Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بلومبرگ به اشاره به راه اندازی سامانه اینستکس نوشت: این استراتژی محکوم به شکست است. دولت ترامپ گول آن را نمی خورد. مقامات آمریکا تاکید دارند اینستکس بسته شود.

آمریکا برای بستن اینستکس تلاش می‌کند

بورس24 : به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا سعی دارد در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران جانب هر دو طرف را نگه دارد. از یک طرف موافق نگرانی‌های دولت ترامپ در مورد تهدید فزاینده جمهوری اسلامی نسبت به ثبات در خاورمیانه است و از طرف دیگر سران اتحادیه اروپا تلاش می کنند تحریم های آمریکا را دور بزنند و رژیم ایران را مطمئن سازند که علیرغم خروج آمریکا از معاهده برجام، تجارت همچنان ادامه دارد .

حالا آلمان، فرانسه و انگلستان موفق شدند یک مکانیزم خاص (اینستکس) برای تجارت با ایران بسازند که هدف واضح آن دور زدن تحریم‌های آمریکاست .

این استراتژی محکوم به شکست است. دولت ترامپ گول آن را نمی خورد. درست چند روز پس از هشدار موشکی اتحادیه اروپا ، ایران از یک کارخانه موشکی زیرزمینی رونمایی کرد و ادعا کرد مالک یک موشک بالستیک زمین به زمین هم هست.

کشورهای حامی اینستکس می گویند هدف این مکانیزم مجوز دادن به شرکت‌های اروپایی برای عرضه دارو و مواد غذایی ضروری به ایران است، ولی اگر واقعا هدف همین بود، اروپا می توانست به راحتی از کانالی که سوئیس به همین منظور ایجاد کرده استفاده کند و در این صورت احتمال تایید آمریکا هم بیشتر بود. تجارت بشردوستانه از تحریم‌ها معاف است ولی بانک‌ها و شرکت‌های ترسوی اروپایی نگران جریمه های دولت ترامپ هستند .

اروپایی ها مشخصاً اینستکس را برای تجارت بشردوستانه ایجاد نکرده اند . ایران امیدوار است این مکانیزمی باشد برای تمام انواع کالاها و خدماتی که مورد تحریم قرار گرفته اند .

مقامات آمریکا تاکید دارند اینستکس بسته شود و اگر لازم باشد برای رسیدن به این هدف، تحریم‌هایی علیه هر شخص، بانک یا شرکتی که در ساخت اینستکس نقش داشته، وضع می‌کند. در همین حین عاقلانه است که آمریکا از تلاش سوئیس برای تبدیل آن به کانالی جهت ارسال کالاها و خدمات بشردوستانه به ایران استفاده کند.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24