگری از ایراد را نمایان کرد. بروز اختلال در هسته معاملات باعث شد انجام معاملات با مشکلاتی مواجه شود. معاملات به کندی انجام می شد و اهالی بورس در گروه ها و کانال های تلگرامی، نسبت به این موضوع اعتراض می کردند...

هسته شوخی‌اش گرفته یا ما خیلی جدی هستیم؟!

بورس24 : هسته معاملاتی بورس در سه روز معاملاتی متوالی، دارای سه مشکل متفاوت بوده است. اولین ایراد در روز چهارشنبه گذشته نمایان شد. برخلاف همیشه که کسی نمی توانست در پیش گشایش با محدودیتسفارش گذاری کند، روز چهارشنبه این محدودیت برداشته شد و سرمایه گذاران می توانستند بدون محدودیت و با اعتباردر پیش گشایش سفارش خرید بگذارند.

ماجرا آن قدر جدی بود که خیلی از چهره های مطرح بورس هم به این موضوع واکنش نشان دادند و در کانال های تلگرامی خود از آن به عنوان اهرمی برای مثبت شدن بورس یاد کردند و این رخداد را«حذف محدودیت ورود دستور در هنگام گشایش بازار و کنار گذاشته شدن کنترل اعتباری بازار» قلمداد کردند.»

اما محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار این موضوع را از اساس تکذیب کرد و به بورس24 گفت: حذف محدودیت ورود دستور در هنگام گشایش بازار به این معنا که کنترل اعتباری بازار کنار گذاشته شود، مورد بحث نبوده و هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است!

البته این اصطلاحا «آفر»، در معاملات روز شنبه از بین رفت و همان محدودیت های قبل برای سفارش گذاری در پیش گشایش، اعمال شد. در همان لحظاتی که معامله گران در این فکر بودند که چرا محدودیت سفارش گذاری با اعتبار دوباره اعمال شده، هسته معاملاتی نوع دیگری از ایراد را نمایان کرد. بروز اختلال در هسته معاملات باعث شد انجام معاملات با مشکلاتی مواجه شود. معاملات به کندی انجام می شد و اهالی بورس در گروه ها و کانال های تلگرامی، نسبت به این موضوع اعتراض می کردند.

رونمایی از سومین ایراد هسته معاملاتی هم در معاملات روز یکشنبه یعنی امروز اتفاق افتاد. این ایراد که تا به حال کمتر در بازار سهام مشاهده شده، قابل رویت نبودن عمق بازار است؛ به این صورت که در سامانه TSETMC سه عرضه و تقاضای اخیر، در پلت فرم های آنلاین 5 عرضه و تقاضای اخیر و در ایستگاه های معاملاتی همه عرضه و تقاضا ها که اصطلاحا نشان دهنده عمق بازار است را می توان دید اما امروز دسترسی به تنها 10 سفارش اخیر امکان پذیر است!

حالا دوباره معامله گران به این فکر فرو رفته اند که آیا این موضوع هم یکی از ایرادهای چندگانه هسته معاملاتی است یا این که محدودیتی اعمال شده است؟

با این همه این اتفاقات متنوع، احتمالا باید به این فکر کرد که هسته، شوخی اش گرفته و اهالی بازار سهام، در مواجهه با این مسائل، بی دلیل این قدر جدی هستند!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24