رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین در حاشیه رونمایی از پلت فرم ایران زمین بوم در هشتمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت گفت: ایران زمین بوم در حقیقت یک اکوسیستم، برای توسعه بانکداری دیجیتال است...
بورس24 : احمدرضا ایرجی زاده رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین با اشاره به نقشی که پلت فرم ایران زمین بوم می تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری داشته باشد اظهار داشت: همان طور که می دانید بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری استوار است.
او گفت: پیش از این تجربه مشتری توسط خود بانک ها توسعه داده می شد، اما در حال حاضر این امر توسط فین تکها و شرکت هایی که در حوزه عملیات مالی فعالیت دارند انجام می شود.
ایرجی زاده افزود: این شرکت ها خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه میکنند که ممکن است بانکها با توجه به محدودیتهای ساختاری، نتوانند به آن حوزه ورود پیدا کنند و یا این موضوع برای بانک ها مستلزم صرف زمان و هزینه بسیاری باشد که انجام آن برای بانک به صرفه نباشد. اما شرکت های کوچک این امکان را دارند تا با شناخت بازار و خواسته مشتریان در محدوده فعالیت خودشان، با ارائه خدمات خلاقانه موجبات بهبود تجربه مشتریان را در آن حوزه فراهم کنند.
وی در خصوص نقش پلتفرم ایران زمین بوم در ارتباط مشتریان با شرکتهایی که در حوزه های مختلف مالی، بیمهای و خدماتی فعالیت دارند گفت: در سالهای اخیر در بانکداری باز فقط متدهای بانکی با تصدیق هویت در زمان تراکنش، مانند: کارت به کارت و گرفتن موجودی و صورتحساب کارت مطرح بود و به دلیل موانع موجود معمولا همه خدمات بانکی به طور کامل در اختیار عموم فین تک ها قرار نمی گرفت.
او گفت: در ضمن بانک ها به دلیل حفظ امنیت مشتریان نمی توانستند، متدهایی همچون تصدیق هویت مشتری را در اختیار فین تک ها قرار دهند و تصدیق هویت را به آنها بسپارند. رئیس بانکداری مجازی بانک ایران زمین ادامه داد: خوشبختانه در ایران زمین بوم با وجود سیستم احراز هویت مرکزی این امکان وجود دارد که مشتری را در سرورهای بانک به صورت دیجیتال تصدیق هویت کنیم و بعد اجازه استفاده از خدمات بانکی را برای مشتری از طریق نرم افزار فین تک صادر کنیم.
ایرجی زاده در انتها افزود: اگر بخواهم بطور خلاصه بگویمIZBoomیک اکوسیستم کامل بانکداری باز است که مشتریان، فین تک ها و بانک ها را به هم متصل می کند؛ فین تک ها نرم افزارهای خود را با استفاده ازAPIهایی که اجازه استفاده از آنها را از بانک دریافت کرده اند، توسعه داده و پس از تست های دقیق و اخذ گواهینامه از ایران زمین، در فروشگاه نرم افزارهای کاربردی بوم قرار می دهند. مشتریان بانک ها می توانند از این نرم افزارها برای رفع نیازهای بانکی و مالی خود استفاده کنند و بدین ترتیب تجربه مشتری بدون دخالت بانک توسط فین تک ها گسترش پیدا خواهد کرد.
منبع: روابط عمومی بانک ایران زمین
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.