Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پنج عامل موجب بازگشت رونق دوباره به بورس ما شده... بورس ٩٨ در بهار حداقل ٢٠ درصد رشد می کند.. توصیه : فقط سهم بنیادی بخرید و مراقب تایم تسویه اعتبارات باشید...

تحلیل حمید اعرابی از رشدهای اخیر بازار

بورس24 : بازار سرمایه روز گذشته وارد فاز تهاجمی بر مدار مثبت شد و اولین شنبه اسفنده ماه را بسیار پر قدرت و پر حجم استارت زد.

شنبه شاهد رشد 3 درصدی شاخص کل به میزان 4778 واحد بودیم. روز گذشته حجم معاملات هم به نسبت بهمن ماه رشد قابل ملاحظه ای داشت و ارزش معاملات بازار 1800 میلیارد تومان را رد کرد و شاهد خرید و فروش های پر حجم در سهام بنیادی بازار بودیم.

چرا بازار مثبت شد؟

حمید اعرابی فعال حقیقی بازار سرمایه درباره شرایط حاکم بر بازار و تداوم آن به بورس24 گفت: چند عامل منجر به بهبود شرایط در روز گذشته بود ،شامل رشد قیمت در کامودیتی ها و افزایش ارزش دلار که بر بازار سهام اثر گذار است و از طرفی انتشار شایعاتی در خصوص تزریق نقدینگی جدید از سوی صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از بازار و حرکت دادن نقدینگی ها سرگردان به سمت بازار سهام.

وی ادامه داد: مواردی چون نزدیک شدن به فصل مجامع و برنامه های افزایش سرمایه شرکت ها به منظور استفاده از معافیت مالیاتی همگی اخباری است که بر افزایش تقاضا و بالا بردن حجم معاملات در روز گذشته اثر داشته است.

این تحلیل گر بازار سرمایه چالش پیش روی بازار را نزدیک شدن به پایان اسفند ماه و تسویه اعتبارات ذکر کرد و گفت: این شرایط منجر به افزایش نسبی فشار فروش در بازار خواهد شد.

بورس 98 در بهار دست کم 20 درصد رشد می کند...

اعرابی افزود: با توجه به کلیت بازار انتظار تداوم روند نسبی مثبت تا پایان هفته جاری را می توان متصور بود و بهار سال 98 با توجه به مشخص شدن سود شرکت های فعال در بازار طی 12 ماهه 97 ، فصل خوبی خواهد بود و می توان انتظار متوسط بازده حداقل 20 درصدی را برای مجموع سرمایه گذاران داشت.

فقط بنیادی بخرید!

وی گفت: در بازار حال حاضر در هر صنعت حداقل 2 تا 3 شرکت بنیادی خوب را می توان برای سرمایه گذاری پیدا کرد و با توجه به این شرایط،شرکت های ریالی و ارزی تفاوت چندانی برای سرمایه گذاری ندارند ، اما سرمایه گذاران باید به این موضوع توجه داشته باشند که سهم از نظر بنیادی شرایط مطلوبی داشته باشد تا ریسک کمتری را متحمل شوند و در این شرایط سهم های با بنیاد شانس بالاتری برای رشد دارند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24