Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اگر به رفتار معامله گرن بازار سرمایه در طول روز نگاه کنیم و گرافی از حجم معاملات روزانه تهیه کنیم متوجه می شویم که از ساعت ٩ تا ١٠ و ١٢ تا ١٢:٣٠ حجم معاملات در بازار سرمایه به صورت قابل توجهی افزایش می یابد. ضمن اینکه هر چه به سمت پایان هفته، پایان ماه و پایان سال نزدیک شویم حجم معاملات افزیش می یابد.

چرا حقوقی ها در طول سال اقدام به شناسایی سود نمی کنند؟

بورس24 : نزدیک شدن به پایان سال و بحران شناسایی سود توسط سهامداران حقوقی همواره یکی از موضوعاتی است که موجب نگرانی سهامداران خرد و حقیقی می شود. سهامداران حقیقی به این اقدام حقوقی های بازار انتقاد دارند و این سوال را مطرح می کنند که چرا در روزهایی که ارزش معاملات در بازار بالاست و وضعیت عمومی بازار مثبت است حقوقی ها اقدام به عرضه سهم و شناسایی سود نمی کنند؟ چرا زمانی که به پایان سال نزدیک می شویم دست به اینگونه اقدام ها می زنند؟ آیا راهی وجود ندارد که حقوقی ها در طول سال و به تدریج سود شناسایی کنند؟

حقیقی ها اعتقاد دارند عرضه های سنگین حقوقی ها در هفته های پایانی سال به رکود بازار دامن زده و موجب ضرر و زیان بخشی از بازار می شود.

رفتار معامله گران تابع زمان و مکان است

همایون دارابی کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص انتقادهایی که اهالی بازار سرمایه از اقدامات حقوقی های بازار سرمایه مبنی بر عرضه سهام و شناسایی سود دارند، ابراز داشت: واقعیت این است که امکان شناسایی سود توسط حقوقی ها در طول سال چندان میسر نیست. باید توجه داشت که رفتار معامله گران تابع زمان و تاریخ است.

وی افزود: اگر به رفتار معامله گرن بازار سرمایه در طول روز نگاه کنیم و گرافی از حجم معاملات روزانه تهیه کنیم متوجه می شویم که از ساعت 9 تا 10 و 12 تا 12:30 حجم معاملات در بازار سرمایه به صورت قابل توجهی افزایش می یابد.

او اضافه کرد: گراف حجمی معاملات روزانه بازار سرمایه شبیه یک فنجانی می شود که دو طرف شروع و پایانش بالاتر است. همین مساله به صورت تاریخی نیز مطرح است. یعنی هر چه به سمت پایان هفته، پایان ماه و پایان سال نزدیک شویم حجم معاملات افزیش می یابد.

دارابی تاکید کرد: به هر رو نمی توان ارزیابی دقیقی از پایان سال داشت زیرا در آن زمان متغیرهای زیادی حاکم است.

این کارشناس خبره بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: در واقع طی یکی دو هفته پایان سال است که می توان میزان دقیق انحراف را ارزیابی کرد و تصمیم گرفت که انحراف موجود را نسبت به برنامه یا بودجه چگونه می توان تنظیم کرد و چه امور دیگری باقی مانده که باید تعیین تکلیف شود. بنابراین اقدامات حقوقی ها و بزرگان بازار طی هفته های پایانی هر سال امری کاملا طبیعی است و نمی توان انتقادی به آن وارد ساخت زیرا موضوعی است که همیشه در بازار رخ می دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24