Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دولت برنامه ریزی هایی برای کنترل و تنظیم بازار شب عید داشته که گزارش آن را به مجلس ارائه کرده لذا مردم نباید نگران تامین کالا در شب عید باشند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: ذخایر طلا و ارز کشور ۲ برابر میزان مصارف است

بورس24 : محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم توزیع مناسب کالاهای اساسی که ارز دولتی به آنها اختصاص یافته، گفت: شوک ارزی همانند یک زلزله است و یکی از پیامدهای آن در ماه‌های اولیه این بوده که نظم و روش فرآیندهای تولید و واردات کالا و مواد اولیه را به هم می‌ریزد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: با تغییرات نرخ ارز تولیدکننده و واردکننده بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که کالا باید با چه قیمتی وارد کشور شود، لذا زمانی که قیمت ارز به یک منطق دست یافته و ثبات ایجاد می شود، این ثبات به صورت اتوماتیک با حرکت در مسیر جریان تولید، کسری ها را جبران می کند.

بانک مرکزی نوسان قیمت ها را به حداقل رسانده است

وی با بیان اینکه نوسان ارزی زمانی نگران کننده می شود که طی دو ماه قیمت دلار یکباره افزایش یابد، ادامه داد: با روش و رویکردی که بانک مرکزی پیش گرفته نوسان ها را به حداقل ممکن رسانده است، لذا هرچه نوسان کمتر شده و به یک خط مستقیم تبدیل شود بازار کالاها، خود را با شرایط کنونی منطبق کرده و کسری ها را پوشش می دهد.

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه با تاکید بر اینکه مردم نباید نگران تامین کالاها در کشور باشند، اظهار داشت: دولت برنامه ریزی هایی برای کنترل و تنظیم بازار شب عید داشته که گزارش آن را به مجلس ارائه کرده لذا مردم نباید نگران تامین کالا در شب عید باشند.

وی با بیان اینکه دولت باید بر روی قیمت کالاها تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی نظارت کند، افزود: کمیسیون اقتصادی جلساتی با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها برای تنظیم بازار برگزار کرده که گزارش جمع بندی نظارت بر بازار شب عید در حوزه کالاهای اساسی و غیراساسی و همچنین راهکارهای آن در صحن علنی ارائه می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید سامانه های اطلاعاتی براساس قانون برنامه ششم توسعه ایجاد شود تا از زمان واردات محصولات تا نحوه توزیع و مصرف زیر ذره بین قرار گیرد.

ذخایر طلا و ارز کشور ۲ برابر میزان مصارف است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: میزان منابع ارزی و طلای کشور همیشه ۲ برابر میزان مصارف بوده و در سه ماه اخیر مجموعه ذخایر طلای کشور نه تنها افزایش یافته، بلکه نسبت به گذشته نیز این ذخایر بیشتر شد.

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: بین منابع و مصارف ارزی منطق حکمفرما است و در طول سال های اخیر میزان منابع ارزی کشور همیشه ۲ برابر میزان مصارف ارزی بوده و هر میزان که کشور نیاز به ارز داشته ۲ برابر آن ارز است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه منابع ارزی کشور از فروش نفت و صادرات غیرنفتی حاصل می شود، افزود: حتی اگر کشور یک بشکه نفت نفروشد، مجموع منابع ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی نیازهای وارداتی کشور را پوشش می دهد، بنابراین از جهت منابع و مصارف ارزی در شرایط گذشته و کنونی هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌شود.

منابع ارزی ۲ برابر میزان تقاضا در کشور است

وی با اشاره به اینکه شاید عدد مثبت تراز بازرگانی کشور کمتر شود اما همچنان مثبت می ماند، ادامه داد: سال ۹۴، حدود ۵۰ میلیارد دلار واردات و ۱۰۵ میلیارد دلار صادرات داشته ایم که در واقع صادرات بیش از ۲ برابر واردات است، همچنین سال گذشته ۸۰ میلیارد دلار میزان صادرات و ۴۰ میلیارد دلار واردات داشته ایم و تقریبا دو برابر بودن منابع ارزی کشور همیشه وجود داشته است.

پورابراهیمی با بیان اینکه دست ما برای افزایش درآمدهای نفتی بسته نیست، اظهار داشت: روش هایی برای فروش نفت ایجاد شده همانند اینکه بخش خصوصی صادرات نفت را انجام دهد و در این زمینه موفقیت‌هایی ایجاد شده است .

وی با اشاره به اینکه درآمدهای غیرنفتی کشور نیز در شرایط تحریمی تا پایان دی ماه سال جاری حدود ۳۵ میلیارد دلار بوده است، افزود: مولفه اصلی برای اینکه نرخ ارز در بازار چه میزان باشد این بوده که چه میزان منابع و مصارف داشته باشیم، لذا زمانی که منابع و مصارف ارزی کشور حتی با تحریم ها تحت تأثیر قرار نگیرد، پوشش کامل داده شده و تراز بازرگانی مثبت باشد، مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت.

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه با بیان اینکه نخستین بار نیست که ایران در حوزه بانک‌ها، بانک مرکزی و نفت تحریم شده است، ادامه داد: در سال ۹۱ ایران از سوی آمریکا، اروپا و سازمان ملل تحریم شده بود، اما در شرایط کنونی تنها از سوی آمریکا تحریم شده است، لذا شرایط نقل و انتقال ارز به داخل کشور از گذشته بدتر نیست.

منابع ارزی کشور نیازهای جاری را در طول سه ماه اخیر کاملا پوشش داده شده است

وی تاکید کرد: ذخایر طلای کشور نه تنها افزایش یافت، بلکه نسبت به گذشته نیز این ذخایر بیشتر شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه میزان منابع ارزی کشور نیازهای جاری را در طول سه ماه اخیر کاملا پوشش داده شده است، افزود: علاوه بر اینکه اشتباهات گذشته جبران شده مازاد منابع نیز نسبت به متوسط سنوات گذشته وجود دارد، بنابراین در بخش ذخایر ارزی و طلا جبران کامل صورت گرفته است.

۸۰ درصد سیاست های ارزی دولت بر اساس پیشنهادات مجلس و کمیسیون اقتصادی تغییر یافت

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کنترلی بر بازارهای موازی همانند بازار ارز شرایطی ایجاد کرده تا بازار ارز را به شکل غیرمستقیم از مسیر دلالی و سوداگری خارج کند، ادامه داد: در مسیر حرکت اقتصادی کشور در بازار ارز اتفاق خاصی رخ نمی دهد و در سال آینده نیز نگرانی نخواهیم داشت.

ارتباط تنگاتنگی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برقرار شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۸۰ درصد سیاست های ارزی دولت بر اساس پیشنهادات مجلس و کمیسیون اقتصادی تغییر یافت، تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد بانک مرکزی نیز تغییر یافته و ارتباط تنگاتنگی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برقرار شده که این فضا سبب ارتقا عملکرد بانک مرکزی نسبت به گذشته شده است.

منبع: خانه ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24